Hoe houd dit op?

30-03-2016 13:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort of bij Relaties (mocht het fout staan, mag het uiteraard verplaatst worden).

Mijn man en ik hebben, na echt heel lang te hebben nagedacht, besloten om het contact met mijn ouders te verbreken. Mijn ouders zijn beide narcistisch en wij vonden belangrijk (ook voor onze kinderen) dat het nu eens ophoud om psychisch te worden mishandeld. Voor ons was de maat echt vol. Heb mijzelf heel wat jaren moeten inhouden.. Steeds maar de perfecte dochter uithangen om het narcistische gedrag van mijn ouders zo min mogelijk naar boven te laten komen en nog was het niet goed.

Uit een opwelling ben ik een beetje, via sms, geflipt. De jarenlange kwelling moest er gewoon uit. Moet wel eerlijk bekennen dat mijn man het geen goed idee vond, omdat ze er toch geen gehoor aan zouden geven: waar hij overigens gelijk in heeft gehad. Maar voor mij voelde het toen gewoon goed.

Nu zijn we een maand verder.. En het houd nog steeds niet op. Ze (mijn ouders) blijven maar bezig. Ze vallen mij en mijn gezin lastig. Sturen spam berichten onder valse namen. Ze hebben een valse Facebook aangemaakt en mij proberen toe te voegen, in de hoop dat ze op die manier foto's van mijn kinderen konden verzamelen.

Ik ben erachter gekomen, via-via, dat ze een valse melding wouden maken bij de kinderbescherming. Heb een screenshot waarin letterlijk de tekst staat: "wij gaan er alles aan doen zodat ze echt de kinderen kwijtraken, zodat ze daar weggaan en hier (bij mijn ouders) komen wonen". Ook zitten ze allemaal leugens over ons te vertellen tegen over iedereen.

Vanmiddag kwam er een moeder van school (van de oudste) boos naar mij toegelopen. Over dat mijn moeder haar allemaal privé berichten heeft gestuurd met hele kwetsende opmerkingen, echt heel kwetsend. Die moeder zat gewoon op het schoolplein te huilen, omdat ze zich nu schuldig voelt over hoe haar kind eruit ziet. Terwijl zij zich echt niet schuldig hoeft te voelen.

Heb mij de afgelopen 4 weken erg sterk en rustig gehouden, heb het allemaal met moeite kunnen negeren. Maar bij mij begint de emmer nu over te lopen. Heb wel meermalen vriendelijk gevraagd of ze ons met rust willen laten en zich gewoon bezig moeten houden met hun eigen leven, net als wij doen.

Het moet gewoon stoppen. Maar hoe stopt dit?

Is het mogelijk dat hier aangifte tegen gedaan kan worden? Doen ze hier dan ook iets aan? Want ook mijn oudste dochter begint nu de dupe te worden dat niemand meer met haar wilt spelen op school.

Volgens mijn man heeft het geen zin om aangifte te doen, omdat het geen prioriteit heeft.
Ik zou bij de politie een melding van stalking doen
geneet van 't laeve
Vooral niet meer reageren en alles blokkeren. Elke reactie is brandstof voor hun.

Ik had van het weekend gesprekken met mensen die al meerdere jaren met dit soort mensen in discussie zijn. Zolang je blijft reageren kom je er niet vanaf. Ook niet na 3 maanden reageren wanneer het te erg wordt. Ik raad je wel aan om alles te bewaren ook wat aan vrienden wordt gestuurd. Op enig moment zou je met veel materiaal aangifte kunnen doen van smaad en laster, zeker wanneer het tot een melding komt bij de kinderbescherming. Ik zou nu niet alles lezen anders wordt je alleen maar gek. Ik zou alles bewaren zonder het te lezen en verzamelen mocht men wel een onterechte melding doen.

Hoe moeilijk het ook is, ga op je handen zitten en reageer niet meer, ook niet kijken naar berichten en ze vooral niet lezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Haal desnoods (tijdelijk) je hele facebook en andere zaken van internet want blijkbaar is jouw gezin niet veilig online. Dan wel anonimiseer je gezin tijdelijk. Je veiligheid gaat voor internet. Zorg ervoor dat zij jou niet meer kunnen raken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Huh? Jouw moeder stuurt berichten naar een schoolpleinmoeder over diens kind?

En daarom willen andere kinderen niet meer met jouw dochter spelen? Snap het niet helemaal, geloof ik.

Maar verder: verstandig dat je het contact hebt verbroken met je ouders en hou dat ook zo. Laat je niet uitlokken door hun provocaties en ik denk dat je zeker aangifte kunt doen van smaad, laster en stalking als zich meer incidenten voordoen. Wel alles goed bijhouden zodat je uiteindelijk een compleet dossier hebt.
Niet rechtstreeks reageren, wel meldingen doen en de school inlichten. Sterkte!
Ga in ieder geval eens praten bij de politie. Hier een soortgelijk geval aan de hand gehad met de grootouders van mijn stiefkinderen. Ze vielen hun kind(eren) en daarmee ook hun kleinkinderen op hele nare wijze lastig. Vader en moeder hebben op aanraden van de politie meermalen melding gedaan en de politie heeft in totaal een keer of drie een gesprek met grootouders gevoerd. Na zo'n gesprek was het vaak een hele tijd rustig en na het laatste gesprek niets meer vernomen.
Ik zou idd aangifte doen bij de politie wegens stalking en smaad. En probeer je bovenal niet te laten provoceren. Geen contact richting hen en blokkeer alles wat er nog jullie kant uit kan komen.

Mocht er toch nog iets doorkomen: documenteer dat dan! Wellicht doet de politie niet zoveel met een eerste aangifte, maar dan is het in elk geval gedocumenteerd. De politie is verplicht om je aangifte op te nemen.

Je Facebook kan je ook behoorlijk dichtzetten. Zorg ervoor dat bij je privacy instellingen (zie

https://www.facebook.com/settings?tab=privacy_) alle rechten zijn uitgeschakeld! Alleen zichtbaar voor vrienden. Niet voor "vrienden van vrienden".

Sterkte en succes.
quote:viva-amber schreef op 30 maart 2016 @ 13:37:

Vooral niet meer reageren en alles blokkeren. Elke reactie is brandstof voor hun.

Ik had van het weekend gesprekken met mensen die al meerdere jaren met dit soort mensen in discussie zijn. Zolang je blijft reageren kom je er niet vanaf. Ook niet na 3 maanden reageren wanneer het te erg wordt. Ik raad je wel aan om alles te bewaren ook wat aan vrienden wordt gestuurd. Op enig moment zou je met veel materiaal aangifte kunnen doen van smaad en laster, zeker wanneer het tot een melding komt bij de kinderbescherming. Ik zou nu niet alles lezen anders wordt je alleen maar gek. Ik zou alles bewaren zonder het te lezen en verzamelen mocht men wel een onterechte melding doen.

Hoe moeilijk het ook is, ga op je handen zitten en reageer niet meer, ook niet kijken naar berichten en ze vooral niet lezen.

Dit is een hele goede post.

Vooral voor als er zo'n melding komt.

Ik heb dat gehad. En had geen bewijzen. Want toen was mail enzo veel minder dan nu. En social media. Maar alsnog is t goed afgelopen gelukkig. Maar echt hoor!! Doen!! Alles bewaren.
Open gooien naar andere mensen wat er gaande is anders raakt je gezin geïsoleerd.

Hoef je niet voor te schamen het is het gedrag van je ouders niet van jou.

als je niet opengooit zit je nog in hun macht en je kinderen hebben geen sociaal leven.
quote:Jibba schreef op 30 maart 2016 @ 13:38:

Huh? Jouw moeder stuurt berichten naar een schoolpleinmoeder over diens kind?

En daarom willen andere kinderen niet meer met jouw dochter spelen? Snap het niet helemaal, geloof ik.

Maar verder: verstandig dat je het contact hebt verbroken met je ouders en hou dat ook zo. Laat je niet uitlokken door hun provocaties en ik denk dat je zeker aangifte kunt doen van smaad, laster en stalking als zich meer incidenten voordoen. Wel alles goed bijhouden zodat je uiteindelijk een compleet dossier hebt.

Ik zal dit even nader uitleggen.

Mijn moeder heeft dus een bericht gestuurd naar de moeder van een kindje die bij mijn dochter in de klas zit. Hier werd ik vandaag op aangesproken.

Maar vorige week kwam mijn dochter vaker thuis met "deze kindjes vinden mij niet meer lief, want ze willen niet meer met mij spelen". snapte het toen ook niet. Tot vandaag, als mijn moeder in staat is om haar eigen zo te verlagen om een kwetsbare moeder een bericht te sturen, is het mogelijk dat ze dit ook bij andere heeft gedaan. Waardoor andere kinderen niet meer met mijn dochter willen spelen. Alleen heb ik hier geen bewijs van. Wel is het toevallig dat dit allemaal speelt rond de periode dat ze een bericht heeft gestuurd naar die ene moeder.

Het is alleen zo moeilijk om hier niet op te reageren. Nu probeert ze ook ervoor te zorgen dat steeds minder kindjes met mijn dochter spelen. Vind dit gewoon echt heel laag.
Heb nog even een vraag, zijn screenshots ook bewijs materiaal? Heb namelijk heel veel screenshots overal van.
quote:viva-amber schreef op 30 maart 2016 @ 13:37:

Heb ze overal geblokkeerd, alleen is het vervelend dat ze steeds nep accounten kunnen aanmaken om ons te blijven lastig vallen.

Heb in de afgelopen 4 weken al veel bewijs verzameld.

Ondanks dat je advies super is, word ik wel een beetje bang omdat je schrijft dat mensen er jarenlang last van kunnen hebben. Hoe houden sommige mensen het vol om een ander jarenlang lastig te vallen? En waar halen de andere het geduld vandaan om niet overal op te reageren?
quote:vanya93 schreef op 30 maart 2016 @ 14:26:

[...]

Ik zal dit even nader uitleggen.

Mijn moeder heeft dus een bericht gestuurd naar de moeder van een kindje die bij mijn dochter in de klas zit. Hier werd ik vandaag op aangesproken.

Maar vorige week kwam mijn dochter vaker thuis met "deze kindjes vinden mij niet meer lief, want ze willen niet meer met mij spelen". snapte het toen ook niet. Tot vandaag, als mijn moeder in staat is om haar eigen zo te verlagen om een kwetsbare moeder een bericht te sturen, is het mogelijk dat ze dit ook bij andere heeft gedaan. Waardoor andere kinderen niet meer met mijn dochter willen spelen. Alleen heb ik hier geen bewijs van. Wel is het toevallig dat dit allemaal speelt rond de periode dat ze een bericht heeft gestuurd naar die ene moeder.

Het is alleen zo moeilijk om hier niet op te reageren. Nu probeert ze ook ervoor te zorgen dat steeds minder kindjes met mijn dochter spelen. Vind dit gewoon echt heel laag.

Huh? Ik snap er niets van. Hoe komt jouw moeder aan de namen en contactgegevens van ouders van kinderen die bij je dochter in de klas zitten?

En ze bezit ook kwetsende informatie? Via jouw dus neem ik aan?

Tip: check je Facebook en scherm alles af. Waarschuw ook de school dat opa en oma geen contact meer migen hebben met kind.
Het programma "Gestalkt" om hulp vragen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:vanya93 schreef op 30 maart 2016 @ 14:33:

[...]

Ondanks dat je advies super is, word ik wel een beetje bang omdat je schrijft dat mensen er jarenlang last van kunnen hebben. Hoe houden sommige mensen het vol om een ander jarenlang lastig te vallen? En waar halen de andere het geduld vandaan om niet overal op te reageren?Het probleem van die anderen is dat zij wel weer zijn gaan reageren waardoor er dus nooit een eind aan komt. Het kan heel lang duren voordat zij een nieuw slachtoffer vinden. Maar iemand die niet reageert en niets laat merken is na een paar maanden niet meer leuk om te stalken. Ik heb ook weleens vanuit veiligheid mijn facebook geanonimiseerd en al mijn foto's eraf gehaald.
Die screenshots zeker bewaren! En ja, dat moet zeker bruikbaar zijn als bewijs in een dossier. Hang wellicht van de context af. Maar laat je niet ontmoedigen door de gedacht dat iets mogelijk geen bewijs is.

Neem ook screenshots als je vuile SMSjes binnenkrijgt op je telefoon.

Je kan trouwens ook de mogelijkheid blokkeren op facebook om vriendenverzoeken te sturen. Sowieso wel handig om niet iedereen zomaar lukraak toe te voegen.
Dit ook bespreekbaar maken met de onderwijzers van de school. Grootouders mogen op geen enkele manier informatie krijgen via school. Dat kan inhouden dat de school ook hun website achter een inlog moet zetten of hun school Facebook moeten afschermen. Wanneer grootouders aan het hek bij het schoolplein staan moet je gewaarschuwd worden. Kortom, wees open en eerlijk op school, dit gaat hoe dan ook effect hebben op jullie kinderen. De ouders van de klasgenoten van bje kinderen zou ik inlichten via email.

Een stalker houdt niet zo maar op, zeker niet als ze steeds weer op andere manieren aan info kunnen komen en merken dat dit effect heeft op jullie leven. Laat je voorlichten door de politie over wat je hier aan kunt doen en hoe je je persoonlijk leven zoveel mogelijk afschermt.
quote:guirne schreef op 30 maart 2016 @ 14:37:

[...]

Huh? Ik snap er niets van. Hoe komt jouw moeder aan de namen en contactgegevens van ouders van kinderen die bij je dochter in de klas zitten?

En ze bezit ook kwetsende informatie? Via jouw dus neem ik aan?

Tip: check je Facebook en scherm alles af. Waarschuw ook de school dat opa en oma geen contact meer migen hebben met kind.

Het is best wel erg hoe mijn moeder aan de namen van de ouders waarvan de kinderen bij mijn dochter in de klas zitten komt.

Zij is weleens meegegaan om mijn dochter naar school te brengen, omdat mijn dochter dat altijd wel leuk vond.

Maar er waren een paar moeders die tegen mij en haar "hoi, is je moeder er weer? gezellig hoor" zeiden. Op dat moment heeft mijn moeder op mijn Social media gekeken en heeft ze opgezocht wie die mensen waren. Zodoende weet ze het.

heb al meerdere malen gevraagd of zij die mensen wou verwijderen waarop ik als antwoord kreeg dat het haar Facebook was en zij bepaalde wie ze ging toevoegen. Ben daarna op de mensen afgestapt en hen verzocht om haar te verwijderen, dit hebben ze allemaal gedaan. Maar mijn moeder heeft dus 1 vrouw gewoon weer opgezocht, op haar naam omdat ze die dus wist, en haar een prive bericht gestuurd.

Ik heb zometeen even een gesprekje met de juffrouw van mijn dochter, wou het vanmorgen doen maar toen was het echt te druk met alle kinderen die het lokaal binnen kwamen.

Maar hoe zit het dan als bijvoorbeeld mijn schoonouders, waar wel heel goed contact mee is, haar om een of andere manier moeten ophalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven