Dagje Amsterdam
vrijdag 8 april 2016 om 12:50
Zondag ga ik mijn broer opzoeken in de hoofdstad, helemaal alleen, zonder man en kinderen. Stiekem heb ik er heel veel zin in. Ik heb al een tijd, een retour met korting kunnen vinden en mijn MP3 speler opgeladen, kortom: ik ben er klaar voor.
Mijn broer woont nu sinds kort in Amsterdam en ik heb hem al gevraagd naar leuke plekken om naartoe te gaan, maar ik ben ook erg benieuwd wat ik volgens jullie niet mag missen. De standaard toeristische plekken heb ik natuurlijk al ooit eerder bezocht, dus een bootrit of Madame Tussaud's of het Anne Frank huis hoeft niet getipt te worden.
Ik ben er rond lunchtijd en ga rond zevenen, na een hapje eten (want ik wil wel natuurlijk 2 lekkere eetgelegenheden geprobeerd hebben, duh ) weer terug.
Ben benieuwd wat ik niet mag missen volgens jullie.
Mijn broer woont nu sinds kort in Amsterdam en ik heb hem al gevraagd naar leuke plekken om naartoe te gaan, maar ik ben ook erg benieuwd wat ik volgens jullie niet mag missen. De standaard toeristische plekken heb ik natuurlijk al ooit eerder bezocht, dus een bootrit of Madame Tussaud's of het Anne Frank huis hoeft niet getipt te worden.
Ik ben er rond lunchtijd en ga rond zevenen, na een hapje eten (want ik wil wel natuurlijk 2 lekkere eetgelegenheden geprobeerd hebben, duh ) weer terug.
Ben benieuwd wat ik niet mag missen volgens jullie.
vrijdag 8 april 2016 om 12:53
Heel erg maar ik heb in Amsterdam gewoond en gewerkt en woon er nu naast en vind op de musea na eigenlijk niet zo veel aan Amsterdam.
Gewoon een terrasje pakken in de jordaan of op een van de pleinen en door de stad slenteren vond ik heerlijk.
Als je dan toch ergens heen wil, Foam vind ik altijd leuk.
Gewoon een terrasje pakken in de jordaan of op een van de pleinen en door de stad slenteren vond ik heerlijk.
Als je dan toch ergens heen wil, Foam vind ik altijd leuk.
vrijdag 8 april 2016 om 13:04
quote:FleetFox schreef op 08 april 2016 @ 13:02:
Haha, begint goed. Ik ben wel eens eerder in A'Dam geweest en ik let altijd netjes op mijn spullen.
Gelukkig maar.
Ik ken zoveel mensen die op hun dagje uit zijn bestolen het lijkt wel of de dieven ze er zo uitpikken.
Ik zou het bijzonder sneu voor je vinden.
Veel plezier !
Haha, begint goed. Ik ben wel eens eerder in A'Dam geweest en ik let altijd netjes op mijn spullen.
Gelukkig maar.
Ik ken zoveel mensen die op hun dagje uit zijn bestolen het lijkt wel of de dieven ze er zo uitpikken.
Ik zou het bijzonder sneu voor je vinden.
Veel plezier !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 8 april 2016 om 13:07
Als je er rond lunchtijd aankomt en je gaat rond 19.00 weer terug, en je wilt ook nog eens én lekker lunchen én lekker dineren, dan blijft er niet zo gek veel tijd over om nog iets te doen. Hooguit een uurtje of 3 à 4. Dan zou ik gewoon lekker door de stad gaan lopen, leuke plekjes opzoeken (Begijnhof vind ik zelf altijd mooi), ergens op het gemak een terrasje pakken inderdaad, dat soort dingen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 8 april 2016 om 13:13
9 straatjes! Voor shoppen dan tenminste. Vondelpark is leuk, zoek de houten popjes (er is iemand die houten popjes snijdt van hout en stiekem in en rond het park verstopt. Er is een mini kunstmarktje op t spui op zo dag, als je dr van houd. En er is een expositie van helm newton in foam, maar ik weet niet zeker of die al is begonnen. Veel plezier!
vrijdag 8 april 2016 om 13:59
vrijdag 8 april 2016 om 14:37
vrijdag 8 april 2016 om 14:39
quote:madeliefje333 schreef op 08 april 2016 @ 14:37:
De Amsterdam Dungeon is leuk. Ook een stukje geschiedenis. Maar je moet wel tegen een beetje eng kunnen.
En het prostitutiemuseum Red Light Secret wat is geopend met Louise en Martina Fokkens (oude prostituees). Je kunt er ook even "achter het raam"zitten.Het is en niet eng en niet leuk en geen geschiedenis, meer een zogenaamde setting uit vroegere tijden maar dan nep. . Vind ik dan he?
De Amsterdam Dungeon is leuk. Ook een stukje geschiedenis. Maar je moet wel tegen een beetje eng kunnen.
En het prostitutiemuseum Red Light Secret wat is geopend met Louise en Martina Fokkens (oude prostituees). Je kunt er ook even "achter het raam"zitten.Het is en niet eng en niet leuk en geen geschiedenis, meer een zogenaamde setting uit vroegere tijden maar dan nep. . Vind ik dan he?
vrijdag 8 april 2016 om 14:45
Foodmarkt in noord is een mooie supermarkt waar je ook wat kunt eten maar niet perse geschikt om speciaal te gaan.
Ik zou:
Lunchen bij le pain quotidien in de spuistraat, koekje als toetje bij van stapele in de heisteeg.
Of lunchen bij de 3 graefjes, zijn er 2, 1 op het rokin.
Shoppen zijn idd de 9 straatjes maar ik vind forever 21 en alles daaromheen in de kalver straat ook niet rot.
Het foam museum schijnt altijd leuk te zijn.
Ijhallen zijn ook dit weekend, een heel grote rommelmarkt. Kun je met de ndsm pont vanaf cs gratis naartoe. Wel op de tijden letten.
Als je dat doet zit daar allemaal leuke horeca waar je ook kunt eten en lunchen. Ijkantine, pllek, brooklyn, bistro noord.
S avonds eten op de nieuwmarkt (ben je ook weer dicht bij cs) kan ook of op de zeedijk.
Ik zou:
Lunchen bij le pain quotidien in de spuistraat, koekje als toetje bij van stapele in de heisteeg.
Of lunchen bij de 3 graefjes, zijn er 2, 1 op het rokin.
Shoppen zijn idd de 9 straatjes maar ik vind forever 21 en alles daaromheen in de kalver straat ook niet rot.
Het foam museum schijnt altijd leuk te zijn.
Ijhallen zijn ook dit weekend, een heel grote rommelmarkt. Kun je met de ndsm pont vanaf cs gratis naartoe. Wel op de tijden letten.
Als je dat doet zit daar allemaal leuke horeca waar je ook kunt eten en lunchen. Ijkantine, pllek, brooklyn, bistro noord.
S avonds eten op de nieuwmarkt (ben je ook weer dicht bij cs) kan ook of op de zeedijk.