Kraamcadeau

11-04-2016 13:39 77 berichten
Aankomend weekend gaan we op kraamvisite bij een collega van mijn vriend. We kennen elkaar via onze mannen. We wonen ver uit elkaar en hebben elkaar tot nu toe alleen bij werkgerelateerde gelegenheden gezien. We hebben dagelijks app-contact.

Zij hebben een paar maanden geleden een kindje gekregen en ik ben heel slecht in iets leuks verzinnen voor hun kindje. Ze heeft wel al aangegeven dat ze omkomt in de rompertjes. Ik zat online een beetje te kijken en zag een tutpopje waar je de naam op kan laten zetten. Is zoiets leuk?? Ik wil sowieso een taart maken omdat zij gek is op taarten en ik gek op bakken en voor mijn vriendin ook een mooie bos bloemen. Maar vind het cadeau voor de baby zo lastig! Is zo'n tutpopje met naam leuk of heeft iemand andere leuke ideeën?
Een mama-dochter/ mama-zoon sieraad?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt spulletjes of een cadeaupakketje van burts baby bee bij etos. Luiercreme, spul om babies lekker in te smeren (dat laatste had ik) en nog meer spulletjes.

Ik gebruikte het omdat mijn dochter niet tegen zwitsal kon. Heb toen dit gekocht en ik vond het echt heerlijk. Een subtiele geur, je kan het lekker uitsmeren je hebt er maar een beetje van nodig.

Topper!
quote:Zonnetje_in_huis schreef op 11 april 2016 @ 13:45:

Je hebt spulletjes of een cadeaupakketje van burts baby bee bij etos. Luiercreme, spul om babies lekker in te smeren (dat laatste had ik) en nog meer spulletjes.

Ik gebruikte het omdat mijn dochter niet tegen zwitsal kon. Heb toen dit gekocht en ik vond het echt heerlijk. Een subtiele geur, je kan het lekker uitsmeren je hebt er maar een beetje van nodig.

Topper!Ook dat is persoonlijk. Ik heb alle verzorgingsproducten die ik kreeg weggedaan, gebruikte alleen Neutral. Die is geurloos, rest vond ik zonde om op mijn baby te smeren. Die rook al lekker van zichzelf.
Ik zou zelf gaan voor een mooi boek en dan een wens in het schutblad schrijven.
Een cadeaubon van de Hema, kunnen ze zelf de dingen kopen die ze leuk vinden en nodig hebben.

Je doet ook al een taart en bloemen, je komt niet echt met lege handen, zeg maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Latoyadelight1 schreef op 11 april 2016 @ 13:45:

Een mama-dochter/ mama-zoon sieraad?Zou ik voor een collega (van je partner) niet doen. Zoiets is wel leuk om bijv aan je eigen dochter, schoondochter, beste vriendin, zus of schoonzus kado te doen. Of gegraveerd bestek of een mooi kinderserviessetje. Voor een collega zou ik kiezen voor een setje kleding, een speelgoedding oid. Of een bon van een (baby)winkel.
ik zou een tutpopje met naam een heel leuk cadeautje vinden om te krijgen als kraamcadeau. Persoonlijk en origineel
Op zich is het wel leuk, maar aangezien het kindje al een paar maanden oud is heb je best kans dat iemand dat al gegeven heeft. Rompertjes zou ik inderdaad ook niet doen. De taart is natuurlijk erg leuk. Je zou ook leuke kleertjes kunnen geven en dan gaan voor een wat grotere maat. Even vragen welke maat het kindje nu heeft en dan 1 of 2 maten groter kopen. Ik vond het dan wel altijd fijn om kleertjes te krijgen die ieder seizoen kunnen. Ik kreeg van mijn moeder bij de jongste een winterpak in maat 68. Hij is van begin maart. Tegen de tijd dat hij maat 68 had was het hoogzomer en de winter daarop was het te klein. Een mooie longsleeve kan bijvoorbeeld altijd.
Misschien een leuk muziekdoosje. Eventueel eentje die ook iets projecteert?
Wij hebben laatst anti slip sokjes en rompertje(maat groter) cadeau gedaan. Ook eens badjas met naam cadeau gedaan, maar ook leuk vzijn regenlaarsjes voor als baby iets ouder is.
Ik zou gaan voor een leuk kinder boek. Hier namelijk 10 tutpopjes/doekjes gekregen ;)
quote:Bibi1973 schreef op 11 april 2016 @ 13:48:

Ik zou zelf gaan voor een mooi boek en dan een wens in het schutblad schrijven.Vind ik ook altijd leuk: als het even kan (en het kind geen Dj'ermajestee heet) probeer ik een kinderboek te vinden met de naam van de baby in de titel.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik zou idd een bon doen. Zoals je aangeeft heeft ze al zoveel gehad, dan kan ze die bon later besteden als er nog iets nodig is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij hadden drie paar regenlaarsjes gekregen als kraamcadeau. Geen van alle pasten toen onze dochter liep - ze heeft grote voeten en toen ging ze écht niet meer in maatje 21.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Maak een luiertaart. Gewoon ff Googlen.
quote:-MN-99-MN- schreef op 11 april 2016 @ 13:56:

Wij hebben laatst anti slip sokjes en rompertje(maat groter) cadeau gedaan. Ook eens badjas met naam cadeau gedaan, maar ook leuk vzijn regenlaarsjes voor als baby iets ouder is.Ik heb bij de oudste ook regenlaarsjes gekregen, maatje 21. heeft ie nooit aangehad. Tegen de tijd dat ie kon lopen (met 13 maanden) had hij maat 23. Badjasje gebruikt ook niet iedereen en daarvoor moeten ze kunnen staan/lopen. Ik heb ze wel, maar gebruik ze zelden. Als je een badjasje doet zou ik wel een grotere maat doen.
[quote]-MN-99-MN- schreef op 11 april 2016 @ 13:56:

Wij hebben laatst anti slip sokjes en rompertje(maat groter) cadeau gedaan. Ook eens badjas met naam cadeau gedaan, maar ook leuk vzijn regenlaarsjes voor als baby iets ouder is.[/quote]

Regenlaarsjes is echt zo'n slecht kraamcadeau
quote:Blondiie90 schreef op 11 april 2016 @ 14:04:

[quote]-MN-99-MN- schreef op 11 april 2016 @ 13:56:

Wij hebben laatst anti slip sokjes en rompertje(maat groter) cadeau gedaan. Ook eens badjas met naam cadeau gedaan, maar ook leuk vzijn regenlaarsjes voor als baby iets ouder is.[/quote]

Regenlaarsjes is echt zo'n slecht kraamcadeauWaarom? Ik heb ze ook gehad, we moesten wel wachten tot ze een jaar was eer dat ze pastte. Maar wel veel plezier van gehad!
Gewoon een kleinigheidje zou ik doen.

Mijn laatste kraamcadeau was een knuffelbroccoli.
Ik zou gaan voor iets van speelgoed wat ze over een paar maanden kunnen gebruiken. Je krijgt al zoveel babyspul. Ik vond het juist leuk dat ik na een paar maanden nog iets nieuws uit de kast kon pakken.
Ik geef iedereen al een tijdje een grote handdoek (70x140cm) met naam erop geborduurd cadeau.

Tot nu toe heeft iedereen erecht leuk op gereageerd (en volgens mij pik ik de leugenaars er altijd wel uit )

Een handdoek kan je jaaaaaren gebruiken en dan vind ik zo'n naam erop leuk. Ook over een paar jaar naar zwemles oid.

Even voor de duidelijkheid: dat borduren láát ik doen, gewoon in een winkel.
Weet je hun smaak, qua kleding? Anders kom jij aan met een stoer shirt en zijn zij meer van de paasei-haarbanden enzo.

Met boeken waar je iets inschrijft moet je ook maar afwachten of ze hem niet al hebben, want ruilen kun je het niet meer.

Ik blijf bij mijn 'kies lekker zelf iets uit'-bon. :-)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor de reacties!

Misschien toch maar geen tutpop, kans is inderdaad aanwezig dat ze zoiets al hebben gekregen. Al vind ik het zo leuk dat je de naam erop kan laten zetten

Ik denk dat naar aanleiding van jullie reacties op zoek ga naar een leuk boekje met bericht in het boek inderdaad.

Kleding vind ik ontzettend lastig qua maat en wat leuk is. Schoentjes idem dito. Een luiertaart heb ik nooit begrepen eerlijk gezegd en denk dat verzorgingsproducten inderdaad ook erg persoonlijk zijn.

Een bon word het alleen als ik echt niets anders kan vinden. Ik wil me er niet 'te makkelijk' van af maken Ze is voor mij ook meer dan slechts een vriendin van een collega dus wil wel mijn best doen iets leuks te vinden.
En iets voor in de toekomst vond ik ook leuk. Bij nummer drie kreeg ik op een gegeven moment ook maatje 74.

Dat is leuk, want na die hele vroege babyperiode is het ook leuk om af en toe iets niets uit de kast te trekken: oja, dat kregen we van tante Bep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven