moestuin bak - welke?

26-03-2016 23:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

als een kado ben ik op zoek naar een mooie moestuinbak. Mag vierkant of rechthoekig zijn, beetje goede kwaliteit en liefst op poten. Totale budget ongeveer 100 euro, als het dan maar wel echt wat is. Heb al flink zitten googlen en wat bouwmarkten afgeweest. Alleen ik zie dan veel zonder poten (is dat handiger?) en het lijkt allemaal wat simpeltjes (wel de bedoeling dat het meer dan 1 seizoen meegaat).

Iemand tips en aanraders? Of juist afraders?
Al gezocht op kweekbak? Zie genoeg dingen met pootjes en binnen je budget.
Een zak aarde op de grond leggen en daar gaten in maken om plantjes in te zetten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

55 euro, op pootjes en ziet er best solide uit.

Hier te koop
Zelf maken! Fluitje van een vent en kosten ongeveer 50 euro. En dan heb je een solide bak op poten en geen waaibomenhout
Een moestuinbak is vaak toch juist zonder pootjes, want die zet je op de aarde, zodat de plantjes in de volle grond staan en voldoende ruimte hebben. Zo'n bak op poten is volgens mij vooral voor kruiden en plantjes die wat kleiner blijven, zoals sla, spinazie, aardbeien enz. Maar groente zoals wortel, prei, tomaat, bloemkool enz kan je denk ik beter in de volle grond zetten.

Googelen op verhoogde moestuinbak levert wel mooie bakken op trouwens.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 26 maart 2016 @ 23:44:

Een moestuinbak is vaak toch juist zonder pootjes, want die zet je op de aarde, zodat de plantjes in de volle grond staan en voldoende ruimte hebben. Zo'n bak op poten is volgens mij vooral voor kruiden en plantjes die wat kleiner blijven, zoals sla, spinazie, aardbeien enz. Maar groente zoals wortel, prei, tomaat, bloemkool enz kan je denk ik beter in de volle grond zetten.

Googelen op verhoogde moestuinbak levert wel mooie bakken op trouwens.Volle grond is zonder bak gewoon meteen in de aarde, een moestuinbak is vaak met worteldoek en kun je ook op stenen zetten .
Ik heb er vorig jaar een bij de praxis gekocht, niet op poten, maar met drie lagen. In de hoogste en middelste laag bak kun je prima wortels etc zetten.
Een vierkant stuk worteldoek en de hoeken dichtnieten. Lidl heeft op het moment worteldoek.
Dank, ik ga weer verder zoeken.

Het is inderdaad voor op stenen, tuin heeftt mn groot terras en een grasveldje, moet dus op terras komen.
Vier panelen zagen uit een oud tafelblad en met stoelhoeken of deuvels een bak van maken.
Let wel op dat het van Hot is gemaakt zonder toevoeging. Bijvoorbeeld geïmplementeerd hout daar zitten stoffen in die weer in de aarde terecht komen.

Je kunt eens kijken makkelijk moestuin of square foot gardering.

Je kunt trouwens van alles kweken in die bakken soms wel met een toevoeging van een klimrek of een kool moet je ondersteunen.
quote:Pretzel66 schreef op 26 maart 2016 @ 23:47:

[...]

Volle grond is zonder bak gewoon meteen in de aarde, een moestuinbak is vaak met worteldoek en kun je ook op stenen zetten .Ik dacht juist dat je zo'n bak ook ter afscheiding gebruikte en tegen ongedierte. Ik ken ze met zo'n deksel erop. Maar dat heb ik dan blijkbaar al die tijd verkeerd begrepen
Elho heeftmooie (ook gekleurde) bakken t.b.v. Moestuinieren. Ze hebben er bijzpassende transparante plastic overzetstukkwn bij, waardoor je een soort minikas idee krijgt. Gewoon bij het tuincentrum zien staan afgelopen dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven