Goede kampeerspullen

04-04-2016 08:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een rondreis maken met een groep en we overnachten op campings. Nu kampeer ik niet vaak, bijna nooit, dus ik ben op zoek naar tips voor een goed slaapmatje en goede slaapzak, die ook makkelijk te vervoeren zijn. Er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En heeft er iemand tips voor een goede rugzak?
TO, ik denk dat het belangrijk is om eerst vast te stellen of je naar een warm of koud gebied gaat.

Als je naar IJsland gaat heb je waarschijnlijk andere soort matjes en slaapzak nodig dan wanneer je gaat kamperen of Zuid-Franse campings met een flinke laag gras onder je en 20 graden 's nachts.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben niet van plan om het duurste van het duurste aan te schaffen, omdat ik niet weet wat ik van het kamperen ga vinden, maar ik moet toch ergens op/in slapen deze reis. Hoe groot zou m'n rugzak moeten zijn voor 10 dagen? Zal MP even afspeuren en heb al even op de website van Decathlon gekeken.

@ sophiax helaas niet in de buurt van Groningen, wel bedankt voor het aanbod!

@ Stippensokken: ik ga naar een warm land in de zomer, dus valt denk ik mee, maar wie weet koelt het wel af 's nachts.

Ik ben echt een beetje een reis groentje, dus ben blij met alle tips!
quote:anno1748 schreef op 04 april 2016 @ 15:38:

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben niet van plan om het duurste van het duurste aan te schaffen, omdat ik niet weet wat ik van het kamperen ga vinden, maar ik moet toch ergens op/in slapen deze reis. Hoe groot zou m'n rugzak moeten zijn voor 10 dagen?60 of 70 liter als de tent en kookspullen erbij in moeten. Als alles verder voor je wordt vervoerd, heb je genoeg aan 45 of 50 liter.
quote:anno1748 schreef op 04 april 2016 @ 15:38:

@ Stippensokken: ik ga naar een warm land in de zomer, dus valt denk ik mee, maar wie weet koelt het wel af 's nachts.

Zolang je niet de bergen in gaat, valt dat wel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven