Robotstofzuiger

29-03-2016 20:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een Robotstofzuiger aan te schaffen. Maar tests op internet zijn of geweldig of belabberd, maar dat lijkt meer afhankelijk van de eigenaar dan van het apparaat. Prijzen liggen erg uiteen. Vind het niet erg om geld uit te geven, maar dan moet het wel een goed ding zijn.

Wie heeft er een? Welke? En ben je daar tevreden over? Plussen, minnen? Roept u maar....

(En TO trapt af: ik heb er (nog) geen maar zou goed een knechtje in het huishouden kunnen gebruiken dat niet moppert als er stofgezogen moet worden....)
Ik heb een roomba ,rijdt standaard 3x per week rondje woonkamer en keuken en als ik er aan denk om de kamerdeur open te laten ook de gang. Ben ik thuis zet ik hem in de slaapkamer.

Gewoon stofzuigen doe ik 1x per week /2 weken omdat ik dan ook de bank meeneem.

Ik vind het ideaal.
tvp!
Ja ik, een philips met een soort 'dweiltje/swiffer' erbij onder. Werkt prima op onze laminaatvloer, drempeltjes etc kan ie ook over, maar van de trap valt hij niet af. Ik heb hem ingesteld op elke nacht stofzuigen en daarna Laadt hij zichzelf weer op. Zet m regelmatig ook boven neer zodat ie daar ook zn werk kan doen.

Hij komt niet in de hoekjes en zuigt niet heeeel grondig, maar genoeg voor t dagelijkse vuil van een gezin. We stofzuigen zelf nog 1 x per 1 a 2 weken grondig.

Bakje moet wel om de dag worden geleegd en dweiltje slijt ook redelijk snel.

Ook loopt ie wel eens ergens op vast (speelgoed katten en kinderen), maar goed, dat is weer een reden om elke dag de zooi even op te ruimen

Als met al dik tevreden mee, als deze ooit kapot gaat komt er zeker een nieuwe!
wij hebben de Neato. Hij zuigt het huis iedere dag en laad dan zelf weer op.

Ik vind het ideaal. Hij komt ook onder de bank en onder het bed.
Oh ja bakje gooi ik ook wel 2x per week zeker leeg.

Wij hebben er een paar maanden geleden een nieuwe accu voor moeten kopen ding hebben we nu 4/5 jaar geloof ik.
Hier een lg, erg blij mee! Beste koop van vorig jaar. Voor lg gekozen vanwege geluid( hoeveelheid decibel) en vierkanter waardoor hoekjes minder lastig zijn. Draait hier bijna elke dag en idnderdaad regelmatig boven. Stofzuig zelf daardoor veel minder, nog 1x per week. Oja en ik hou van een schoon huis!
Ik heb ook de Roomba. Bij mij rijd hij soms wel 3x per dag (heb veel honden) een rondje door de benedenverdieping. 1-2x per week doe ik zelf de banken en de hoekjes, al veeg ik ook wel eens eerst de hoekjes schoon voordat ik de Roomba aan het werk zet.

Ik hoop wel dat de volgende Roomba iets geruislozer is, al maakt hij lang niet zoveel herrie als mijn Dyson.

Maar mocht deze stuk gaan, dan is er morgen al een nieuwe. Ik heb zelfs de Scooba aangeschaft; zij dweilt de bijkeuken voor me. Over de benedenverdieping (100 m2) doet ze te lang, dus die dweil ik zelf.

Maar de bijkeuken, waar de honden zitten als ze nat/vies zijn doet ze prima
Ik had deze: http://www.robotstofzuige ... 338/neato-botvac-d75.html

Heeft een D-vorm, waardoor hij ook in de hoekjes zou kunnen zuigen en het merk wordt als een van de betere in het segment beschouwd.

Ik heb 'm na een half jaar voor de fractie van de nieuwprijs doorverkocht.

Hij deed een eeuwigheid over een klein halletje, waarbij hij 100 keer over hetzelfde stuk ging en andere stukken oversloeg.

De hoekjes werden overgeslagen (en had net deze gekocht omdat hij de hoekjes wel zou doen).

Zo'n plintje tussen twee verschillende soorten vloerbedekking van een paar mm. hoog kon hij niet nemen.

Hij raakte in de war van stoelpoten, tafels, kattenspeelgoed,...

Mijn man stofzuigt op een kwartier tijd m'n hele huis en 10 keer netter dan dat ding, dus man mocht blijven maar robot ging eruit
Wij hebben de Hombot en gebruiken deze ook meerdere keren per week. Ik heb deze gekozen na een review van de Consumentenbond. Maakt weinig lawaai en doet het goed op laminaat en tapijt.
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ook fijn om te weten welke het echt NiET moet zijn!
Ik lees mee!

En ik heb een aanvullende vraag: ik heb wel eens gelezen dat er allerlei eisen staan mbt het basisstation. Er mag niks boven staan, niks er naast, etc.. Moet natuurlijk ook dichtbij een stopcontact.

Terwijl ik het basisstation het liefst onder een kast zou wegwerken oid. Ik zou geen plek aan de muur weten waar niet een meubelstuk dichtbij staat. Behalve plekken waar een basisstation erg in de weg zou staan..

Dus in hoeverre klopt dit wel?
Ik had een Romba maar die is van ouderdom overleden. Wel makkelijk maar hij struikelde wel over een kleed of snoertje. De nieuwe generaties zijn wellicht was flexibeler.
verba volant, scripta manent.
Ik heb een robot-stofzuiger, maar ik gebruik hem niet: hij eet zich vast in de elektriciteitssnoeren van lampen etc.
Elke keer bij het lezen van dit soort topics denk ik, dit wil ik ook!! Bijna vakantiegeld toch? :-)

Maar is het echt zo noodzakelijk om zelf ook te zuigen. Ik bedoel, in mijn hoekjes ligt niet super veel.
Gaan jullie huisdieren er niet achteraan? Ik kan me zo voorstellen dat onze nieuwe kitten het leuk speelgoed vind....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ik ben er heel erg tevreden over. Hij zuigt inderdaad niet in de hoeken, maar elke nacht maakt hij bij ons beneden een rondje en dat is genoeg om zeker 1-2 weken niet zelf te hoeven zuigen. Wel loopt hij soms vast op bepaalde dingen, maar goed, dat weet je na een tijdje en dan ruim je dat op. Ik zou letten op de hoogte. Vergelijk dat met de hoogte van je banken, kasten etc. Als hij er net onder past, dan kan hij steeds daar op vastlopen. Ik heb geen dweilfunctie, maar bij de volgende ga ik dat wel bekijken.
Kan me gewoon niet voorstellen dat er veel capaciteit in dat ding zit.

Er wordt hier minstens eens per maand gestofzuigd maar vaak gebeurt er een ongelukje waardoor het vaker moet, zoals laatst probeerde ik de inhoud van de documentenversnipperaarcontainer in een vuilniszak te kieperen maar ik had de zak er niet goed omheen gedaan. En dan moet de stofzuiger erbij komen.

Moet zeggen dat je het stof niet ziet liggen vanwege de structuur van de vloer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat bedoel je met capaciteit?

En eens per maand zuigen?
Tevreden over de Roomba, huishouden met 3 kinderen en 2 katten. Kan op 1 plek onder de bank en loopt zich daar wel eens vast. Basisstation staat bij ons onder de eettafel.

Nadeel: herrie
quote:kwartje schreef op 29 maart 2016 @ 20:37:

Ik lees mee!

En ik heb een aanvullende vraag: ik heb wel eens gelezen dat er allerlei eisen staan mbt het basisstation. Er mag niks boven staan, niks er naast, etc.. Moet natuurlijk ook dichtbij een stopcontact.

Terwijl ik het basisstation het liefst onder een kast zou wegwerken oid. Ik zou geen plek aan de muur weten waar niet een meubelstuk dichtbij staat. Behalve plekken waar een basisstation erg in de weg zou staan..

Dus in hoeverre klopt dit wel?

Staat bij die van ons ook, maar we hebben hem in een inhammetje van een meter breed gezet. 90% van de tijd vind hij het laadstation wel terug, anders zetten we 'm er 's ochtends gewoon op.

Onder een kast oid weet ik niet of het werkt, geen ervaring mee.
quote:mamavanf schreef op 29 maart 2016 @ 20:44:

Gaan jullie huisdieren er niet achteraan? Ik kan me zo voorstellen dat onze nieuwe kitten het leuk speelgoed vind....

Onze katten (en kinderen) vinden ' m maar eng, maar minder eng dan de gewone stofzuiger.

Ik heb idd wel eens filmpjes voorbij zien komen van katten die erop roddrijden
Hier een Neato, 4 jaar oud, toe aan 2e accuset. Hij doet iedere nacht zijn ronde, bakje leeg ik 1x per week, steeds weer vol. Hij zuigt niet de kantjes, onder het kleed heb ik magneetstrips liggen omdat hij anders vastloopt in mijn kleed. Verder tevreden met de resultaten. Er wordt hier 1x per week nog met stofzuiger gezogen. Nadeel hij komt niet over stoelpoten heen dus ik veeg dagelijks met een kamerleden even de zooi onder tafel weg .

Het is een handige hulp maar neemt helaas niet al het zuigwerk uit handen.
Ik doe mijn best
quote:Relaxingatthelake schreef op 29 maart 2016 @ 21:02:

Wat bedoel je met capaciteit?

En eens per maand zuigen?Geen kracht genoeg om van nut te zijn in mijn situatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Schmett schreef op 29 maart 2016 @ 20:40:

Elke keer bij het lezen van dit soort topics denk ik, dit wil ik ook!! Bijna vakantiegeld toch? :-)

Maar is het echt zo noodzakelijk om zelf ook te zuigen. Ik bedoel, in mijn hoekjes ligt niet super veel.

Bij ons wel, deurmat, bank, onder de eettafel etc. Zonder robotstofzuiger moesten we ook elke dag wel even zuigen.

Voor er kinderen en katten waren was t ook nauwelijks nodig hier, dus als je die miet hebt is zelf stofzuigen misschien helemaal niet/nauwelijk meer nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven