Nieuwe kat

18-03-2016 19:12 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een paar uur geleden een nieuwe kat opgehaald bij een gezin waar hij niet kon blijven vanwege stress, hij kon het niet goed vinden met de andere kat. Het reismandje in krijgen was een heel gevecht maar nu hij hier is wil hij er niet uit. Ik heb het deurtje geopend, heb wat snoepjes ervoor gelegd en hem verder met rust gelaten. Hij zit er nog steeds in en maakt geen aanstalten eruit te komen. Moet ik de bovenkant van de reismand afhalen (waarbij ik heb weer opnieuw laat schrikken waarschijnlijk) of moet ik gewoon afwachten?
Wat goed! Het begin is er. Komt helemaal in orde hoor verder
Dat komt helemaal goed tussen jullie, geduld is een schone zaak
Fijn dat hij gegeten en gedronken heeft
het gaat helemaal goed komen!
Hiep hiep hoera voor Kersje en de kat!!

En dit natvoer dus flink inslaan. Dit lust'ie!
Ik had vanochtend maar weer natvoer neergezet (zelfde merk, andere smaak) en dat heeft hij nu weer bijna helemaal op

Ik ben er nu wel van overtuigd dat het goedkomt. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle tips en de soms hard nodige steun die ik heb gekregen.
quote:Kersje1988 schreef op 22 maart 2016 @ 17:01:

Ik had vanochtend maar weer natvoer neergezet (zelfde merk, andere smaak) en dat heeft hij nu weer bijna helemaal op

Ik ben er nu wel van overtuigd dat het goedkomt. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle tips en de soms hard nodige steun die ik heb gekregen.Heel fijn dit ! Ik wens jou en de poes een mooi leven samen toe !
Jeuh wat fijn joh! Als ze ook goed drinkt komt het helemaal goed!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Graag gedaan Kersje!

Een hele fijne en leuke tijd gewenst voor jou en jouw kat!
Kat is blij en wij ook
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:-tinkerbell- schreef op 22 maart 2016 @ 21:03:

Jeuh wat fijn joh! Als ze ook goed drinkt komt het helemaal goed!In natvoer zit veel water dus dat zit al wel goed.
Altijd leuk een topic met een goed einde
quote:tulpje1977 schreef op 22 maart 2016 @ 21:11:

Altijd leuk een topic met een goed einde Precies! Ik zie een hoop liefde in de toekomst
Nou, het gaat nu opeens heel snel, hij kwam net onder de bank vandaan en heb even lekker met hem kunnen kroelen
Fijn om te horen Kersje!

Met het natvoer gaat het ook nog steeds goed? En drinkt hij nu ook water?
Waarschijnlijk dacht het beestje: bij een nieuw huis hoort ook nieuw voer.

Fijn dat het nu goed gaat!
Het natvoer gaat geweldig, gisteravond likte hij nog aan het voerbakje die allang leeg was dus daar is hij gek op. Drinken gaat geloof ik ook wel beter maar dat is best lastig in te schatten.
Met natvoer krijgt hij ook vocht binnen.

Je kunt voor het water eventueel nog kijken voor een drinkfontein.

Mijn katten drinken hier het liefste uit of van een stromende kraan (maar dat kost mij weer teveel water )
Fijn TO!

Nu maar hopen dat hij niet gaat verwachten altijd zo verwend te worden als nu
.
Nou, het gaat nu heel goed met hem. Hij ligt nu naast me op de bank. Wat me wel opvalt is dat hij zichzelf wel heel veel wast. En dan likt hij niet alleen maar bijt zichzelf ook een beetje. Hij is vrij veel haar verloren doordat hij erg gestrest was bij zijn vorige adres maar als hij zo door gaat komt dat ook niet terug. Hij is twee weken geleden ontvlooit, moet ik dat nog een keer proberen? En wat als dat niet helpt?
Na 2 weken weer ontvlooien dat zou ik niet doen.

Wellicht toch nog wat stress? Kan zijn dat t een gewoonte voor hem is geworden?

Hoe vaak is heel veel wassen? Katten zijn hygiënische dieren dus wassen zich sowieso aantal keer per dag.
Nou, ik had hem even in de gaten gehouden toen hij op de bank lag en ik denk van het uur dat hij er heeft gelegen hij zichzelf denk ik wel 45 min heeft gewassen. Elke als hij gewoon ligt en hij schrikt ergens van of kijkt even op dan begint hij weer te wassen.
Ok. Misschien is het dan toch verstandig om binnenkort met hem naar de dierenarts te gaan. Het kan een allergie zijn , ze kunnen dat testen. Mocht het geen allergie zijn, dan is t waarschijnlijk stress. Je dierenarts zou je daarmee, neem ik aan, ook kunnen helpen.

Deze link geeft wat meer info:

http://www.dapbolsward.nl ... ken-door-poetsgedrag.html
Een kat die zich 45minuten wast kan ook bezig zijn met zijn uitgebreide wasbeurt.

Tuurlijk kan het nog wat stress ervaren. Absoluut! Maar laat hem even kat zijn zonder er gelijk mee te gaan zeulen naar een dierenarts.

Kat eet. Kat drinkt. Kat kroelt. Kat wast. Kat slaapt. Lijkt me dat kat nog niet kaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven