weer mexico juni

06-04-2016 11:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vivaleden,

Ik heb mijn oog laten vallen op een vakantie in mexico halverwege juni.

Nu weet ik dat het dan in principe regenseizoen is maar in hoeverre is dat bepalend voor je vakantie ?

Heb je bv. wel genoeg zon en zo nu en dan een bui of is het vaak bewolkt en

weinig zon?

Hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben .
Het valt aan het begin van het orkaanseizoen. Er zijn jaren dat die helemaal niet voorkomen en er zijn jaren dat het meermaals raak is. Het is dus heel moeilijk om daar iets over te zeggen.

http://www.klimaatinfo.nl/mexico/
Als je geluk hebt heb je stralend weer en valt er geen drup. Als je pech hebt vormt zich in de buurt een tropische storm en zit je 5 dagen onafgebroken in de regen. Geen buitje, maar gieten, storm, alles. Meest waarschijnlijke zijn een paar dagen met een tot drie keer per dag een fikse bui en verder zon en soms een bewolkte dag ertussen.

Voor een vakantie in juni zou ik pas kort van tevoren boeken, zodat je enig zicht hebt op de voorspellingen.
Waar in Mexico?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jaren geleden half juni op vakantie geweest in de Riviera Maya (Yucatan). Het was overwegend bewolkt, soms veel wind en af en toen een zonnetje. De temperatuur was prima, warm. Ik kwam niet echt bruin terug, dus dat zegt wat. Verder heeft het geen invloed gehad op onze vakantie want we hadden er ook al een beetje rekening mee gehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven