Munchen?!
donderdag 24 maart 2016 om 20:26
Hoi!
Ik zit binnenkort voor mijn werk een midweekje in Munchen. Hoewel er zeker gewerkt gaat worden, zou er tijd over moeten zijn voor leuke dingen. Ik vroeg me af wie er weleens in Munchen is geweest? Hoe is het daar qua weer, shoppen, eten, etc? Ik ben vooral een echte shop queen dus alles tips zijn welkom!!
Liefs x
Ik zit binnenkort voor mijn werk een midweekje in Munchen. Hoewel er zeker gewerkt gaat worden, zou er tijd over moeten zijn voor leuke dingen. Ik vroeg me af wie er weleens in Munchen is geweest? Hoe is het daar qua weer, shoppen, eten, etc? Ik ben vooral een echte shop queen dus alles tips zijn welkom!!
Liefs x
donderdag 24 maart 2016 om 20:48
Ik ben meerdere malen in Munchen geweest, laatste keer was 2 jaar geleden. Shoppen kun je er prima, vanaf het Raadhuis gezien (Marienplatz, heeft een metrostation) loop je zo de grootste winkelstraten in. Vlakbij Marienplatz vind je ook Viktualienmarkt, zoals de naam al zegt, een gezellige (levensmiddelen)markt, met aangrenzend een leuke biergarten. Duik ook even het park in (Englischer Garten), voor rust en ruimte. Ook hier zit een hele leuk biergarten en aan de rand van het water (waar het park begint) wordt gesurft. Op de plas wordt gevaren en gewaterfietst, je kunt heerlijk chillen aan de waterkant. Als je nog tijd over hebt zou je naar Nymphenburg kunnen gaat, of naar Schloss Neuschwanstein (ligt wat verder van de stad af), maar ik weet niet hoeveel tijd je over hebt en of je eigen vervoer hebt..
donderdag 24 maart 2016 om 21:05
Doe het park per fiets: onwijs gaaf! Echt heel erg de moeite waard. Zoek vooral ook de stroomversnelling en de bijbehorende surfies: lachen, midden in de stad!
Ik vind München heel erg leuk. Prima stad, ook met kinderen in de zomer top: veel water, veel pootje baden. Zeeën van ruimte en super fiets vriendelijk.
Zin in een mani of pedicure? Bij het Holiday Inn zit een soort overdekte winkelpromenade met een prima salon.
Ik vind München heel erg leuk. Prima stad, ook met kinderen in de zomer top: veel water, veel pootje baden. Zeeën van ruimte en super fiets vriendelijk.
Zin in een mani of pedicure? Bij het Holiday Inn zit een soort overdekte winkelpromenade met een prima salon.
donderdag 24 maart 2016 om 21:05
Doe het park per fiets: onwijs gaaf! Echt heel erg de moeite waard. Zoek vooral ook de stroomversnelling en de bijbehorende surfies: lachen, midden in de stad!
donderdag 24 maart 2016 om 21:06
donderdag 24 maart 2016 om 21:14
Dat park met die surfers is idd heel leuk!! En ik vond het 's avonds ook heel fijn, met overal openluchtconcertjes (was in juli). Shoppen vond ik er dan weer niet geweldig. Maar hangt er natuurlijk van af met welke steden je vergelijkt. Het is nu eenmaal geen modestad, zoals bvb Parijs, Londen, Antwerpen enz dat wel zijn. Munchen is gewoon een mooie, gezellige en heel goed onderhouden stad, maar ik vond het ook geen must-see. Ik vond het Beierse platteland dan veel indrukwekkender, dat is echt prachtig. En als stad is dichtbij gelegen Wenen veel mooier, vind ik.
donderdag 24 maart 2016 om 21:46
Ik was vorig jaar in München ... een keúrige stad. Daardoor een beetje saai. Lang niet zo levendig als Berlijn of Hamburg.
Anyway (al genoemd):
- Olympisch stadion ... leuk
- Englischer Garten: de surfbeek ... geinig
- twee beroemde bierhallen (bierpullen van 0.5, 1 en 2 liter). Dichtbij stadhuis
- En zoals in iedere grote Duitse stad een GALERIA Kaufhof
- Eten: Schweinehaxe ... lecker!
Anyway (al genoemd):
- Olympisch stadion ... leuk
- Englischer Garten: de surfbeek ... geinig
- twee beroemde bierhallen (bierpullen van 0.5, 1 en 2 liter). Dichtbij stadhuis
- En zoals in iedere grote Duitse stad een GALERIA Kaufhof
- Eten: Schweinehaxe ... lecker!