Morgen opgenomen

28-03-2016 11:36 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Morgen is het zover... Dan begint de opname op de kkp voor mij.

Ik ben zo ontzettend bang en verdrietig.

Ga mijn gezin, mijn basis en veilige haven, zo ontzettend missen.

Ik ga werken aan mijn zelfbeeld, mijn sociale angst en mijn vermijdingsgedrag hierin.

Wil niet meer altijd bang en in paniek raken als er mensen/ sociale dingen staan te gebeuren. Of het gevoel hebben nergens bij te horen en tussen te passen.

Maar mijn ergste angst is al het gaan samenwonen met allemaal onbekende mensen en het gevoel dat niemand mij leuk vindt, is alweer aanwezig na de kennismakingsweek.

Ik ga het doen, maar wilde ook even van mij afschrijven. Zit nu met dochter op schoot en wil niet aan de dag beginnen. ????
Sterkte Jamesbondfan.

En dapper van je!
Je bent goed bezig. Je bent je ervan bewust dat deze opname je gaat helpen.

Ik wens je er een goede tijd en geef je een dikke virtuele knuffel mee
Sterkte! Gaat je uiteindelijk in die groep vast meevallen, meer herkenning als je nu denkt gok ik zo.
Wat ontzettend knap dat je dit gaat doen. Het zal niet makkelijk zijn en worden maar op den duur zal het super goed voor je zijn.

Wat is kkp precies?
Kortdurende klinische psychotherapie,

Opname van 4 maanden waarbij je de weekenden en feestdagen thuis bent.

Bedankt voor de lieve steunende reacties.

Hier heen te gaan, staat al gelijk aan mijn ergste nachtmerrie. Ik durf buiten mijn gezin om geen mensen toe te laten. Bang om afgewezen en gekwetst te worden. Maar dat gebeurt nu juist ook, doordat ik me zo gedraag en gesloten opstel dat er niemand doorheen kan komen. Ik wil dus graag de vicieuze cirkel doorbreken.

Heel knap van je!

Veel sterkte en succes!
Goed zo! Die cirkel doorbreken door direct in het diepe te springen vind ik een hele goede zet. Het gaat je vast meevallen morgen
Dapper, wat goed dat je dit gaat doen!
Tjezus, wat vals
Wees absoluut niet bang.

Ook niet voor de groep oid.

Dit is 100% de beste stap die je kan zetten en jij doet het. Wees trots op jezelf.

Succes
Sterkte, en moedig dat je deze stap gaat nemen.

Realiseer je dat je wel in een omgeving komt waar mensen zijn die juist deze problemen kennen en herkennen.

Succes
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
dank jullie wel.

Ik weet dat dit goed gaat zijn, maar mijn gevoel wil vluchten...
Wat goed van je dat je je laat behandelen! Ik hoop dat je goed geholpen wordt en je snel beter gaat voelen
quote:jamesbondfan schreef op 28 maart 2016 @ 11:55:

dank jullie wel.

Ik weet dat dit goed gaat zijn, maar mijn gevoel wil vluchten...Ga je niet doen. Want jij bent sterk en kunt dit. Voor je gezin.
quote:jamesbondfan schreef op 28 maart 2016 @ 11:55:

dank jullie wel.

Ik weet dat dit goed gaat zijn, maar mijn gevoel wil vluchten...

Dat wilde ik ook.

Maar man, wat ben ik blij dat ik dat op dat moment een keer niet gedaan had.
Ook ik vind je enorm dapper. Er is veel moed voor nodig om in te zien dat je een patroon moet doorbreken, en dan ook nog stappen zetten om het op te lossen. Je mag trots zijn op jezelf.

Ik denk dat het voor iedereen moeilijk en spannend is om het traject in te gaan waar je nu ingaat. Maar bedenk: je doet dit om een goede reden, en uiteindelijk zal je er beter uitkomen. Ik wens je veel sterkte en moois voor de toekomst.
Wat een moedig besluit. Je schrijft:"Ga mijn gezin, mijn basis en veilige haven, zo ontzettend missen.

Ik ga werken aan mijn zelfbeeld, mijn sociale angst en mijn vermijdingsgedrag hierin."

Logisch dat je je gezin gaat missen, maar ik denk anderzijds dat deze opname niet alleen jezelf gaat helpen. Het zal voor je gezin ook veel fijner zijn wanneer jij goed in je vel zit, weer sociale contacten durft aan te gaan e.d. Dus houd dat voor ogen. Ook al zal het best een pittig traject zijn, het zal je zoveel goeds opleveren.
Wat een lieve reacties allemaal.

En mayamay fijn te lezen dat jij niet voor je angst gevlucht was en dat het heeft geholpen.

Ik ga ook niet vluchten, ben dit aan mezelf en mijn gezin verplicht.

Het is zo uitputtend te vechten tegen angst. Tegen je natuurlijke vluchtgedrag.

Ben op dit moment een emotionele tikkende tijdbom...
Je zal zien dat morgen je rust brengt. Vandaag niet, vandaag is stress om morgen. En dat mag want het is natuurlijk bere spannend. Laat die stress gewoon over je heen komen en vecht er niet tegen want daar wordt je doodmoe van.

Probeer te accepteren dat je vandaag dus stress hebt. Dat is nou eenmaal zo.
James Bond, dat is een held......en jij ook. Want een held is niet iemand die nergens bang voor is, dat is iemand die wél bang is maar ondanks dat toch voor de juiste keuze gaat, bang of niet. Dat doe jij ook, dus je mag heel trots zijn op jezelf.
quote:slekire schreef op 28 maart 2016 @ 12:25:

James Bond, dat is een held......en jij ook. Want een held is niet iemand die nergens bang voor is, dat is iemand die wél bang is maar ondanks dat toch voor de juiste keuze gaat, bang of niet. Dat doe jij ook, dus je mag heel trots zijn op jezelf.+1000
En je kunt me altijd pb'en.

Al raad ik je aan (als je een moeilijk moment hebt daar, want ja die gaan er heel eerlijk gezegd gewoon komen) om (gelijk) met de begeleiding te praten.

Ze zijn er, voor jou. Dus gebruik ze.

Tip: neem je eigen dekbed mee, slaapt toch fijner. En slaap is heel belangrijk als je zo'n intensieve behandeling hebt.
Heel veel sterkte stoere dame!
Superstoer!

Ik wens je heel veel succes, je kunt het
668, the neighbour of the Beast
Dankjewel voor de tips mayamay!

En iedereen bedankt voor de steun! Voelt goed! ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven