Reiskleding

06-04-2016 12:04 45 berichten
Volgende week vertrek ik voor 9 dagen naar Jamaica. Ik reis alleen en ontmoet mijn zusje daar. Supervervelend allemaal enzo.

Nu duurt de reis inclusief tussenlanding 13 uur en ik zit altijd te hannessen met mijn kleding. Ik heb een luxe stoel en dus gelukkig lekker wat bewegingsruimte maar ik weet niet wat ik aan moet doen. Een jeans vind ik niet zo lekker zitten eigenlijk. Ik gooi een jurkje in mijn reistas wat ik vlak voor landing aandoe (ivm temperatuurverschil hier en daar). Maar die 13 uur??? Wat vinden jullie prettige reiskleding wat er ook nog een beetje leuk uitziet?
Alle reacties Link kopieren
ik draag een loungebroek (soort luxe joggingbroek), lekker zittend shirt , vest mee, lekkere sokken.. op toilet van bestemming trek ik korte broek aan
bh uit, makkelijk groot t-shirt, joggingbroek aan. En dikke sokken en vestje / fleece bij hand voor het geval dat het kouder wordt.

het is geen modeshow, en ik hou ervan om comfortabel te reizen.

wil je geen joggingbroek aan, dan zou ik kiezen voor een linnenbroek met een elastische taille
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Whatifyoufly schreef op 06 april 2016 @ 12:40:

Waarom is het in vredesnaam van belang hoe je er uit ziet als je in het vliegtuig zit? Daar begrijp ik werkelijk niks van.

Ik draag voor lange vluchten een joggingbroek/Thaise vissersbroek met tshirt en een vestje. Warme sokken en een lekkere zachte sjaal in mijn tas. En lekker mijn bril op mijn neus, contact lenzen zit zo vervelend.Dit. En als je dan modebewust wil zijn haal je een leuke joggingbroek, die zijn er zat.
quote:Hangmat schreef op 06 april 2016 @ 12:12:

Ik hou enorm van joggingbroeken voor lange vluchten, aan het charmantheidsgehalte denk ik niet echt. Het is allemaal al oncomfortabel genoegHelemaal mee eens. Het zal me aan me reet roesten dat die mevrouw een gangpad verder zo staart Zij is degene die de hele reis aan d'r rokje en bh bandjes loopt te plukken. Enne, make up ziet er ook best raar uit hoor na een dutje.
Ik draag altijd een joggingpak, en nee niet zo een roy donders huispak

http://blog.finishline.co ... ke-flyknits-and-af1-lows/

http://soleboutique.com/n ... ousers-617325_063_a_prem/

Heb veel verschillende modellen en draag het ook als ik naar de winkel moet of een afspraak heb bij de tandarts!

Verder extra sokken en ik neem altijd een sjaal mee omdat ik niet kan slapen zonder iets over mij heen. Sportbeha aan en mijn haar in een hoge knot en ik ben er klaar voor
Ik zie, in tegenstelling tot velen hier, altijd veel joggingbroeken en fleecevesten in het vliegtuig. Zelf draag ik vaak een spijkerbroek of outdoorbroek met een shirtje zonder mouwen, sport BH en een dun wind/waterdicht jasje. Eventueel extra sokken in mijn tas, voor als ik mijn schoenen uit doe.

Toelichting

Een spijkerbroek omdat het weer scheelt qua gewicht/ruimte in je koffer. De laatste reizen heb ik meestal een outdoorbroek aan (ik heb ook een spijker outdoorbroek ) omdat je in de zakken alle belangrijkse spulletjes kwijt kunt (aka paspoort, wat geld, zakdoek, oordopjes, leesboekje en eventueel telefoon). Dus er niet steeds naar hoeft te zoeken in je tas en mocht je onverwachts ineens weg moeten zonder bagage, heb je de belangrijkste spullen bij je. En eventueel afritsbaar op locatie.

Shirtje zonder mouwen, dan heb ik geen last van natte oksels als je ik weet niet hoe lang in je stoel opgevouwen hebt gezeten. Windjasje, warm in het vliegtuig, maar dun, dus op locatie gewoon klein opvouwen en in je tas. Sport BH, dat zit gewoon lekker. Ik neem sowieso geen normale mee op vakantie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Goh, ik lijk wel de enige te zijn die gewoon heerlijk zittende spijkerbroeken heeft.

Hilarisch al die opmerkingen over 'het maakt toch niet uit over hoe je eruit ziet' en 'het zal me aan m'n reet roesten'. Waarom draag je op andere momenten dan wél kleding die lastig / minder comfortabel zit, BH's en andere dingen? Als het je aan je reet kan roesten wat andere mensen van je denken?
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 06 april 2016 @ 14:41:

Goh, ik lijk wel de enige te zijn die gewoon heerlijk zittende spijkerbroeken heeft.

Hilarisch al die opmerkingen over 'het maakt toch niet uit over hoe je eruit ziet' en 'het zal me aan m'n reet roesten'. Waarom draag je op andere momenten dan wél kleding die lastig / minder comfortabel zit, BH's en andere dingen? Als het je aan je reet kan roesten wat andere mensen van je denken? Normaal zit ik niet 12 uur in dezelfde houding gevouwen.
Als ik vlieg draag ik altijs iets comfortabels bijvoorbeeld een maxi rok met t-shirt of een maxi jurk met een lekker warme panty of legging er onder en een korte sneaker en een lekker warm vest. Als ik dan aankom gaat vest en legging in de handbagage!

Hilarisch al die opmerkingen over 'het maakt toch niet uit over hoe je eruit ziet' en 'het zal me aan m'n reet roesten'. Waarom draag je op andere momenten dan wél kleding die lastig / minder comfortabel zit, BH's en andere dingen? Als het je aan je reet kan roesten wat andere mensen van je denken? Ik heb heerlijke spijkerbroeken, maar ben geswitcht (d?) omdat een outdoorbroek gewoon makkelijker was. Ik draag zo min mogelijk ongemakkelijker kleding in het dagelijks leven, maar soms heb ik weinig keus, maar dan gaat het thuis ook gewoon gelijk uit!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Hilarisch al die opmerkingen over 'het maakt toch niet uit over hoe je eruit ziet' en 'het zal me aan m'n reet roesten'. Waarom draag je op andere momenten dan wél kleding die lastig / minder comfortabel zit, BH's en andere dingen? Als het je aan je reet kan roesten wat andere mensen van je denken?

Omdat ik in het vliegtuig altijd probeer te slapen. En in bed draag ik ook geen spijkerbroek.

En ook in het normale leven vind ik mode nog steeds ondergeschikt aan comfort. Alleen voor werk of feestjes is het soms belangrijker hoe ik eruit zie dan hoe het zit. Nouja prima.

Dan vraag ik me trouwens af, zou je speciaal iets nieuws aanschaffen wat modieus is voor in het vliegtuig?
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Ik draag meestal een legging, slippers (als ik naar warme bestemming ga) en dan lekker warme sokken in mn tas die ik in vliegtuig aandoe.

Jurkje en lang vest en sjaal.
quote:Whatifyoufly schreef op 06 april 2016 @ 15:15:

[...]

Omdat ik in het vliegtuig altijd probeer te slapen. En in bed draag ik ook geen spijkerbroek.

En ook in het normale leven vind ik mode nog steeds ondergeschikt aan comfort. Alleen voor werk of feestjes is het soms belangrijker hoe ik eruit zie dan hoe het zit. Nouja prima.

Dan vraag ik me trouwens af, zou je speciaal iets nieuws aanschaffen wat modieus is voor in het vliegtuig?Ik ben niet op zoek naar modieus. Maar ik wil niet in een vliegtuig zitten alsof ik 'naar bed ga'.
quote:Moiren_ schreef op 06 april 2016 @ 12:32:

Ik heb een hele lange rok van jersey. Daar doe ik een legging onder met slippers. Paar dikke sokken in mijn tas. Shirtje met korte mouwen en een vestje.

Eenmaal op plaats van bestemming trek ik alle laagjes uit, behalve shirtje en vestje.behalve shirtje en vestje? Dus wel in je blote kont
quote:jasminn schreef op 06 april 2016 @ 18:51:

Ik draag meestal een legging, slippers (als ik naar warme bestemming ga) en dan lekker warme sokken in mn tas die ik in vliegtuig aandoe.

Jurkje en lang vest en sjaal.En als je dan in de winter op vakantie gaat net zoals ik? Op slippers naar Schiphol?
Geen kledingtip maar wel een jamaica tip.

Als je de watervallen wilt bezoeken ga dan heel vroeg met een taxi.

Het vroege opstaan zal geen moeite kosten door de jetlag en het is echt enorm de moeite waard om helemaal alleen bij de watervallen te zijn. Ik heb nog nooit zoiets moois gedaan als samen met mijn lief de watervallen te beklimmen
Die heb ik al gezien, heb er een jaar of anderhalf gewoond voor studie. Ik heb zus al twee jaar niet gezien dus ik denk dat we niet al te veel gaan doen behalve uitrusten en heel heel veel bijpraten
quote:dolfje schreef op 06 april 2016 @ 19:02:

[...]

En als je dan in de winter op vakantie gaat net zoals ik? Op slippers naar Schiphol? Als ik dan weer naar Schiphol ga en het is koud hier doe ik sneakers aan
quote:zecora schreef op 06 april 2016 @ 18:56:

[...]

behalve shirtje en vestje? Dus wel in je blote kont

Lekker luchtig

En rok natuurlijk
Iets van losse elastische broek, dikke legging, elegante joggingbroek, ...

Alleszins niks met teveel knopen aan.

Degelijke sokken (niet van die mini-dingen) en een stel sneakers.

En iets van truitje dat lekker zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven