September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
@poppie, ja dan begin ik met spuiten met gonal. Ik had van clomid de laatste keer al een lagere dosis maar blijkbaar reageerde ik daar ook te heftig op.

Ik weet nog niet wat de hoeveelheid zal zijn van de gonal.

We gaan eerst maar rustig afwachten of ik tot het weekend geen bloedverlies heb. Me lijf geef geen signalen af van ongesteldheid, vooral geen krampen ofzo. Dat had ik vorige maand wel al op dag 29 en werd ik snachts ongesteld.

Nu had ik vanmorgen na poepen wel ietsje helderrood bloed op me wc papiertje, maar zag niet donkerrood of dik ofzo.

Hoe voel jij je verder?
Sohappy, ik vind het zo spannend voor je!

Mijn ervaring bij mezelf en vriendinnen is wel dat als mannen eenmaal denken dat je zwanger bent, het nog weleens zo kan zijn!

Vrouwen denken het bijna elke maand en tot nu toe hebben de mannen in onze omgeving het elke keer goed gehad.

Ik blijf dus gewoon lekker door duimen voor je!

En tja.. als het raak is, moet het uiteraard ook nog 40 weekjes blijven plakken, dus dan duimen we gewoon nog een heleboel weken keihard door!

nou het zal wel doorbreken vandaag. Voel me buik nu ook meer en heb net al een paar keer rood gehad met plassen en in inlegkruisje.

Kan alleen het ziekenhuis nog niet bellen want moet echt wachten tot het doorgebroken is en dat is het nog niet..

Hij wil het gewoon ook zo graag! Dus daarom denkt hij het ook gewoon..

Voel af en toe wat lichte steekjes lijkt wel dus dat voelt niet positief... Ach, hoe had ik ook kunnen denken dat ik misschien wel zwanger zou zijn.. Dat is echt teveel gevraagd van me lijf..
En sohappy??
@lotus helaas.. Donderdag in de loop van de dag ben ik ongesteld geworden, wist het woensdag eigenlijk al, al wil je er dan nog niet aan..

Gisterochtend weer naar het ziekenhuis geweest.

Vanavond beginnen met gonal spuiten. Volgende week vrijdag terug voor controle.

Had nu een andere arts, het hoofd vd afdeling. Aardige vrouw en veel ervaring.

Ze gaf aan dat ze niet alleen kijken naar hoe je er lichamelijk op reageert ( ik dus sterk op de clomid ) maar ook wat het emotioneel met je doet.

Omdat het nu al 2,5 jaar bij ons duurt, hebben we al genoeg teleurstellingen/hoop voor onze kiezen gehad.

Ze gaf aan dat je met iui 10% kans heb op een zwangerschap.

Deze ronde gaan we het proberen met de gonal. Heb 50 mg meegekregen, hopelijk reageer ik daar niet zo sterk op.

80% reageert goed op clomid, 20% te goed ( zoals ik, overstimulaitie)

Als het na de volgende ronde niet gelukt is, mogen we overstappen op ivf als we dat willen.

Nog 4 behandelingen iui ondergaan met misschien elke keer teleurstellingen is ook emotioneel zwaar.

Ze gaf aan dat je met ivf 20-25% kans heb op een zwangerschap.

We hebben wat om over na te denken, zeker omdat het ook zwaarder is.

Eerst maar de gonal proberen..+ iui 3

Denk wel dat we als iui 3 niet lukt, overstappen naar ivf. ( maar voel me ook best verdrietig, dit had ik na de 1e miskraam nooit verwacht dat het zo'n opgave zou worden om weer zwanger te worden)
Sohappy

Ik ben in ieder geval blij voor je dat je een goed gesprek met de arts hebt, en dat het ook mogelijk is om op ivf over te stappen. In de hoop dat dat wellicht dan wel soelaas brengt. Hopelijk doet de gonal wat het moet doen. En snappen jullie lijven wat de bedoeling is en vinden het zaadje en het eicelletje elkaar innig lief......
Och sohappy hoop dat het jullie nu eindelijk gaat lukken zeg!

Hoe gaat het met de rest hier?

