Weekendje Hoorn

20-03-2016 14:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in mei lekker naar hoorn. Nu willen we misschien een dagje richting Amsterdam. Dit zou met de trein kunnen natuurlijk. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met een station net iets dichter bij Amsterdam waar we de auto gratis kunnen parkeren en dan het laatste stukje met de trein kunnen?
Purmerend of bij p&r parkeren. Betaal je 8 euro en krijg je twee ov kaartjes om naar de binnenstad te gaan.

Parkeren grote kerk monnickendam en de bus pakken naar amsterdam
Wat leuk Hoorn. Daar woon ik. Veel plezier.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Kom gezellig rock 'n rollen! Google op hoorn rock 'n roll Sunday.

En waarom niet gewoon vanaf hoorn de trein? Is ongeveer halfuurtje.
Hoorn Amsterdam met de trein is prima te doen, ik zou niet gaan klooien met p&r. Met de trein is sneller.
Station Diemen Zuid. Vrij parkeren. Met de metro ben je met 20 min op centraal of je neemt de trein. Koopt een dagkaart en je kan de hele dag plezier hebben in Adam
Waarom ga je een weekendje naar Hoorn als je ook een dag naar Amsterdam wil? Kun je daar niet wen andere keer heen?

Er is genoeg in (de omgeving van) Hoorn te doen. Het museum van de 20 eeuw is zeker een aanrader.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik woon in Hoorn. En met de trein naar Amsterdam is 35 minuten en dan sta je op CS.

Met de auto naar Purmerend betekent stoptrein ipv intercity dus duurt langer.

En met de auto naar Sloterdijk (P&R) en vanaf daar de trein duurt net zo lang weet ik uit ervaring.
quote:Yasha schreef op 20 maart 2016 @ 16:32:

Ik woon in Hoorn. En met de trein naar Amsterdam is 35 minuten en dan sta je op CS.

Exact, tussen Amsterdam CS en Hoorn stopt de intercity alleen op Amsterdam Sloterdijk. Hoeveel sneller wil je het hebben? Maar Hoorn zelf is ook leuk en heeft best goede speciaalzaken. Gumbleton kun je leuk thee drinken. Westfriesmuseum en de stoomtrein.

En een aanrader om te eten: Spijkers.
Historische driehoek doen, leuk!

Amsterdam zou ik apart een weekend heengaan dan
Omdat we wilden geen hotel in Amsterdam dit is vele malen duurder. We komen zelf uit het oosten dus zijn niet zo vaak in Amsterdam te vinden. Als ik naar Amsterdam ga is het vaak om te shoppen maar ik wil wel eens wat meer zien. We slapen 2 nachten dus tijd zat. Ook nog nooit in volendam geweest dus wie weet die kant nog op. Het was ook meer om even te informeren. Wie weet is het heerlijk weer en gaan we richting de kust.
Ah ok dus je topic zou eigenlijk 'Weekendje Amsterdam maar we slapen in Hoorn' moeten heten dan
Nee hoor want we zijn geen 3 dagen in Amsterdam. We willen gewoon overal dicht bij zitten en verschillende opties hebben.
Ik zou met de trein gaan vanaf station hoorn dit is een directe verbinding met Amsterdam centraal
Auto parkeren bij het transferium (parkeerplaats Hoorn) kost je 2,50. Dan kun je rechtstreeks naar Hoorn. Vanaf elk ander station stop je veel vaker, zou mij die 2,50 niet waard zijn :p

In omgeving is Enkhuizen ook leuk (zuiderzeemuseum oa.) of de historische driehoek doen (Hoorn - Enkhuizen met trein, Enkhuizen - medemblik met de boot en medemblik - hoorn met de stoomtrein). Genoeg te doen rondom en in Hoorn zelf. Volendam en Amsterdam is dan misschien wel veel van het goede erbij
I haven't been everywhere, but it's on my list

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven