Brussel

20-03-2016 15:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken gaan man, dochter (8) en ik een weekend naar Brussel.

Ik wil graag in het centrum blijven maar wat gaan we zien cq doen op manneke pis, bonbons kopen en frites eten na..

Wie heeft er ideeen?
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 17:52:

[...]

Exact waar elke 8-jarige naar op zoek is!

Zelf vind ik de buurt rond de kleine en grote Zavel een van de mooiere in Brussel.

Goed eten is ook met 8 belangrijk!

En echt, voor een 8-jarige ga je niet naar Brussel
Eigenlijk zouden we net na de aanslagen een sporttoernooi in Brussel hebben gehad. We hadden een hotel geboekt zodat we niet heel vroeg van huis af hoefden.. Helaas werd alles afgezegd en kregen we ons geld niet terug van het hotel maar mochten we wel op een later tijdstip terugkomen. Vandaar dus Brussel en geen andere stad. Museum met dinosaurussen klinkt ook leuk.
quote:Rocinante schreef op 20 maart 2016 @ 17:59:

[...]

Goed eten is ook met 8 belangrijk!

En echt, voor een 8-jarige ga je niet naar BrusselDaar komt TO wel uit zegt ze
Tja.. Ze is lastig met eten wat ze niet kent.. Dus patat e.d heb je overal wel..en anders niet pedagogisch verantwoordelijk de mc donalds of burger king
Tja.. Ze is lastig met eten wat ze niet kent.. Dus patat e.d heb je overal wel..en anders niet pedagogisch verantwoord de mc donalds of burger king
quote:moonlightdreamer schreef op 20 maart 2016 @ 18:09:

Tja.. Ze is lastig met eten wat ze niet kent.. Dus patat e.d heb je overal wel..en anders niet pedagogisch verantwoord de mc donalds of burger king Mooie kans om van dat 'lussiknie' af te komen.
Vergeet geen chocolade te kopen .

Het stikt rond de Grote Markt van de winkeltjes.

En "patat" heet hier gewoon friet.
Als dat werkt... Dan eet ze niks... 10 dagen oostenrijk.. Madame leefde op friet, komkommer, salade en brood met nutella. Tuurlijk chocolade halen.. Staat in op
quote:Mietrot schreef op 20 maart 2016 @ 18:10:

Vergeet geen chocolade te kopen .

Het stikt rond de Grote Markt van de winkeltjes.

En "patat" heet hier gewoon friet.Hier in Brabant ook hoor, Mietrot
quote:moonlightdreamer schreef op 20 maart 2016 @ 18:09:

Tja.. Ze is lastig met eten wat ze niet kent.. Dus patat e.d heb je overal wel..en anders niet pedagogisch verantwoord de mc donalds of burger king Denk eraan om het geen patat te noemen, want dan krijg je gewoon 'patatten' ofte aardappelen. Dus frietjes of frites vragen.
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 18:34:

[...]

Denk eraan om het geen patat te noemen, want dan krijg je gewoon 'patatten' ofte aardappelen. Dus frietjes of frites vragen.Mosterd erbij ?
Als he bij een frietkot om patatten vraagt krijg je gewoon friet hoor. Belgen zijn niet achterlijk en kunnen best overweg met Hollanders
quote:Pretzel66 schreef op 20 maart 2016 @ 18:35:

[...]

Mosterd erbij ?Stoofvleessaus of andalouse is populairder
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 18:46:

[...]

Stoofvleessaus of andalouse is populairder

Geef mij toch maar een "klad mayonaise" bovenop mijn frieten .

En nee, mayo is niet hetzelfde als de Nederlandse "fritesaus".
quote:Mietrot schreef op 20 maart 2016 @ 18:51:

[...]

En nee, mayo is niet hetzelfde als de Nederlandse "fritesaus".Oh heerlijk Belgische mayo of koude curry mmmmm

[...]

Ohja, de horror van hollandse frietsaus,

Gewoon lekkere mayonaise met citroen, mmm.

[...]

Ik vind de Belgische mayo ook het lekkerste.

Maar in Nederland heb je ook gewone mayo hoor (zonder citroen) en fritessaus is weer iets anders. Maar goed, tegenwoordig heb je vele soorten sauzen.

In Nederland kun je ook Belgische mayo halen, maar ik koop hem het liefst hier net over de grens bij Delhaize ... hmmm lekker.

Een Bickyburger gaat er ook wel in, lekker met gebakken uitjes.
Krijg er trek van... Ik heb al een paar kleine zakjes mayo ingeslagen want idd Belgische mayo vindt ze zuur hahaha
Brussel heeft veel goedkope crêpe tentjes. Pannenkoeken/ flensjes. Eet ze dat?
Ik heb niet alle antwoorden gelezen dus misschien ben ik Spuit Elf (of Pis Elf)... maar er is behalve Manneke Pis ook een Jeanneke Pis. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanneke_Pis

Overigens net zo'n anticlimax als Manneke Pis. "Oh... net als de foto die ik al had gezien."
You can never have too many hats, gloves and shoes
Je hebt ook een vrouwelijke variant van het manneke pis. Ze heet Janneke en staat dacht ik in een zijstraatje van de Beenhouwesstraat.
Bedankt gaan we haar ook zoeken!!
quote:Biepmiep68 schreef op 21 maart 2016 @ 12:19:

Je hebt ook een vrouwelijke variant van het manneke pis. Ze heet Janneke en staat dacht ik in een zijstraatje van de Beenhouwesstraat.Haha nog een spuit elf
quote:moonlightdreamer schreef op 21 maart 2016 @ 12:23:

Bedankt gaan we haar ook zoeken!!Laat niet van tevoren de foto aan je dochter zien. Want zoals gezegd is het nogal een tegenvaller, het voegt niet echt iets toe om het in het echt te zien.
Achter de Grote Markt heb je straatjes met restaurants waar ze je naar binnen proberen te lokken met lage prijzen, maar het eten is ver onder de maat. Daar zou ik dus niet op in gaan. Op de Grote Markt is er ook een museum (ze zijn er in het programma De Van Rossems geweest) waar je naast geschiedenis van Brussel ook heel veel outfits van Manneke Pis kan bewonderen. Misschien wel leuk voor kinderen. Niet iedereen spreekt Nederlands (is mijn ervaring toch ), dus wat basiskennis Frans is altijd meegenomen. Het Jubelpark is wel leuk, als het goed is hangt er een grote Belgische vlag in de poort. Ook zit er een militair museum aan die poort, maar dat is misschien niet echt iets voor meisjes (voor mij wel toentertijd, maar ach ). En het kan heel goed zijn dat je patrouillerende militairen tegenkomt, zeker in de buurt van de stations, koning, EU en ministeries (denk aan regio Wetstraat, koninklijk paleis, Schuman).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven