Morgen opgenomen

28-03-2016 11:36 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Morgen is het zover... Dan begint de opname op de kkp voor mij.

Ik ben zo ontzettend bang en verdrietig.

Ga mijn gezin, mijn basis en veilige haven, zo ontzettend missen.

Ik ga werken aan mijn zelfbeeld, mijn sociale angst en mijn vermijdingsgedrag hierin.

Wil niet meer altijd bang en in paniek raken als er mensen/ sociale dingen staan te gebeuren. Of het gevoel hebben nergens bij te horen en tussen te passen.

Maar mijn ergste angst is al het gaan samenwonen met allemaal onbekende mensen en het gevoel dat niemand mij leuk vindt, is alweer aanwezig na de kennismakingsweek.

Ik ga het doen, maar wilde ook even van mij afschrijven. Zit nu met dochter op schoot en wil niet aan de dag beginnen. ????
Dankjewel voor de tips mayamay!

En iedereen bedankt voor de steun! Voelt goed!
Je moet maar zo denken; je realiseert je dat het nu niet goed gaat.

Door de opname te gaan doen heb je in feite al voor jezelf gekozen, je kiest ervoor om aan je problemen te gaan werken. En om een stap waar je huizenhoog tegenop ziet, tóch te zetten.

Dat is gewoon echt retestoer, en ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Het probleem erkennen en stappen zetten op weg naar de oplossing is al zo'n groot deel van het probleem aanpakken joh. Je kunt het!!
668, the neighbour of the Beast
Ik vind het zo knap dat je het programma aangaat.

succes!

Ontzettend bedankt allemaal!

Voelt fijn zo een hart onder de riem.
Super knap dat je dit gaat doen! Ik herken de sociale angst en vermijdingsgedrag. Eerlijk gezegd schrik ik wel een beetje dat je hiervoor opgenomen gaat worden (als ik het op mezelf betrek zeg maar). Ik heb ook de eerste stap gezet en heb donderdag een intakegesprek.

Wel fijn dat je een gezin hebt (ook wel weer moeilijk in deze situatie), ik hoop dat ik ook ooit zover kom, want tot nu toe stoot ik alles en iedereen af.

Ik wens je heel erg veel succes en sterkte!
Het lijkt me ook spannend. Je weet nooit helemaal precies wat je te wachten staat. Vind je een dappere vrouw!
Erg moedig dat je je problemen zo aanpakt! Zet'm op!

Weet alles van angst en vermijding.

Dikke
You rock! Heel veel succes!
Chocopinda ik heb al zoveel andere dingen geprobeerd. Heel veel ambulante therapie en groepstherapie. Maar het helpt maar tijdelijk. Leef echt in golfbewegingen, maar iedere keer komt het terug.

Help nu wel af en toe als vrijwilliger bij mijn dochters sport en ik werk (afgezien van de komende 4maanden) ook 32 uur in de week.

Sociale baan.

Maar ik laat niemand dichtbij komen, heb altijd een masker op. En elke sociale interactie kost zoveel kracht, stress en angstaanvallen.

Dat ben ik beu, is een slecht voorbeeld voor mijn dochter.
Ik wou dat mijn moeder dat voor 'ons' over gehad had.

Trots op je!
Hoelang duurt de opname?

Nogmaals succes morgen en zorg ervoor dat je wat rust pakt/goed slaapt (voor zo ver mogelijk)

Voor mij was de omgang met de andere bewoners juist het leukste van de opname. Zat echt in een hele leuke groep. Ik weet natuurlijk niet hoe dit voor jou gaat zijn (ben zelf opgenomen geweest in een verslavingskliniek), maar lijkt me dat het bij jou ook prima zal verlopen.

De opname duurt 4 maanden, in de weekenden en de feestdagen thuis. Ook zit er een therapie vrije week in. Precies op de helft.

Wat fijn mayamay dat je zo een steun had aan je groep.

Voor mij is juist de groep mijn ergste nachtmerrie. Het zijn mensen, en dan ook nog mensen die ik niet ken en met wie ik moet samenleven. Brrr.

De bedoeling is ook er te leren hoe jezelf in gezelschap moet gedragen, hoe je kunt praten. En het gevoel kunt krijgen in de samenleving te staan ipv altijd aan de zijlijn.

Mezelf kunnen zijn en mogen zijn van mezelf.

En zonder die gigantisch knoop in mijn buik en maag van de stress. Gewoon eens geen angst en paniek of stress voelen, maar je ergens op kunnen verheugen.
Hee Jamesbondfan,

Ik heb destijds je topic gevolgd en moest daar vandaag aan denken. Ik zie ook dat het nu ongeveer 4 maanden later is, dus de opname periode zal je inmiddels achter de rug hebben. Hoe gaat het met je?
Ik ben ook benieuwd en hoop dat het je goed gaat!!
Wat dapper en wat een goede investering in jezelf en je gezin, ik hoop dat je er veel profijt van ga hebben. Al wordt het nog zo zwaar, juist dan weet je dat je op de goede plek zit.
Hoe gaat het nu met je?
Ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat!
Wat knap TO dat je hier aan begint. Dit wordt t begin van een nieuw leven. Hoe eng t nu ook lijkt, hoe mooi t door de therapie kan gaan worden. Het zal zwaar worden. Maar je kan het!! Zet hem op.
Oh Duh ik zie dat t al even geleden is. To hoe gaat het met je?
Hoi allemaal,

Wat lief dat jullie vragen hoe het gaat?

Ik ben nu sinds een week weer thuis. En het gaat. Het is wel wennen weer thuis te zijn en ben nog erg aan het zoeken naar mijn plekje. Ook is in de maatschappij meedraaien weer een uitdaging. Ben nu op vakantie en na de vakantie ga ik langzaamaan weer beginnen met werken. Spannend.

Mijn vervolg therapie is 2 uur in de week schema therapie in een groep en begint in september.

Ik ben blij dat ik deze opname gedaan heb. Ik heb een groot begin gemaakt met opruimen van het verleden en gedragspatronen.

Wel was het super zwaar en elke dag keihard werken. Heel veel gehuild en het ook echt moeilijk gehad daar. Voordeel is dat je elkaar dan hebt. Nu hier is dat toch weer even anders. Maar ik kom er wel.
Dank je wel voor de update. Je bent goed bezig. De laatste maanden zullen vast niet makkelijk geweest zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Fijn dat het een goede ervaring is geweest. Het is dan allemaal al zwaar genoeg maar gelukkig heb je de stijgende lijn weer te pakken. Veel sterkte!
Doubt kills more dreams than failure ever will
Dank jullie wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven