Zwemles C

05-04-2016 19:26 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag dames

Mijn dochter van 8 heeft altijd veel moeite gehad met het gat zowel voor A en B. Nadat ze B heeft gehaald wilde ze ook echt niet meer door ik vond dat prima. Nu heeft ze aantal weken besloten C te gaan halen jullie raden het al alles doet ze goed maar dat gat haalt ze de ene keer wel andere keer niet, waar ze uiteindelijk moet afzwemmen haalt ze hem niet. Nu heb ik haar gezegd dat ze dan voor haar certificaat moet zwemmen maar mevrouw wil hoe dan ook echt haar diploma halen. Dillema is waar doe ik verstandig aan om weer een heel blok te gaan zitten wat ook nog niet echt goedkoop is of door laten gaan? Ik denk ze kan zwemmen en zichzelf redden. Hoe denken jullie erover

Groetjes la Luna
Ik zou haar het diploma laten halen als je dochter dat graag wil.
Tja. Wie A zegt moet ook B zeggen, en C in dit geval.
Waarom is dat niet goedkoop? De reguliere zwemles kost 3x niks toch?

Ik zou het zien als een sport, prima dus.
Bij mij hebben ze allemaal C. Dus ik zou het doen.

En waarom "mevrouw"? Klinkt zo negatief
quote:Lady_Voldemort schreef op 05 april 2H016 @ 19:36:

Tja. Wie A zegt moet ook B zeggen, en C in dit geval.Haha dat is Waar
quote:hgjb266 schreef op 05 april 2016 @ 19:38:

Bij mij hebben ze allemaal C. Dus ik zou het doen.

En waarom "mevrouw"? Klinkt zo negatiefIs zo niet bedoeld zeg altijd mevrouwtje tegen haar.
quote:-Suze- schreef op 05 april 2016 @ 19:37:

Ik zou het zien als een sport, prima dus.Ben nu 160 euro kwijt ex examen geld dit bedrag komt dan nog een keer. Ik vind dat best prijzig maar is niet onmogelijk
Hoe lang en vaak heeft ze in de week les en hoe lang is ze al bezig. Zoon mag komende vrijdag beginnen voor zijn C. Hij krijgt 1 keer in de week 45 minuten les. Gemiddeld staat er vier maanden voor. Je hebt altijd uitschieters omlaag en omhoog. Zoon heeft na B twee maanden niet gezwommen vanwege wachtlijst. Dat kan een reden zijn dat het iets langer gaat duren, omdat hij er weer in moet komen.

Als je dochter zelf gemotiveerd is, zou ik doorgaan.
quote:calenzia schreef op 05 april 2016 @ 19:44:

Hoe lang en vaak heeft ze in de week les en hoe lang is ze al bezig. Zoon mag komende vrijdag beginnen voor zijn C. Hij krijgt 1 keer in de week 45 minuten les. Gemiddeld staat er vier maanden voor. Je hebt altijd uitschieters omlaag en omhoog. Zoon heeft na B twee maanden niet gezwommen vanwege wachtlijst. Dat kan een reden zijn dat het iets langer gaat duren, omdat hij er weer in moet komen.

Als je dochter zelf gemotiveerd is, zou ik doorgaan.

Ze zwemt 2 x per week 45 min en dat is 2 maanden. Ze zou 16 april

Diploma moeten zwemmen. Ze is na B 1,5 jaar gestopt.
Kun je in overleg met de zwemonderwijzer niet iets verzinnen dat dochter 'door dat gat haalt'?

Is het aanwijsbaar wanneer het niet lukt en wanneer wel. Bijvoorbeeld niet bij een kijkles en wel als er geen druk op ligt?

Misschien kun je met de zwemonderwijzer afspreken dat ze afzwemt tijdens een gewone les. Dus dat de druk niet zo hoog is voor haar...

A = Aanvang

B = Basis

C = Compleet

Het is wel een belangrijk onderdeel van het zwemmen hoor!
Wauw, wat een ambitie en doorzettingsvermogen toont ze. Ik zou het zien als een sport en sporten kost geld.
Ik zou doorgaan. Juist om haar aan te moedigen iets te behalen waar ze in eerste instantie niet in uitblinkt (want wat niet is, kan nog komen, toch?).

Is het een mogelijkheid voor jou/jullie om samen met haar te oefenen op dit specifieke onderdeel buiten de zwemlessen om?
Zie het idd als sport en sporten kost gewoon geld. Juist mooi dat ze zo'n wilskracht heeft!
Als ze het zelf wil, zou ik het haar laten halen. Wat een doorzetter is jouw dochter!

En ga af en toe oefenen met haar en het gat, hoe vaker ze het doet, hoe beter.
Ozo.
Ik ben betrokken bij het zwemles geven. Wat helpt is dat ze eerst diep uitademt en dan inademt en dan onderwater gaat zwemmen en tijdens dat onderwaterzwemmen kleine belletjes uitblaast. Dit kan ze oefenen in bad of met de stromende douche over haar hoofd en dan telkens proberen meer tellen te halen tot het inademen.

Tweede tip die je met haar kunt oefenen is dat ze onderwater rustig zwemt en langzame bewegingen maakt. Eerst de armen en dan de benen, tijdens de beenslag de armen rustig naar voren brengen, stroomlijnen en goed uitdrijven voordat ze aan de volgende slag begint.
Ik ben zelf met dochter gaan oefenen. Tijdens vrij zwemmen gevraagd of ze het gat wilden ophangen en samen gaan oefenen. Ik heb haar haar slagen laten tellen en zo kon ze het beter inschatten. Omlaag zwemmen is altijd een tip geweest waardoor mijn kinderen het gat wel ineens konden.
Een goeie duik is het halve werk, als ze te oppervlakkig duikt dan moet ze zich meer omlaag werken richting het gat, bij ons helpt het om te oefenen bij het vrijzwemmen, en laat haar af en toe het a en b gat weer doen dan merkt ze hoe goed ze al is.
Geweldig dat je dochter zich niet uit het veld laat slaan en vastberaden wil doorzetten om haar doel te behalen. Ik zou deze attitude zeker toejuichen en haar dus door laten gaan met de lessen.
Bij het afzwemmen mogen ze vaak oneindig opnieuw proberen het gat te halen en dan lukt het vast wel een keer,
quote:renate73-nw schreef op 05 april 2016 @ 21:36:

Bij het afzwemmen mogen ze vaak oneindig opnieuw proberen het gat te halen en dan lukt het vast wel een keer,bij ons ook, ik heb nog nooit iemand zien 'zakken' voor het zwemdiploma, wie afzwemt, krijgt een diploma
quote:-Suze- schreef op 05 april 2016 @ 19:37:

Ik zou het zien als een sport, prima dus.
Bij ons kan je met vrijzwemmen vragen om het gat op te hangen en dan oefenen. Doen heel veel ouders en dat helpt vaak al na 1 middagje proberen. Zeker als ze de ene keer het wel en de andere keer het niet haalt. Dan kan ze het wel maar moet gewoon wat extra oefenenen.
quote:Iekx schreef op 05 april 2016 @ 19:50:

Kun je in overleg met de zwemonderwijzer niet iets verzinnen dat dochter 'door dat gat haalt'?

Is het aanwijsbaar wanneer het niet lukt en wanneer wel. Bijvoorbeeld niet bij een kijkles en wel als er geen druk op ligt?

Misschien kun je met de zwemonderwijzer afspreken dat ze afzwemt tijdens een gewone les. Dus dat de druk niet zo hoog is voor haar...

A = Aanvang

B = Basis

C = Compleet

Het is wel een belangrijk onderdeel van het zwemmen hoor!

Toch heeft maar een enkel vriendje/vriendinnetje van mijn kinderen C.

A&B vinden ouders een must, maar C is een extraatje.
Dus aanmoedigen en ga lekker een keertje oefenen met gat C door middel van vrijzwemmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven