Hypo, wasmiddel van Zeeman...

26-03-2016 18:50 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, de Hypo vloeibaar wasmiddel van de Zeeman, een fles voor twintig wasbeurten €1,79-, klinkt alvast lekker voordelig...

Ik heb al wel een flesje meegebracht en ben nu toch wel wat benieuwd, heb ik nu een echt voordeeltje gekocht of zouden jullie me dit wasmiddel afraden!??

Wat zijn de ervaringen???

Ik koop voor ongeveer dezelfde prijs sunil wasmiddel bij action, hartstikke top spul. Het wasmiddel van zeeman ken ik niet.
Ik dacht heel sensationeel dat.iemand een hypo van dat middel had gekregen. En een topic opent over hoe schadevergoeding te krijgen van de zeeman.

Maargoed off topic maar wat een rare naam voor wasmiddel.
Wij hebben hier geen Action (helaas), ik ken het wasmiddel van de Zeeman dus zelf ook nog niet echt, maar al wel vast meegebracht, ik hoop echt dat het een beetje goed spul is, wasmiddelen en schoonmaakmiddelen kunnen mij niet goedkoop en/of voordelig genoeg zijn immers.
quote:Het-groepje schreef op 26 maart 2016 @ 19:00:

Ik dacht heel sensationeel dat.iemand een hypo van dat middel had gekregen. En een topic opent over hoe schadevergoeding te krijgen van de zeeman.

Maargoed off topic maar wat een rare naam voor wasmiddel.Ik dacht het ook. Maar dat komt omdat het op de verkeerde pijler staat. Als het gewoon op 'thuis' stond, waar dot hoort. Dan had ik nooit gedacht aan en hypo.
quote:ZombieQueen schreef op 26 maart 2016 @ 19:09:

[...]

Ik dacht het ook. Maar dat komt omdat het op de verkeerde pijler staat. Als het gewoon op 'thuis' stond, waar dot hoort. Dan had ik nooit gedacht aan en hypo.Aahzooo, foute pijler, ik had er geen erg in, maar laat maar anders, plaats hier verder maar geen reacties meer AUB!!!
quote:Websurfer1974 schreef op 26 maart 2016 @ 19:14:

[...]

Aahzooo, foute pijler, ik had er geen erg in, maar laat maar anders, plaats hier verder maar geen reacties meer AUB!!Je kan in het modtopic gewoon vragen of ze dit topic even naar de thuispijler willen verhuizen.
Ik zweer bij compact vloeibaar van Lidl, ik heb eigenlijk altijd zwart wasmiddel, en dan Iets van €3 voor 41 beurten! Zelden in de aanbieding maar soms zelfs 2 voor €5 te krijgen!

Wellicht ook nog een optie mocht het je niet bevallen!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
quote:Caretaker schreef op 26 maart 2016 @ 19:20:

Ik zweer bij compact vloeibaar van Lidl, ik heb eigenlijk altijd zwart wasmiddel, en dan Iets van €3 voor 41 beurten! Zelden in de aanbieding maar soms zelfs 2 voor €5 te krijgen!

Wellicht ook nog een optie mocht het je niet bevallen!

Van Lidl ken ik sowieso alleen Formil (ofziets), die moet idd ook best goed zijn (volgens sommigen), bedankt voor de tip i.i.g.!

Ik was gewoon wat nieuwsgierig naar dit merk van Zeeman, hoopte natuurlijk dat ervaringsdeskundigen hier op het forum me hun superieure visie konden bijbrengen.

Ik zal wel gewoon zelf moeten gaan ontdekken dan.

Ik vind de gele wasverzachter van de zeeman zo lekker. Ruikt naar bananen. Qua wasmiddel heb ik nog 2 25 kilo pakken staan van Omo ofzo.
Heet het Hypo, dat wasmiddel?

Is het misschien zonder geurstoffen? Ik gebruik Neutral en kan best een goedkoper alternatief gebruiken.
Before you assume, there is this thing called asking.
Denk dat er wel geurstoffen in zitten want het ruikt echt lekker.
Dan zullen er inderdaad geurstoffen inzitten
Before you assume, there is this thing called asking.
quote:Lovely1987 schreef op 26 maart 2016 @ 19:59:

Ik vind de gele wasverzachter van de zeeman zo lekker. Ruikt naar bananen. Qua wasmiddel heb ik nog 2 25 kilo pakken staan van Omo ofzo.Serieus? 25 kilo?
quote:aquamarijne schreef op 26 maart 2016 @ 20:00:

Heet het Hypo, dat wasmiddel?

Is het misschien zonder geurstoffen? Ik gebruik Neutral en kan best een goedkoper alternatief gebruiken.

Bevat idd wel geurstoffen, het heeft zo rechtstreeks vanuit de fles echt best een lekkere geur ook.

Het heet overigens 'hypo' (zonder hoofdletter) zie ik, nou ja, mij kennende, met een fles voor twintig wasbeurten doe ik makkelijk dertig tot vijfendertig wasbeurten, ik hoop er maar het beste van dan, morgen ga ik hem alvast eens proberen met wat handdoeken. Het zal wel meevallen toch? Ergste wat kan gebeuren is dat ie niet goed schoon wast, zolang die maar niet gaat irriteren, maar daarom gebruik ik juist al kleinere hoeveelheden zodat er zeker weten geen resten in de textiel achter kunnen blijven.

Als deze goed wast ga ik die wasverzachter ook halen van de week, dat is vooral voor handdoeken en ondergoed wel fijn.
quote:grotestapelkoekjes schreef op 26 maart 2016 @ 18:53:

Ik koop voor ongeveer dezelfde prijs sunil wasmiddel bij action, hartstikke top spul. Het wasmiddel van zeeman ken ik niet.dat heet Sendil, Sunil is iets anders (en is ook duurder)
quote:itsme1973 schreef op 26 maart 2016 @ 20:48:

[...]

dat heet Sendil, Sunil is iets anders (en is ook duurder)Ik heb het in mijn kast gecheckt en het is echt sunil Maar sendil verkopen ze ook. Misschien was het maar een tijdelijke aanbieding of zo, je weet het nooit met action.
quote:Websurfer1974 schreef op 26 maart 2016 @ 19:36:

[...]

Van Lidl ken ik sowieso alleen Formil (ofziets), die moet idd ook best goed zijn (volgens sommigen), bedankt voor de tip i.i.g.!

Ik was gewoon wat nieuwsgierig naar dit merk van Zeeman, hoopte natuurlijk dat ervaringsdeskundigen hier op het forum me hun superieure visie konden bijbrengen.

Ik zal wel gewoon zelf moeten gaan ontdekken dan.

Ja het merk is formil! Maar de 'soort' is die geconcentreerde zegmaar
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
quote:Caretaker schreef op 26 maart 2016 @ 21:27:

[...]

Ja het merk is formil! Maar de 'soort' is die geconcentreerde zegmaar

Ohzo, haha, dat is dus best goed spul, ik zal de tip zeker in mijn achterhoofd houden.

Waarom ik nu persé die van Zeeman wilde proberen weet ik zelf ook niet, maar ik ben best makkelijk wat wasmiddelen betreft, vandaar mijn motto; Hoe goedkoper hoe beter!!! Nu alleen nog maar hopen dat het klopt...

Tot nu toe maar weinig mensen die ervaring hebben met dit merk wasmiddel dus, hummm?!
Mocht het niks zijn

Wellicht nog een tip voor je ! Maak zelf je wasmiddel van een blok zeep

Genoeg handleidingen op Internet te vinden

Kost bijna niks en geen toegevoegde bende.

Maat wel schoon !
Dank je Ikke331982, ik heb net eens op Google gekeken, maar dat ziet er heel simpel uit inderdaad, sowieso een hele leuke/goede tip voor velen hier, wellicht ga ik dat idd zelf ook wel proberen...

•40 gram zeep raspen

•2,5 liter water aan de kook brengen

•Het water en de zeep goed mengen

•Af laten koelen, los roeren en in een afsluitbare emmer bewaren

(Bovenstaande is voor gekleurde was)

•Voor witte was nog 40 gram Soda door het water mengen gelijkertijd met de zeep

Kind kan de was doen!

Nog een tip van mijn kant in het algemeen;

16 jaar geleden was mijn wasmachine defect, de wasmachine-monteur kon hem na een korte oplapbeurt echt niet meer redden, het was mijn eerste wasmachine en die heb ik maar 3,5 jaar gehad.

De monteur vertelde me dat je qua wasmiddel maar de hoeveelheid nodig hebt van een vingerhoedje vol voor een volledig volle wastrommel, ik keek verrast op, maar volgens hem zijn de voorschriften op de verpakkingen 'puur voor de verkoopcijfers op te schroeven, maar niet in het belang van de consument!', nou ja, ik vond het best een aardige jonge man en een verrassend leuk advies, dus ik ging zijn tip in de praktijk brengen (al was het voor mijn wasmachine toen al te laat, dus die moest er eerst een nieuwe komen!).

Ik heb geen vingerhoedje in huis, dus ik gebruik als maatschepje de hoeveelheid van een afgestreken eetlepel, toentertijd met poeder, maar tegenwoordig ook met vloeibaar (mits goed geconcentreerd) gebruik ik per wasbeurt dus maximaal de helft van de voorgeschreven hoeveelheid wasmiddel.

Ik doe inmiddels al ruim 16 jaar met deze wasmachine en de binnenkant geurt nog gewoon heerlijk fris en schoon als een nieuwe.

Kortom; Probeer dat je met steeds wat minder wasmiddel tot het minimale toch een schone was krijgt, lekker voordelig, tog!!?
Mijn broer heeft een flesje wasmiddel staan voor donkere/zwarte was, nu heeft hij vrijwel nooit een volle draai met zwarte kleding, dus mikt hij automatisch vooralsnog zijn zwarte broeken tussen de gekleurde kleding.

Nu gebruik ik zelf altijd wasmiddel voor gekleurde was en daar was ik ook tevens mijn zwarte broeken (binnenstebuiten) mee, gewoon door de bonte was heen gemikt, broeken blijven gewoon mooi.

Nu is zijn vraag;

Kun je wasmiddel voor donkere/zwarte was dan ook gewoon voor al je gekleurde was gebruiken?

Ikzelf denk van wel, maar wat denken jullie!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven