Nieuwe kat
vrijdag 18 maart 2016 om 19:12
Hallo,
Ik heb een paar uur geleden een nieuwe kat opgehaald bij een gezin waar hij niet kon blijven vanwege stress, hij kon het niet goed vinden met de andere kat. Het reismandje in krijgen was een heel gevecht maar nu hij hier is wil hij er niet uit. Ik heb het deurtje geopend, heb wat snoepjes ervoor gelegd en hem verder met rust gelaten. Hij zit er nog steeds in en maakt geen aanstalten eruit te komen. Moet ik de bovenkant van de reismand afhalen (waarbij ik heb weer opnieuw laat schrikken waarschijnlijk) of moet ik gewoon afwachten?
Ik heb een paar uur geleden een nieuwe kat opgehaald bij een gezin waar hij niet kon blijven vanwege stress, hij kon het niet goed vinden met de andere kat. Het reismandje in krijgen was een heel gevecht maar nu hij hier is wil hij er niet uit. Ik heb het deurtje geopend, heb wat snoepjes ervoor gelegd en hem verder met rust gelaten. Hij zit er nog steeds in en maakt geen aanstalten eruit te komen. Moet ik de bovenkant van de reismand afhalen (waarbij ik heb weer opnieuw laat schrikken waarschijnlijk) of moet ik gewoon afwachten?
dinsdag 22 maart 2016 om 17:01
dinsdag 22 maart 2016 om 17:22
quote:Kersje1988 schreef op 22 maart 2016 @ 17:01:
Ik had vanochtend maar weer natvoer neergezet (zelfde merk, andere smaak) en dat heeft hij nu weer bijna helemaal op
Ik ben er nu wel van overtuigd dat het goedkomt. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle tips en de soms hard nodige steun die ik heb gekregen.Heel fijn dit ! Ik wens jou en de poes een mooi leven samen toe !
Ik had vanochtend maar weer natvoer neergezet (zelfde merk, andere smaak) en dat heeft hij nu weer bijna helemaal op
Ik ben er nu wel van overtuigd dat het goedkomt. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle tips en de soms hard nodige steun die ik heb gekregen.Heel fijn dit ! Ik wens jou en de poes een mooi leven samen toe !
zondag 27 maart 2016 om 23:10
Nou, het gaat nu heel goed met hem. Hij ligt nu naast me op de bank. Wat me wel opvalt is dat hij zichzelf wel heel veel wast. En dan likt hij niet alleen maar bijt zichzelf ook een beetje. Hij is vrij veel haar verloren doordat hij erg gestrest was bij zijn vorige adres maar als hij zo door gaat komt dat ook niet terug. Hij is twee weken geleden ontvlooit, moet ik dat nog een keer proberen? En wat als dat niet helpt?
maandag 28 maart 2016 om 00:03
maandag 28 maart 2016 om 00:23
Ok. Misschien is het dan toch verstandig om binnenkort met hem naar de dierenarts te gaan. Het kan een allergie zijn , ze kunnen dat testen. Mocht het geen allergie zijn, dan is t waarschijnlijk stress. Je dierenarts zou je daarmee, neem ik aan, ook kunnen helpen.
Deze link geeft wat meer info:
http://www.dapbolsward.nl ... ken-door-poetsgedrag.html
Deze link geeft wat meer info:
http://www.dapbolsward.nl ... ken-door-poetsgedrag.html
maandag 28 maart 2016 om 01:20
Een kat die zich 45minuten wast kan ook bezig zijn met zijn uitgebreide wasbeurt.
Tuurlijk kan het nog wat stress ervaren. Absoluut! Maar laat hem even kat zijn zonder er gelijk mee te gaan zeulen naar een dierenarts.
Kat eet. Kat drinkt. Kat kroelt. Kat wast. Kat slaapt. Lijkt me dat kat nog niet kaal is.
Tuurlijk kan het nog wat stress ervaren. Absoluut! Maar laat hem even kat zijn zonder er gelijk mee te gaan zeulen naar een dierenarts.
Kat eet. Kat drinkt. Kat kroelt. Kat wast. Kat slaapt. Lijkt me dat kat nog niet kaal is.