Kinderstoel
dinsdag 29 maart 2016 om 20:33
Mijn dochter is inmiddels 6 maanden en ik ben aan het oriënteren op een kinderstoel.
Ik neig heel erg naar zo'n hangstoel aan tafel
Ivm weinig ruimte innemen, zitting kan in de wasmachine en je kan er makkelijk onderdoor stofzuigen.
Ideaal of ondingen? Ik zie namelijk altijd bij iedereen staande stoelen, vandaar mijn vraag.
Ik neig heel erg naar zo'n hangstoel aan tafel
Ivm weinig ruimte innemen, zitting kan in de wasmachine en je kan er makkelijk onderdoor stofzuigen.
Ideaal of ondingen? Ik zie namelijk altijd bij iedereen staande stoelen, vandaar mijn vraag.
dinsdag 29 maart 2016 om 20:39
Mijn schoonouders hebben deze stoel voor als we daar zijn. Zoon (8 mnd) past er niet goed in, hij heeft veel te veel ruimte en de zitting zakt door. Dit terwijl hij in de tripptrapp die wij zelf hebben prima rechtop kan zitten.
Het is dat het maar voor af en toe is. Maar voor iedere dag zou ik hem niet nemen.
Het is dat het maar voor af en toe is. Maar voor iedere dag zou ik hem niet nemen.
dinsdag 29 maart 2016 om 20:40
Ja, inderdaad een trip trap of zo'n Ikea stoel, die laatste kun je erg makkelijk meenemen, je klikt de poten er zo uit. Mijn kind is inmiddels vijf en zit nog steeds op een trip trap. Die zou echt niet meer passen in het stoeltje van jouw plaatje en zou er inderdaad vooral uit hebben willen klimmen als jonger kind.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 29 maart 2016 om 20:41
dinsdag 29 maart 2016 om 20:47
Mijn ouders hadden ook zo'n ding. Ondingen zijn het. Niet stevig, kind hangt onderuit, als ze nog klein zijn echt half onder de tafel.
Wij hebben een tripptrapp maar ook een Ikea stoel (zo'n plastic witte van een tientje ofzo), beide bevallen erg goed. Die van Ikea neemt erg weinig ruimte in als je de pootjes er (eenvoudig) vanaf klikt.
Wij hebben een tripptrapp maar ook een Ikea stoel (zo'n plastic witte van een tientje ofzo), beide bevallen erg goed. Die van Ikea neemt erg weinig ruimte in als je de pootjes er (eenvoudig) vanaf klikt.
dinsdag 29 maart 2016 om 20:49
quote:HelpBrand schreef op 29 maart 2016 @ 20:47:
Mijn ouders hadden ook zo'n ding. Ondingen zijn het. Niet stevig, kind hangt onderuit, als ze nog klein zijn echt half onder de tafel.
dinsdag 29 maart 2016 om 20:49
Lijkt mij een zeer onaangename stoel. Volgens mij ook moeilijk om er goed rechtop in te zitten. Verder kan een kind er idd niet zelf inklimmen, zou ik echt bang zijn dat een kind als hij groter wordt zichzelf los kan wippen en kind kan nergens zijn voeten op zetten (ook niet op die Ikea stoelen die zo populair zijn). Ik zou een Tripptrapp adviseren (voor het eerste jaar met inzet), heb je jaaaren plezier van en schuif je zo onder tafel.
dinsdag 29 maart 2016 om 20:52
Hier ook een tripp Trapp. Die uit de OP lijkt me misschien nog wel handig voor heel in het begin. Maar sinds dochter kon lopen hier, klom ze zelf op haar stoel. Dat was met een maand of 14. Je zal toch, als kind wat ouder is, een gewone stoel moeten hebben. Waar laat je die dan, als er nu ook geen plek is? Haal 1 van de andere stoelen weg bij de tafel en zet daar de kinderstoel neer. Lijkt me steviger, prettiger zitten voor het kind en ben je meteen voor de langere termijn klaar.
dinsdag 29 maart 2016 om 20:54
Ik zou gaan voor een tripp trapp of iets vergelijkbaars. Gaat veel langer mee en tzt kan kind er zelf in- en uitklimmen (ben nu hoogzwanger en heel erg blij dat ik dochter niet steeds in en uit die stoel hoef te sjouwen). Verder vind ik bekleding, ook al is het wasbaar, niet heel handig. Heb nu gewoon de kale tripp trapp staan en die neem ik dagelijks even af met een doekje, veel handiger, ook als er eens een beker van het een of ander overheen gaat.
dinsdag 29 maart 2016 om 21:01
Oh, ik vind hem super eigenlijk! Kind zit er al 8 maanden meerdere malen per dag in, hebben 'm van MP en was zeker niet nieuw. Zitting is prima stevig en met een harnasje kan zelfs onze acrobate er niet uit hoor. We hebben het eeste half jaar wel een kussen achter haar rug gehad omdat het ding inderdaad vrij ruim is maar dan zit ze ook nog lekker zacht. Wij hebben een Chicco geloof ik
Wij hebben weinig ruimte en eten aan een bartafel, probeer daar maar eens een handige stoel voor te vinden. Handig is dus dat je er makkelijk onderdoor kan stofzuigen, kind eet echt bij je aan tafel en dus niet op zo'n onhandig mini tafeltje. Je haalt 'm redelijk makkelijk uit elkaar, bekleding kan in de was en je gooit 'm zo achterin de auto.
Enig nadeel is inderdaad dat ze er niet zelf in kunnen klimmen, maar als je er een krukje bij zet komt dat ook goed.
Wij hebben weinig ruimte en eten aan een bartafel, probeer daar maar eens een handige stoel voor te vinden. Handig is dus dat je er makkelijk onderdoor kan stofzuigen, kind eet echt bij je aan tafel en dus niet op zo'n onhandig mini tafeltje. Je haalt 'm redelijk makkelijk uit elkaar, bekleding kan in de was en je gooit 'm zo achterin de auto.
Enig nadeel is inderdaad dat ze er niet zelf in kunnen klimmen, maar als je er een krukje bij zet komt dat ook goed.
dinsdag 29 maart 2016 om 21:02
quote:Honeymoonquiz schreef op 29 maart 2016 @ 20:54:
Ik zou gaan voor een tripp trapp of iets vergelijkbaars. Gaat veel langer mee en tzt kan kind er zelf in- en uitklimmen (ben nu hoogzwanger en heel erg blij dat ik dochter niet steeds in en uit die stoel hoef te sjouwen). Verder vind ik bekleding, ook al is het wasbaar, niet heel handig. Heb nu gewoon de kale tripp trapp staan en die neem ik dagelijks even af met een doekje, veel handiger, ook als er eens een beker van het een of ander overheen gaat.Wij hebben op de tripp trapp wel zo'n kussentje op de zitting (en om de rugleuning van de babyset destijds). Maar daar zit aan de bovenkant een vuilafstotende laag op. Ideaal!! Geen vlekken en kan gewoon in de was. Ze hebben ook gewone stof en daar komen idd vlekken in. Ik wist destijds niet dat er verschil was, ging op het motief af, maar heb dus gelukkig de goede variant gekocht toen
Ik zou gaan voor een tripp trapp of iets vergelijkbaars. Gaat veel langer mee en tzt kan kind er zelf in- en uitklimmen (ben nu hoogzwanger en heel erg blij dat ik dochter niet steeds in en uit die stoel hoef te sjouwen). Verder vind ik bekleding, ook al is het wasbaar, niet heel handig. Heb nu gewoon de kale tripp trapp staan en die neem ik dagelijks even af met een doekje, veel handiger, ook als er eens een beker van het een of ander overheen gaat.Wij hebben op de tripp trapp wel zo'n kussentje op de zitting (en om de rugleuning van de babyset destijds). Maar daar zit aan de bovenkant een vuilafstotende laag op. Ideaal!! Geen vlekken en kan gewoon in de was. Ze hebben ook gewone stof en daar komen idd vlekken in. Ik wist destijds niet dat er verschil was, ging op het motief af, maar heb dus gelukkig de goede variant gekocht toen
dinsdag 29 maart 2016 om 21:04
quote:zonnetje1080 schreef op 29 maart 2016 @ 21:01:
Oh, ik vind hem super eigenlijk! Kind zit er al 8 maanden meerdere malen per dag in, hebben 'm van MP en was zeker niet nieuw. Zitting is prima stevig en met een harnasje kan zelfs onze acrobate er niet uit hoor. We hebben het eeste half jaar wel een kussen achter haar rug gehad omdat het ding inderdaad vrij ruim is maar dan zit ze ook nog lekker zacht. Wij hebben een Chicco geloof ik
dat is idd een hele veilige methode ja...
Klinkt echt heel gevaarlijk, sorry. Maar waar ga je je kind dan straks laten als hij een jaar of 4 is en hier niet meer in past? Als je geen ruimte hebt voor een kinderstoel.
dat is idd een hele veilige methode ja...
Klinkt echt heel gevaarlijk, sorry. Maar waar ga je je kind dan straks laten als hij een jaar of 4 is en hier niet meer in past? Als je geen ruimte hebt voor een kinderstoel.
dinsdag 29 maart 2016 om 21:14
Lijkt mij een onding.
Een gewone kinderstoel hoeft ook niet veel ruimte in te nemen (niet meer dan een gewone stoel), schuif je gewoon even opzij om te stofzuigen en neem je af met een doekje of je gooit de bekleding ook in de wasmachine. Ik zie dus voor dagelijks thuisgebruik echt geen voordelen aan zo'n hangding.
Een gewone kinderstoel hoeft ook niet veel ruimte in te nemen (niet meer dan een gewone stoel), schuif je gewoon even opzij om te stofzuigen en neem je af met een doekje of je gooit de bekleding ook in de wasmachine. Ik zie dus voor dagelijks thuisgebruik echt geen voordelen aan zo'n hangding.