Geld & Recht alle pijlers

Inkomstenbelasting 2015

24-03-2016 22:58 17 berichten
Erg herkenbaar zo. Bedankt voor de antwoorden.
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Meer werken is meer belasting betalen... Dus nee dat kan het niet zijn
De inkomensafhankelijke combinatiekorting van 2.150 euro?
Bedankt.
Het is vast en zeker de combinatiekorting.
quote:yajes schreef op 24 maart 2016 @ 23:15:

[...]

Hmm, zou dat het zijn? Ik krijg wel kindegebonden budget per maand, kinderopvang toeslag en rent van hypotheek.

De combinatiekorting krijg ik niet per maand.. Het bedrag dat ik nu krijg is zelfs nog iets hoger.

Het kan zijn dat je voorlopige teruggaaf voor de hypotheekrenteaftrek iets te laag is geweest. Dan zit dat er ook nog bij.

Is in de aangifte wel de voorlopige teruggaaf die je al gekregen hebt ingevuld?
Bedankt.
Heb je in je aanvraag van de voorlopige teruggaaf 2015 aangegeven dat je alleenstaand bent met een kind? Want dan had die combinatiekorting er automatisch al uit moeten rollen, naast je teruggaaf voor de hypotheekrente.
Bedankt.
En dan kan het ook nog zo zijn dat je verzamelinkomen lager is dan geschat, als je dit op toeslagen.nl corrigeert m.i.v. 1-1-2015 dan kan het best zijn dat je nog kindgebonden budget van 2015 nabetaald krijgt.

Als je dit niet handmatig corrigeert dan doet uiteindelijk de belasting het, dan duurt het alleen wat langer.
Bedankt.
quote:crea73 schreef op 24 maart 2016 @ 23:24:

En dan kan het ook nog zo zijn dat je verzamelinkomen lager is dan geschat, als je dit op toeslagen.nl corrigeert m.i.v. 1-1-2015 dan kan het best zijn dat je nog kindgebonden budget van 2015 nabetaald krijgt.

Als je dit niet handmatig corrigeert dan doet uiteindelijk de belasting het, dan duurt het alleen wat langer.

Ook dat inderdaad...

Zeker als je een koophuis hebt is het handig om dit na te kijken (hoewel de belastingdienst het inderdaad zelf na de definitieve aanslag ook corrigeert). Voor de toeslagen gaat men namelijk uit van je verzamelinkomen en niet van je bruto inkomen.

Als je een koophuis hebt gaat er van je bruto inkomen nog de aftrek voor je huis af (de betaalde hypotheekrente), waarna het verzamelinkomen overblijft... Dit is dan meestal een stuk lager.
Bedankt.
Ik ga slapen. Bedankt voor jullie input. Ik ben er nu wat geruster op dat het (redelijk) klopt.
Om je nog meer gerust te stellen, of mijzelf nu te stressen, ik heb precies hetzelfde in ongeveer exact dezelfde situatie.
Bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven