Nieuwe kat
vrijdag 18 maart 2016 om 19:12
Hallo,
Ik heb een paar uur geleden een nieuwe kat opgehaald bij een gezin waar hij niet kon blijven vanwege stress, hij kon het niet goed vinden met de andere kat. Het reismandje in krijgen was een heel gevecht maar nu hij hier is wil hij er niet uit. Ik heb het deurtje geopend, heb wat snoepjes ervoor gelegd en hem verder met rust gelaten. Hij zit er nog steeds in en maakt geen aanstalten eruit te komen. Moet ik de bovenkant van de reismand afhalen (waarbij ik heb weer opnieuw laat schrikken waarschijnlijk) of moet ik gewoon afwachten?
Ik heb een paar uur geleden een nieuwe kat opgehaald bij een gezin waar hij niet kon blijven vanwege stress, hij kon het niet goed vinden met de andere kat. Het reismandje in krijgen was een heel gevecht maar nu hij hier is wil hij er niet uit. Ik heb het deurtje geopend, heb wat snoepjes ervoor gelegd en hem verder met rust gelaten. Hij zit er nog steeds in en maakt geen aanstalten eruit te komen. Moet ik de bovenkant van de reismand afhalen (waarbij ik heb weer opnieuw laat schrikken waarschijnlijk) of moet ik gewoon afwachten?
maandag 21 maart 2016 om 07:29
Ik heb het water en eten ververst (elke ochtend en water elke ochtend en avond). Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat katten helemaal niet zo dol zijn op gewoon kraanwater maar dat ze bijvoorbeeld veel liever regenwater hebben, mijn oude kat dronk ook altijd liever uit een plasje buiten dan uit de drinkbak binnen. Misschien dat proberen?
Ik heb het eten en drinken wel dichtbij de kattenbak staan, ik denk alleen niet te dichtbij. Zal ik straks even naar kijken.
Ik ben wel wat meer gerustgesteld al dan gisteren, ik moet gewoon geduld hebben.
Ik heb het eten en drinken wel dichtbij de kattenbak staan, ik denk alleen niet te dichtbij. Zal ik straks even naar kijken.
Ik ben wel wat meer gerustgesteld al dan gisteren, ik moet gewoon geduld hebben.
maandag 21 maart 2016 om 08:04
Wat lief om te lezen in welke bochten je je allemaal wil wringen. Je zegt het zelf al, geduld hebben.
Kraanwater is prima hoor, drinken ze als ze dorst hebben ook gewoon. Ik zou niet teveel toeren uithalen om je kat te pleasen. Alleen een schone kattenbak, drinken en eten (en dat wel echt verder uit elkaar zetten, dichtbij is bah bah voor katten, net zoiets als net naast de wc je eten eten)
Je kunt je kat gewoon het beste een heel stuk meer negeren, dat is mijn mening. Gewoon je ding doen. (behalve heel veel enge geluiden maken, zoals stofzuigen, plastic zakken open "waaien" voor je ze in de prullebak stopt, en zulks soort meer)
Niet telkens gaan zoeken en erbij gaan zitten en zo. Gewoon je routine volgen. Die kat komt heus wel.
Een kattenfluisteraar is niet nodig, die zitten hier genoeg
En een kat die niet drinkt en eet, gaat ook niet naar de kattenbak. Waar niks ingaat, komt ook niks uit.
Dus, mijn beste advies wat ik je kan geven, volg je routine, zorg voor eten en drinken, schone kattenbak en vooral, ontspan! Je stress wordt opgepikt door de kat. Dus relax en chill. je hoeft een kat niet de kont na te dragen om van hem te houden.
Je houdt van hem, dat is duidelijk. Nu nog relaxen...
Kraanwater is prima hoor, drinken ze als ze dorst hebben ook gewoon. Ik zou niet teveel toeren uithalen om je kat te pleasen. Alleen een schone kattenbak, drinken en eten (en dat wel echt verder uit elkaar zetten, dichtbij is bah bah voor katten, net zoiets als net naast de wc je eten eten)
Je kunt je kat gewoon het beste een heel stuk meer negeren, dat is mijn mening. Gewoon je ding doen. (behalve heel veel enge geluiden maken, zoals stofzuigen, plastic zakken open "waaien" voor je ze in de prullebak stopt, en zulks soort meer)
Niet telkens gaan zoeken en erbij gaan zitten en zo. Gewoon je routine volgen. Die kat komt heus wel.
Een kattenfluisteraar is niet nodig, die zitten hier genoeg
En een kat die niet drinkt en eet, gaat ook niet naar de kattenbak. Waar niks ingaat, komt ook niks uit.
Dus, mijn beste advies wat ik je kan geven, volg je routine, zorg voor eten en drinken, schone kattenbak en vooral, ontspan! Je stress wordt opgepikt door de kat. Dus relax en chill. je hoeft een kat niet de kont na te dragen om van hem te houden.
Je houdt van hem, dat is duidelijk. Nu nog relaxen...
Scherven brengen geluk
maandag 21 maart 2016 om 08:33
Uit de kraan drinken doen ze bij mij ook. Verder hebben ze een drinkfontein.
Ander voer zou ik niet doen. Hij eet want anders gaat hij ook niet naar de bak.
Mocht je tzt over willen stappen naar ander voer dan eerst mengen met het oude voer. In 1 keer overstappen is niet goed. Daar kan een kat diarree van krijgen.
Verder sluit ik mij helemaal aan bij Glassnijdersuus!
Ander voer zou ik niet doen. Hij eet want anders gaat hij ook niet naar de bak.
Mocht je tzt over willen stappen naar ander voer dan eerst mengen met het oude voer. In 1 keer overstappen is niet goed. Daar kan een kat diarree van krijgen.
Verder sluit ik mij helemaal aan bij Glassnijdersuus!
maandag 21 maart 2016 om 11:07
maandag 21 maart 2016 om 11:24
Mijn katten drinken zo´n beetje uit alles behalve hun eigen waterbakje. Kranen, plasjes water op de tuintafel, vazen, glazen.... We hebben er eentje gehad die het allerliefst water uit een echt glas dronk.
Maffe, eigenzinnige dieren zijn het. Maar zo ontzettend leuk
Maffe, eigenzinnige dieren zijn het. Maar zo ontzettend leuk
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 21 maart 2016 om 13:50
Nou, had vanochtend de dierenarts toch maar gebeld. Ik kreeg de assistentie aan de lijn en zij zou overleggen en terug bellen. Dat heeft ze net gedaan en ze zei dat als hij vandaag niet eet en/of drinkt dat hij dan toch echt naar de dierenarts moet. Ik hoop dat ik een wat leger drink- en eetbakje vind als ik straks thuis kom.
maandag 21 maart 2016 om 17:36
Nee en ook niet of niet veel gedronken. Bah, ik baal er echt van. Ik weet dat ik het me niet moet aantrekken maar ik ben altijd zo goed met katten en dit is een situatie waarmee ik niet goed kan omgaan. Ik hoop dan maar dat hij vannacht wat eet en drinkt anders zal hij toch echt naar de dierenarts moeten ben ik bang. Zie er tegenop
maandag 21 maart 2016 om 21:19
Ik heb net een uur naast de bank gelegen en met muziek op de achtergrond ben ik maar wat gaan zingen, zo leert hij mijn stem toch wat kennen. Hij leek heel relaxt, op een gegeven moment sliep hij en hij heeft zich zelfs even gewassen dus dat is goed.
Ik heb nu kattenmelk neergezet en toch een ander soort natvoer, misschien dat dit werkt. Heb de kattenbak iets verder van het eten en drinken neergezet.
Ik heb nu kattenmelk neergezet en toch een ander soort natvoer, misschien dat dit werkt. Heb de kattenbak iets verder van het eten en drinken neergezet.
maandag 21 maart 2016 om 22:42
O, paar dagen niet eten is wel heel slecht voor een kat lees ik nu (erger dan niet drinken), kan hij leververvetting van krijgen.
Wel jammer dat je naar die huisarts moet, is hij gelijk weer in de stress.
Je kunt nog proberen het eten een klein beetje te verwarmen, dan komt het aroma meer los.
http://www.catster.com/lifestyle/cat-he ... s-wont-eat
Wel jammer dat je naar die huisarts moet, is hij gelijk weer in de stress.
Je kunt nog proberen het eten een klein beetje te verwarmen, dan komt het aroma meer los.
http://www.catster.com/lifestyle/cat-he ... s-wont-eat
maandag 21 maart 2016 om 23:08
quote:Floortje_7 schreef op 21 maart 2016 @ 22:46:
Katten kunnen wel een paar dagen zonder eten maar niet zonder water.
Neehee, dat is bij mensen zo. Katten halen hun vocht normaal gesproken juist vooral uit hun eten (tenzij ze droogvoer eten).
Soms maakt ook de vorm van het (etens)bakje nog uit. Heb je daar al in geprobeerd te variëren?
https://www.petsplace.nl/kat-water
Katten kunnen wel een paar dagen zonder eten maar niet zonder water.
Neehee, dat is bij mensen zo. Katten halen hun vocht normaal gesproken juist vooral uit hun eten (tenzij ze droogvoer eten).
Soms maakt ook de vorm van het (etens)bakje nog uit. Heb je daar al in geprobeerd te variëren?
https://www.petsplace.nl/kat-water
dinsdag 22 maart 2016 om 05:32
Heb niet goed geslapen doordat kat te veel in mijn hoofd zat, heb hem vannacht wel voor het eerst horen miauwen, was van dat jankende miauwen. En vanochtend toen ik ging kijken.... Had hij al zijn natvoer op! Ik ben zo ontzettend blij. Ik had wat anders geprobeerd dan ik tot nu toe had gedaan, ik dacht hij eet dat wat zijn vorige eigenaresse mee had gegeven toch niet dus niet geschoten is altijd mis en toen had hij het gewoon allemaal op. En ook wat water (+/- 30 gram) en wellicht een heel klein beetje melk maar dat kan ook de onnauwkeurigheid van mijn weegschaal zijn.
Kortom ik ben blij! Nu zal het vast goed komen. Vanavond maar weer voor hem zingen.
Kortom ik ben blij! Nu zal het vast goed komen. Vanavond maar weer voor hem zingen.