Ik zit nu in week 28 t/m 30 ( kunnen geen zekere termijn stellen dus ik ben ongeveer zolang zwanger) en nu ik het zo zeg ben ik eigenlijk al best ver. Dat besef had ik eerder nog niet echt. Heb veel harde buiken en indalibgsweeen maar verder gaat het deze keer echt helemaal perfect. Nu snap ik pas wat er leuk is aan zwanger zijn, de vorige keer was ik alleen maar ziek. Deze keer heb ik zofran voor de misselijkheid, omeprazol voor het maagzuur wn eigenlijk voel ik mij daardoor echt perfect en de kleine is heel erg druk. Ook mijn andere kleintje gaat het erg goed mee.
Wat heerlijk dat je van je zwangerschap dit keer wel kunt genieten, Lovely!

Maarre, je zti ergens tussen week 28 en 30? Kunnen ze daar nog steeds geen betere datum aan hangen?

Dat is best een beetje vaag....
Morgen krijg ik weer een groeiecho dus ff afwachten. Ik heb door alles geen termijn echo gehad en alleen dan zijn alle kindjes even groot. Daarna wordt het echt gokken hoelang je zwanger bent en aangezien ik geen echte cyclus had kunnen daar ook geen conclusies uit getrokken worden en mijn zoontje was heel erg klein met zijn geboorte. Nog net geen dysmatuur wat ze zeiden dus dat tellen ze er ook bij mee. En de ene meting die ik krijg zegt 28 weken, een meting 3 dagen later zegt weer 30 weken. En zelfs denk ik eigenlijk dat ik nog wat verder ben als ik deze zwangerschap met de vorige vergelijk.
@Lovely: fijn dat je ervan kunt genieten nu! Wel bijzonder dat de termijn onduidelijk blijft, dat maakt het weer een aparte zwangerschap!

@sohappy: wat naar dat je weer ongesteld geworden bent. Goed dat deze arts wel wil doorpakken. Als jullie geen vertrouwen meer hebben in IUI, dan is IVF misschien toch een optie. Alhoewel het voor mij toch ook wel voelt als het 'weggooien' van pogingen als je voortijdig naar IVF overgaat. Hoe sta jij daar in? Het blijven in ieder geval moeilijke keuzes!

Ik kom net weer bij het ziekenhuis vandaan. Het vloeien werd niet echt minder, dus ze hebben toch maar even gekeken. Het is nog wat 'rommelig' zoals ze dat noemde, maar geen reden om opnieuw een curettage te moeten. De komende week maar weer afwachten of het vloeien minder wordt. Morgen hebben we de eerste afspraak staan voor IVF PGD. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Merk wel dat m'n grens bereikt is. Ik was weer erg emotioneel bij de arts. Dat had ik voorheen nooit. Ze zei ook al, het stapelt zich nu op en ik denk dat dat wel klopt. Hopelijk lukt het me morgen om wat rustig te blijven, dat helpt ook om alles goed mee te krijgen van de afspraak.
Vervelend dat het vloeien nog niet minder is geworden, bb.

Ik weet dat ik toen ook een tijdje gevloeid hebt, het moet volgens mij, normaal gesproken, toch langzaam aan wat minder gaan worden.

Ik kwam het volgende toevallig vandaag op Facebook tegen en het deed me aan jou denken.

Geen idee of je er iets mee wilt/kunt, maar ik vond het wel een mooi en tevens heftig verhaal:

https://www.mamafamily.nl ... n-kindje-dat-zo-welkom-is
BB, je bent al die tijd super nuchter gebleven in mijn ogen. Er is ook tijd nodig om alles te verwerken en een plekje te geven, dat is logisch! het is allemaal niet niks...

Omdat je wens zo groot is, blijf je alsmaar doorgaan om die wens te vervullen, maar al deze heftige momenten moeten ook een plekje krijgen.. Krop die emoties dus niet op en laat ze toe. Dat zal je alleen maar helpen. Niemand kan alleen maar sterk zijn

Sterkte morgen!

Lovely, wat apart zeg dat ze je geen goede termijn kunnen geven. Lijkt mij heel frustrerend

Wel fijn dat deze zwangerschap verder goed verloopt en je je zoveel beter voelt.

Sohappy, wat balen dat het toch heeft doorgezet!!! :(

Soannend dat jullie nu over IVF gaan praten/nadenken.

Heb er niet zo heel veel verstand van, maar je krijgt 3 pogingen vergoed? Waarbij 1 poging bestaat uit 'eitjes verzamelen' en deze zien te bevruchten buiten je lijf? En als je dan geluk hebt en er veel bevruchtingen plaatsvinden, kun je in 1 poging meerdere terugplaatsingen krijgen toch?

Wel lastig, zoals bb ook zegt, dat je na de IVF niet meer terug kunt... Maar het vergroot je kansen aanzienlijk..... Lastig, lastig!

Ik duim keihard voor jou, dat als jullie hiertoe overgaan, er een heleboel mooie embryo's mogen ontstaan en dat je dan mega snel zwanger mag zijn!!!

Dikke

Hier gaat alles goed. Ben nu 17+2 en de tijd vliegt echt voorbij...

Door die kleine dreumes die ons de hele dag zoet houdt heb ik amper tijd om ermee bezig te zijn...

Hopelijk kan ik binnenkort, als de baby goed gaat bewegen, wel echt genieten van de zwangerschap, want het is heel hoogst waarschijnlijk de laatste keer zwanger...

Verder doet dochter het super goed. Ontwikkelt zich als een speer, eet en drinkt goed en slaapt momenteel als een roosje. We zijn vrij strikt in ons dagritme en die voorspelbaarheid is volgens mij erg goed op deze leeftijd.

Ze gaat 's middags rond 12.30 uur naar bed en slaapt dan 2-3 uur. 'S avonds rond 19-19.30 weer naar bed met een verhaaltje en een fles en valt dan ook eigenlijk altijd zonder protest in slaap. Heerlijk!!!

En dan te bedenken dat ze als baby altijd maar 45 minuten achter elkaar sliep en alleen op schoot of in de draagzak....
@Poppie: mooi, maar heftig verhaal inderdaad. Dat is inderdaad het traject dat wij ook in gaan. Ik teken voor zo'n uitkomst! :-)

@twinklin: jeetje, dat gaat ook alweer snel zeg! Fijn dat dochter het zo goed doet, helemaal als je het vergelijkt met toen ze nog een baby was!

Je woorden komen wel bij me aan.. Je slaat namelijk de spijker precies op z'n kop! Iedereen zegt steeds dat ik zo sterk ben, net of dat heel knap is. Maar dat is natuurlijk niet zo, iedereen ervaart zo'n traject weer anders. Blijkbaar kan ik nu toch niet meer 'sterk' zijn, of eigenlijk: blijkbaar lukt het me niet langer om de emoties niet toe te laten. Ik vind dat op zich niet heel erg. Verwerken moet toch een keer gebeuren. Ik vind het wel erg vervelend dat het me nu steeds overkomt. Als ik thuis ben, dan ben ik rustig, maar juist in een andere omgeving gaat het vaak mis. Misschien wil ik ook wel te snel weer alles doen na de ingreep, maar thuis zitten is ook niets voor mij. Ik zou ook niet weten hoe ik 'tijd voor mezelf nemen' in zou moeten vullen.

Vanochtend het gesprek over IVF/PGD gehad. Niet veel nieuws gehoord, omdat we ons wel goed hebben ingelezen. Ik heb een echo gehad en bij m'n man is een zaadanalyse gedaan. Die uitslagen krijgen we nog terug. We moeten nu wel gaan besluiten of we dit traject nu in willen. We mogen namelijk in de tussenliggende tijd niet meer proberen om spontaan (of op een andere manier) zwanger te worden. Ze adviseerde me ook om de pil te gaan nemen, dat moet straks met het IVF-traject toch ook. Best wel een dingetje moet ik zeggen! Stom eigenlijk, want ik heb nog geen spontane eisprong gehad zo lang we gestopt zijn met de pil. Over twee weken hebben we een telefonische afspraak, dan zullen we dit bespreken.
@twinklin, lekker genieten hoor! Zeker als je weet dat het ws de laatste keer is. Fijn hoor dat het zo lekker gaat met je andere dochter.

@poppie, wat een mooi,onroerend verhaal!

@bb14, kan me heel goed voorstellen dat je het een dingetje vindt de pil slikken. Zou mij ook tegen de borst stuiten. Waarom moet dat?

Het zou me tegen staan dat je ook niet mag proberen om spontaan zwanger te raken maar dat zal je ws even los moeten laten als je het ivf-traject inga. Succes met beslissen!

Je wilt ook 'gewoon' weer doorgaan he zodat je leven doorgaat.

Morgen naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat de gonal heeft gedaan. Vind het best spannend, aangezien het de vorige keer niet doorging door te veel eitjes. Gelukkig gaat me man morgen mee.

Het elke avond prikken valt me mee al hoop ik ook enorm dat deze iui 3 gaat helpen, vind het nog best lastig om te beslissen wat we evt hierna gaan doen. Hier hebben we nog even de tijd voor..
Succes vandaag Sohappy!
@poppie, dank je!

Helaas waren er nog weinig eitjes te zien. In 1 eierstok zag ie niks, in de ander 1 en die was nog kleiner als 10 mm.

Nu de komende dagen door blijven spuiten en dan dinsdag terugkomen.

Had het wel een beetje verwacht dat ze nog klein waren maar had wel op iets meer vangst gehoopt zeg maar.

Heb nog wel nagevraagd of de dosis dan niet omhoog moest, bang dat er dinsdag nog steeds niks is maar ze gaf aan dat ze eerst dinsdag gaan bekijken. Met dit hormoon kun je 2 wkn spuiten en dan moet er resultaat zijn.

Nou hoop eerder natuurlijk.. Gelukkig hebben we dinsdag onze eigen arts weer, vandaag een ander omdat onze eigen arts niet werkt op vrijdag.

Dat vond ik wel een tegenvaller, had het niet verwacht en voelde me echt een nummer. Hij kent onze geschiedenis helemaal niet, leest alleen je dossier, keek ff en liep daarna weer weg dat ik aan ging kleden. Niet eens nog even kort doornemen in het kamertje ernaast, hij liep gelijk naar de infobalie en gaf me dossier daar weer af.

Heel akelig gevoel. Heb toen nog wel wat vragen gesteld dat ik aan de balie stond, aan de assistente want die arts was alweer weg.

Kreeg ook een brief binnen van het ziekenhuis voor een afspraak met de psycholoog, pas 2e week mei..

Best laat vind ik.. Ga denk ik die afspraak afzeggen en maak er 1 met de maatschappelijk werker die ik vorige week gesproken heb, die heeft ook in een situatie gezeten waarin het niet vanzelfsprekend was en zij komt lekker bij je thuis.

Zie het ziekenhuis al genoeg..
So happy... Wat jammer weer zeg... Hoe os het afgelopen met de eitjes? Waren ze nog gegroeid? Of gaat je dosis nu toch omhoog.

Heb je inmiddels ook al een gesprek gehad met die maatschappelijk werkster? Ik hoop dat het je wat helpt qua gemoedstoestand. Het is niet niks allemaal.... Helemaal omdat je toch elke maand opnieuw hoop en teleurstelling hebt!
Weeeeeeekend! Zit je kleine nog in je buik?
@lotus, lief dat je er naar vraagt. Ik heb begin mei een gesprek met haar. Hoop dat ze me kan helpen voor wat meer rust in me hoofd en het een beetje los te laten.

Vanmorgen zijn we weer in het ziekenhuis geweest voor iui3. Prima gegaan, hij had uitstekende kwaliteit en meer als genoeg.

Dinsdag hadden we ook een echo gehad en daaruit bleek dat ik 3 rijpende eiblaasjes had en mijn baarmoederslijmvlies was ook goed, zelfs nog beter als de vorige keren.

Nou, hopen op driemaal recht is scheepsrecht met zulke goede ingredienten!

Moest deze ronde gonal f spuiten.

Vanaf 6 mei mogen we testen dus hoop op goed nieuws!

@bb14, hoe gaat het met jullie? Al uitslagen binnen?
quote:Lotus87 schreef op 21 april 2016 @ 15:12:

Weeeeeeekend! Zit je kleine nog in je buik? Nee haha die is sinds begin deze week op de wereld! Totaal onverwachts en heel snel. Een hele mooie gezonde zoon!
Spannend sohappy! Ik blijf duimen voor je tot 6 mei! Klinkt als een mooie datum en hopelijk is het dat ook voor jou!
Gefeliciteerd weekend!! Wat snel! Is alles goed gegaan? Nu lekker genieten.

Ik hoop dat jullie 6 mei een hele mooie positieve test in jullie handen hebben sohappy! Ik duim voor je!
Weekend, gefeliciteerd!!

Ben je lekker aan het genieten met de kleine op je buik?

Sohappy, toi toi toi!
@ weekend, gefeliciteerd met jullie zoon! Lekker genieten!

Gisteravond nog een keer gedaan, was eigenlijk bekaf maar gelukkig begon manlief..

Dus hopelijk een mooie test op 6 mei!
Weekend, gefeliciteerd met je zoon! fijn dat alles goed is gegaan. Lekker genieten van elkaar!

Sohappy, 3 maal is scheepsrecht!! Het klinkt alsof de voorwaarden allemaal goed zijn

Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven