Orde in de chaos
woensdag 6 april 2016 om 12:05
Goede dag,
Ik heb momenteel een druk en hectisch leven waar ik zelf voor gekozen heb.
Momenteel zie ik vaak door de bomen het bos niet meer en loop ik achter de feiten aan bij mijn studie.
Hierdoor raak ik gestrest en gedemotiveerd. Ik weet dat ik meer moet ga doen en dat ik meer tijd in dingen moet gaan steken echter doe ik het gewoon niet. Ik loop dus echter achter de feiten aan.
Ik wil mezelf een schop onder mijn kont geven maar dat lijkt dom weg niet te lukken of te werken.
Ik wil meer structuur en regelmaat in mijn leven krijgen, agenda's bijhouden en planningen maken kan ik wel.
Echter deze planning dan ook echt en effectief nakomen lukt vaak gewoon niet.
Graag wil ik tips en tricks.
Hoe krijg ik orde in de chaos waarin ik mij momenteel bevind.
Ik heb momenteel een druk en hectisch leven waar ik zelf voor gekozen heb.
Momenteel zie ik vaak door de bomen het bos niet meer en loop ik achter de feiten aan bij mijn studie.
Hierdoor raak ik gestrest en gedemotiveerd. Ik weet dat ik meer moet ga doen en dat ik meer tijd in dingen moet gaan steken echter doe ik het gewoon niet. Ik loop dus echter achter de feiten aan.
Ik wil mezelf een schop onder mijn kont geven maar dat lijkt dom weg niet te lukken of te werken.
Ik wil meer structuur en regelmaat in mijn leven krijgen, agenda's bijhouden en planningen maken kan ik wel.
Echter deze planning dan ook echt en effectief nakomen lukt vaak gewoon niet.
Graag wil ik tips en tricks.
Hoe krijg ik orde in de chaos waarin ik mij momenteel bevind.
woensdag 6 april 2016 om 12:08
Waarom lukt het niet je planning na te komen? Daar zou de oplossing kunnen liggen. Is het probleem dat er veel dingetjes tussendoor komen, plan elke dag een uur voor dat soort dingen in. Ben je langer bezig met een taak dan je gepland hebt, zorg dat je leert hoelang je met een taak bezig bent, zodat je daarvoor de juiste hoeveelheid tijd kunt inplannen. Ben je niet gemotiveerd om de planning af te werken, omdat je liever zit te forummen (ik noem maar iets), hoe zorg je dat je wel gemotiveerd raakt.
Maar misschien ligt het probleem nog ergens anders?
Maar misschien ligt het probleem nog ergens anders?
woensdag 6 april 2016 om 12:14
woensdag 6 april 2016 om 12:43