Leuke dingen om te doen

31-03-2016 17:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Momenteel onderga ik aan langdurige medische behandeling. Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn behandeling nog drie maanden langer dan gepland gaat duren. Mijn gezondheid is momenteel zodanig slecht dat ik niet heel veel kan doen. Ik ben een beetje aan bed gekluisterd en een boodschapje doen is al teveel.

De afgelopen drie maanden ben ik prima doorgekomen met wat ups en downs, maar nu het nóg langer gaat duren ben ik op zoek naar dingen om te doen! De televisie heb ik inmiddels wel een beetje gezien namelijk. Ik vroeg me dus af of jullie ideeën hebben die ik thuis kan doen. Ik snap dat het persoonlijk is wat je leuk vindt, maar misschien komen jullie met ideeën waar ik nog helemaal niet aan gedacht had.

Ik houd erg veel van lezen. Zowel boeken als tijdschriften. Ik heb momenteel alleen niet de aandacht om diepgaande boeken te lezen. Hebben jullie misschien nog leuke laagdrempelige titels waarbij het verhaal wel boeiend is? Daarnaast ben ik best creatief en vind ik het ook leuk om met creatieve dingen bezig te zijn. Misschien dat daar iemand nog een idee over heeft? Ik heb bijvoorbeeld ook een kleurboek voor volwassenen waar ik me prima mee vermaak, maar op den duur gaat dat ook wel vervelen. Ik ga niet hele dagen kleuren namelijk. Verder vind ik dingen als puzzelen of iets ook leuk. Films en series kijken vind ik niet heel boeiend, hier heb ik nooit echt van gehouden helaas.. Dus wie wil me helpen en met ideeën strooien?
Een eigen blog starten over het een of ander? Alleen al het maken van een blog kost best wat tijd en misschien heb je wel onderwerpen waar je over wil schrijven?
Zelf mandala's maken, zoveel leuker om in te kleuren!

Forummen natuurlijk

Hou je van schrijven? Misschien zelf verhalen/ artikels schrijven? (just for the fun of it)

Spelletjes doen op de laptop/ tablet

Foto's bewerken met software (kan je ook veel creativiteit in kwijt) of (digitale) foto albums maken
Pivot! PIVOT!!!
Haken, breien, naaien, quilten.

Pas op: verslavend.
Een spelletje spelen op een handheld game console of tablet.

Nog voorkeur qua gerne boeken?
Als je dingetjes maken leuk vind zou ik eens kijken op pinterest met als zoekterm 'DIY' (do it yourself). Staan echt hele leuke dingen op voor het Elf maken van kleding, zeepjes tot interieur artikelen.

En sterkte!
Ik vind dat tijdschrift wel leuk "mijn geheim"

Kan je misschien wel je handen gebruiken of heb je daar ook moeite mee?

Ik heb wel eens kleurplaten voor volwassenen gezien.

Of het wat is,...geen idee?

Je hebt ook apps waarmee je een land kan bouwen.

Toen ik tijdens m'n zwangerschap in het ziekenhuis lag heb ik me daar echt lang mee vermaakt.

Forums lezen, bijv viva of goeievraag.nl

Uhm Facebook ?

De tuin of je balkon al een beetje lente proof maken.

Nieuwe bloemen en planten.

Een crosstrainer aanschaffen via marktplaats en proberen te sporten ?!

Recepten opzoeken en koken?

Beterschap en sterkte
Allereerst heel veel sterkte. Heb net zelf 2 maanden op de bank gehangen vanwege herstel na een operatie. Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent dat was ik na die 2 maanden al.

Ik heb in die tijd 2 vesten gehaakt (pas op niet te lang achter elkaar doen, had daarna last van mijn pols, elleboog en schouder).

2 boeken die makkelijk weg lezen: 'lieve mama' en 'de kraamhulp ' beiden van Esther Verhief.
Kruiswoordraadselen of andere soortgelijke puzzels zoals Sudoku (bij Zeeman verkopen ze voor heel weinig die boekjes waar je ze in kunt oplossen).

Als je toch op het net struint geld verdienen daarmee, bv via Euroclix.

Schrijven voor Amnesty International.

Een blog starten/schrijven/bijhouden.

Beterschap!
- dingen bakken (pas op wel slecht voor de lijn )

- kleuren vind ik ook erg leuk! Wat ik recent heb gekocht is een dot-to-dot en rangoli boek, hierbij draait het niet om kleuren (kan bij de rangoli wel erg goed) maar om lijnen trekken zodat er figuren ontstaan.

- tijdschriften (jezelf trakteren op meerdere (proef) abonnementen?)

- postcrossing, kaarten versturen over de hele wereld en daar weer kaarten voor terug krijgen.

- Er bestaan verschillende spelletjes voor 1 persoon: vrijdag, boonanza al carboon (is weer eens wat anders dan patience)

De kraamhulp van Esther Verhoef vond ik inderdaad leuk om te lezen. Wat snel weg leest is de hele shopaholic serie. Dik en spannend: Ik ben pelgrim.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Digitale foto album maken zou ik zeker gaan doen .. loop jaren achter .. (en wie niet?)

Verder creatieve hobby scrapbooking - kan ook leuk in lijstjes.

Legpuzzelen (wasgij of jan van haasteren), ik vind zelf ook die logigrammen leuk om te doen.
In een ander topic las ik iets over online creatieve cursussen via craftsy.com, nog niet gekeken wat daar bij zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Puzzelen! Ik ben dol op de jan van Haasteren puzzels. Staan er ook altijd veel tweedehands op marktplaats
Haken of breien

Een kookboek samenstellen, gewoon op je computer, maar dan alles netjes in mappen.

Wat vind je leuke boeken? Misschien zijn columns of korte verhalen handig voor je.

Fotoboeken maken van alle foto's die je nog niet hebt gesorteerd.

Een eigen blog/website maken

Leren programmeren via codeacademy
quote:gemini2011 schreef op 31 maart 2016 @ 19:03:

Leren programmeren via codeacademyLeuk!!! Thanks voor de tip
Pivot! PIVOT!!!
Wow, bedankt voor alle reacties! Hier heb ik wel wat aan. Breien/haken vind ik inderdaad ook erg leuk om te doen, maar dat lukt momenteel helaas niet zo heel erg lang. Qua lezen vind ik veel boeken/genres leuk, behalve science fiction of fantasy gerelateerde dingen. Tips voor boeken zijn dus ook welkom!
Chicklits, de Nicci French series, de shopaholic serie, de Lauren Weinberger serie ( oa The Devil Wears Prada), tijdschriftenbon inzetten voor klein abbo op iets waar je niet snel voor zou kiezen.
Punniken?

Boeken uit de jaren 50-80. Verhaal is soms wat 'traag', maar daardoor kun je het makkelijk in etappes lezen. Bijvoorbeeld sommige verhalen van Tom Poes en Ollie B Bommel.

Deze staat op mijn lijstje https://nl.wikipedia.org/wiki/Jean_Marie_Auel
Young adultboeken. Leest heerlijk makkelijk weg, maar er zit toch een spannend verhaal in.

Bijv. Edelsteentrilogie van Kerstin Gier (deze is niet echt spannend hoor, maar er zit wel een leuk verhaal in), De Testtrilogie van Joelle Charbonneau, De labyrintrenner van James Dashner of Legend van Marie Lu.
stripboeken

denksport puzzels

Candy crush soda saga op je smartphone
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
'De honderdjarige man die uit het raam klom en verdween' vond ik een laagdrempelig boek met wat diepgang.

Of wat zwaarder 'De Vliegeraar'.

Ik zou denk ik ook gaan lezen en online TED talks kijken. Of lezingen op sites van universiteiten. Misschien kun je wat verdiepen in je werkgebied?

Of lekker fantaseren, bijvoorbeeld plannen maken voor een nieuw interieur of een nieuwe indeling van de tuin. Muziek luisteren. Als je uit bed kunt, koken of bakken.

Als je handvaardig bent, kun je ook iets doen voor goede doelen, zoals mutsjes breien of haken.

Succes!
Oh en er bestaan ook luisterboeken, misschien ook fijn ter afwisseling..
Collages maken met (delen van) foto's uit tijdschriften. Kan van groot tot postkaartformaat. Kan je ook veel creativiteit in kwijt.

Borduren vind ik altijd erg rustgevend, moet je wel een leuk patroon hebben. Ik vind winnie the pooh of beatrix potter altijd leuke patroontjes hebben.

Wat betreft lezen weet ik een waanzinnig spannende maar niet ingewikkelde detective met een briljante ontknoping: Vijf. Van een Oostenrijkse schrijfster, weet de naam niet meer.

Zelf sieraden maken met leuke kralen e.d.

Papier maché-en. Je kunt er bijna alles mee maken.

Veel sterkte met je behandeling en herstel, en weinig verveling toegewenst!
http://www.griddlers.net/nl_NL/griddlers of de papieren versie: Japanse Puzzels

Kijk op facebook of twitter eens bij #durftevragen / #dtv en geef antwoorden.

Help vrienden en kennissen aan leuke 'achtergrondfoto's' (heet anders) voor Linked-In of Facebook.
Aaah bedankt allemaal! Hier kan ik zeker wat mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven