Kinderstoel

29-03-2016 20:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is inmiddels 6 maanden en ik ben aan het oriënteren op een kinderstoel.

Ik neig heel erg naar zo'n hangstoel aan tafel

Ivm weinig ruimte innemen, zitting kan in de wasmachine en je kan er makkelijk onderdoor stofzuigen.

Ideaal of ondingen? Ik zie namelijk altijd bij iedereen staande stoelen, vandaar mijn vraag.
Ja hoor! Drie kinderen in gezeten, geweldig ding!

Vooral handig als ze klein zijn, later nog een trip trap erbij gekocht toen er een jonger kind in moest maar hiermee zitten ze lekker dicht aan tafel, stoel schuift niet - ideaal.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 29 maart 2016 @ 21:04:

[...]

dat is idd een hele veilige methode ja...

Klinkt echt heel gevaarlijk, sorry. Maar waar ga je je kind dan straks laten als hij een jaar of 4 is en hier niet meer in past? Als je geen ruimte hebt voor een kinderstoel.

Hoe doe je dat dan met zo'n ikea geval? Bij oma staat er een, no way dat dochter daar zelf ik kan/mag klimmen. We doen dit overigens ook niet nu, met een krukje, maar hoe zou dat anders zijn dan in de stoel zelf klimmen?

Tja, over 3 jaar is dat, en dat zien we dan wel, dan is de box bijvoorbeeld niet meer nodig en kan er een eettafel in de woonkamer staan. Je wordt heel inventief als je klein woont
quote:zonnetje1080 schreef op 29 maart 2016 @ 22:36:

[...]

Hoe doe je dat dan met zo'n ikea geval? Bij oma staat er een, no way dat dochter daar zelf ik kan/mag klimmen. We doen dit overigens ook niet nu, met een krukje, maar hoe zou dat anders zijn dan in de stoel zelf klimmen?

Tja, over 3 jaar is dat, en dat zien we dan wel, dan is de box bijvoorbeeld niet meer nodig en kan er een eettafel in de woonkamer staan. Je wordt heel inventief als je klein woont

Ik heb om diezelfde reden geen Ikea-stoel. Want ook die moet je later inwisselen voor iets anders. Daarom dus een tripp trapp, want die is voor 0-99 zo'n beetje.

Maar heb je nu dan aan de eettafel maar plek voor 2 stoelen? Want aan een tafel met plek voor 4 stoelen kunnen dan toch gewoon 3 stoelen en een tripp trapp (of ander merk dat je kan aanschuiven)? Een kinderstoel neemt niet meer plek in dan een gewone stoel.
Wij hadden een wanstaltige kinderstoel van Chico. Groot ding met veel plastic, gordeltjes en een heel groot afneembaar blad. Kostte nieuw ongeveer €35, aanbieding bij een grote babyzaak. Al die andere vonden we ook spijglelijk en deze was nog functioneel. Makkelijk af te nemen en een groot blad met opstaande randen, dat laatste bleek vooral heel handig. We zijn er heel tevreden over geweest en op een gegeven moment "zie" je het niet meer, je krijgt er een soort van blinde vlek voor zeg maar.

Nu zitten de jongens (22 mnd en 4,5 jr) op deze IKEA stoelen

Daar hebben we er nog eentje extra van (en binnenkort neem ik er nog eentje mee). Die stoelen staan sowieso leuker in ons interieur dan welke kinderstoel dan ook, je kunt er zelf ook op zitten en ze nemen niet zo veel ruimte in beslag. Ze zijn ook handig voor grotere neefjes en nichtjes. Als we klaar met ze zijn kunnen ze mooi in de vuurkorf, geen marktplaatsgeleur.

Ook de triptrap vonden we heel erg lelijk trouwens. Voor mij bepaaldelijk geen pré dat je er lekker lang mee kunt doen.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 29 maart 2016 @ 23:05:

[...]

Maar heb je nu dan aan de eettafel maar plek voor 2 stoelen? Want aan een tafel met plek voor 4 stoelen kunnen dan toch gewoon 3 stoelen en een tripp trapp (of ander merk dat je kan aanschuiven)? Een kinderstoel neemt niet meer plek in dan een gewone stoel.Nee, we hebben een 6 persoons eettafel maar die staat in de opslag vanwege de box, ze passen niet samen in de woonkamer. Eten doen we aan de bartafel in de keuken, daar staan 4 krukken maar die is te hoog voor een gewone kinderstoel als de TripTrap, vandaar die hangstoel. Als kind groter wordt gaat de box eruit en kopen we een andere kinderstoel, dat zou zomaar een triptrap kunnen zijn, ik ben wel van degelijk, duurzaam en levensloopbestendig zeg maar
Ik ben in prenatal geweest daar hing die hangstoel.

Inderdaad vrij slappe zitting en vrij diep.

Ik heb een houten meegroeistoel gekocht met kussenzitting die zo in de was kan

Die kan zo onder tafel geschoven, zonder blad dan. En heeft ze lang wat aan.

Bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven