Het Stamcafé X

08-04-2016 08:12 3047 berichten
Deel tien van ons heerlijke café!

We zijn in de Provence neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 19:33:

[...]

Mwa. Ik weet niet of ik zou ingrijpen, maar ongepast zou ik het zeker vinden. Wat Hats ook schrijft over gevoelige info e.d. Sommige dingen bespreek je op je werk, maar zijn niet bedoeld om in de openbaarheid besproken te worden. Het gaat hier om leraren, professionals, die hun pupillen met naam en toenaam openbaar bespreken. Het gaat niet om buurvrouw x die de grasmaaier om 6 uur 's ochtends aanzwengelde.

Ik vind zo vaak iets van wat mensen zeggen tegen elkaar en wat ik dan opvang.

Heel vaak.

Maar eh, no offence verder maar so what hahaha!

Het gaat me geen klap aan waar anderen over praten.
Ik had Turkse pizza vanavond. Met een soort kipgehakt en heel veel sla en rauwkost en een knoflooksausje.

Allemachtig, good stuff zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 11 april 2016 @ 19:36:

[...]

Dan zou het nog niet in me opkomen me daar in te mengen.

Maar goed, zo goed luister ik niet naar dat soort gesprekken.

Wat Yas zegt, het zijn gesprekken van vreemden óver vreemden. Daar kan en hoef ik verder niks mee.Als ik de aambeien van de achterbuurvrouw bespreek is dat gevoelige informatie, maar tenzij toevallig de andere achterbuurvrouw erbij zit lijkt het me niet echt een probleem.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Star schreef op 11 april 2016 @ 19:37:

[...]

En als het om volwassenen gaat?Ook.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Eleonora-1 schreef op 11 april 2016 @ 19:40:

Ik had Turkse pizza vanavond. Met een soort kipgehakt en heel veel sla en rauwkost en een knoflooksausje.

Allemachtig, good stuff zeg.Lekker Leo! Ik heb honger maar een hele volle dag gehad en zit tegen koken aan te hikken. Dat wordt een thuisbezorgdje Turkse Pizza. En om de tijd te overbruggen gewoon lekker een hele punt brie met toast. Merci!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Solomio schreef op 11 april 2016 @ 19:41:

[...]

Als ik de aambeien van de achterbuurvrouw bespreek is dat gevoelige informatie, maar tenzij toevallig de andere achterbuurvrouw erbij zit lijkt het me niet echt een probleem.

Zowisset.

Lekker ventileren na je werk.

Ik heb wel ergere dingen gehoord dan dat.

Boeit het mij wat dat een juf die ik niet ken een leerling die ik niet ken een konijn vindt.

Ken ze toch niet.
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 19:42:

[...]

Ook.Dus je mag dat soort gesprekken alleen op de werkvloer doen? Aha.
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 19:43:

[...]

Lekker Leo! Ik heb honger maar een hele volle dag gehad en zit tegen koken aan te hikken. Dat wordt een thuisbezorgdje Turkse Pizza. En om de tijd te overbruggen gewoon lekker een hele punt brie met toast. Merci!

Deze zijn van de Lidl.

Het leek me niks.

Mijn vriend zei dat ze juist zo lekker waren en ze waren in de aanbieding, naaaaahhhhh goddelijk!

4 minuten in de oven en klaar.

Hele berg salade er tussen, dat vind ik zo ontzettend lekker.

Ik heb er maar één op hoor, en een appel toe maar ik had er nóg wel een gelust.
quote:Star schreef op 11 april 2016 @ 19:45:

[...]

Dus je mag dat soort gesprekken alleen op de werkvloer doen? Aha.

Ja als iemamd in de trein gaat zitten tetteren dat Star Hutsekluts uit Lutjebroek bij haar in de klas maar een vervelend mens is en dat ze drie onvoldoendes heeft en dat je dat niet verwacht van een vrouw vam die leeftijd, ja dat doe je maar fijn opnwerk.

Zeg je dat je zo een vreselijk vervelend mens in de klas hebt en dat je niet begrijpt dat iemand van die leeftijd zich zo gedraagt en nog één en al onvoldoendes heeft, prima. Het gaat om het feit dat er namen worden genoemd.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 april 2016 @ 19:47:

[...]

Deze zijn van de Lidl.

Het leek me niks.

Mijn vriend zei dat ze juist zo lekker waren en ze waren in de aanbieding, naaaaahhhhh goddelijk!

4 minuten in de oven en klaar.

Hele berg salade er tussen, dat vind ik zo ontzettend lekker.

Ik heb er maar één op hoor, en een appel toe maar ik had er nóg wel een gelust.Uit de vriezer? Goed plan, ga ik inslaan voor ' ik heb gewerkt en eet helemaal alleen vanavond boehhhhhboehhhh; Stom is dat, als man ook thuis is vind ik het een feestje om te koken, voor mij alleen echter...
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 19:50:

[...]

Ja als iemamd in de trein gaat zitten tetteren dat Star Hutsekluts uit Lutjebroek bij haar in de klas maar een vervelend mens is en dat ze drie onvoldoendes heeft en dat je dat niet verwacht van een vrouw vam die leeftijd, ja dat doe je maar fijn opnwerk.

Zeg je dat je zo een vreselijk vervelend mens in de klas hebt en dat je niet begrijpt dat iemand van die leeftijd zich zo gedraagt en nog één en al onvoldoendes heeft, prima. Het gaat om het feit dat er namen worden genoemd.Wij vergaderen regelmatig buiten de deur en dan kunnen mensen ons best horen. Alleen interesseert het ze geen hol verder.
Is het hier alcoholvrij geworden ofzo? Er zit zowaar een lijn in de gesprekken

Doe mij maar een sauvignon blanc. Gelijk maar een dubbele!
quote:Nicotientje schreef op 11 april 2016 @ 19:54:

Is het hier alcoholvrij geworden ofzo? Er zit zowaar een lijn in de gesprekken

Doe mij maar een sauvignon blanc. Gelijk maar een dubbele!Toch geen stijgende hoop ik?
quote:Star schreef op 11 april 2016 @ 19:37:

[...]

En als het om volwassenen gaat?Ook. In vind het soïso raar om in een ruimte waar jan en alleman je kan verstaan, over een ander te praten. Als leraar/onderwijzer vind ik het echt ongepast. Als het volwassenenonderwijs is, ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Star schreef op 11 april 2016 @ 19:53:

[...]

Wij vergaderen regelmatig buiten de deur en dan kunnen mensen ons best horen. Alleen interesseert het ze geen hol verder.

En dat is ook logisch want wat moeten ze met die informatie.

Serieus, nog nooit eerder gehoord of meegemaakt dat iemand zich druk maakt om waar ik met anderen over praat.

Ja, als in 'ik ving op waar u het over had en de kaas die u bedoelt kunt u bij Kees Kaasboetiek in Zwanmerdam krijgen' of 'U had het net over de bus naar de bollen, u kunt het beste bus 73 nemen'. Maar nooit dat iemand me zegt dat ik ergens niet over mag praten. Ik zie het voor me.

Whahahaha!
Mijn beste vriendin ging ooit op (wandel)vakantie met de juf die ik op de lagere school 3,5 jaar gehad heb. (Lang, ingewikkeld verhaal).

Die juf begon ergens in Frankrijk over mij, omdat ik de leerling was die het meeste indruk op haar gemaakt had in haar hele carrière. Zij wist niet dat ik bevriend was met één van haar reisgenoten.

Dat vond ik dus wel raar, dat ze na 30 jaar (ofzo) tegen willekeurige vakantiegenoten mijn naam noemde.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 19:52:

[...]

Uit de vriezer? Goed plan, ga ik inslaan voor ' ik heb gewerkt en eet helemaal alleen vanavond boehhhhhboehhhh; Stom is dat, als man ook thuis is vind ik het een feestje om te koken, voor mij alleen echter...

Twee pakken van vier voor vijf euro bij de Lidl dus!

Echt heel lekker.
quote:Nouschi schreef op 11 april 2016 @ 19:57:

[...]

Ook. In vind het soïso raar om in een ruimte waar jan en alleman je kan verstaan, over een ander te praten. Als leraar/onderwijzer vind ik het echt ongepast. Als het volwassenenonderwijs is, ook.Ik vind het wel meevallen. Ik vind het aanspreken ongepaster.
Dag Tientje De blanke versie is nog niet aan mij besteed (de mussen vallen nog niet van het dak), maar een rode versie sla ik niet af! Oh en ik bestel ook vast ontbijt voor morgen: ik behoor om 7 uur bij een ontbijtvergadering aan te schuiven, maar ik kan dat niet: eten en vergaderen (goed luisteren, anticiperen, notities maken, inbreng leveren en eh.... dat alles met je mond vol croissant? Of erger nog: lunchvergaderingen met belegde broodjes waarvan de inhoud al in je decolleté ligt voor je er überhaupt in gebeten hebt) , ik begrijp dat hele concept niet.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 april 2016 @ 19:58:

[...]

Serieus, nog nooit eerder gehoord of meegemaakt dat iemand zich druk maakt om waar ik met anderen over praat.

Ja, als in 'ik ving op waar u het over had en de kaas die u bedoelt kunt u bij Kees Kaasboetiek in Zwanmerdam krijgen' of 'U had het net over de bus naar de bollen, u kunt het beste bus 73 nemen'. Maar nooit dat iemand me zegt dat ik ergens niet over mag praten. Ik zie het voor me.

Whahahaha!Bespreek jij in de trein je laatste productie? En hoe beroerd 2 collega's presteerden, met naam en toenaam?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Eleonora-1 schreef op 11 april 2016 @ 19:58:

[...]

Whahahaha!Zelfs dat vind ik strontvervelend, mijn vent heeft daar een handje van. En dan gewoon ook niet doorhebben wanneer hij moet stoppen.
ik zie wcht geen verschil tussen de juf die op een verkaarspartijtje zat te roddelen over een rotjochie bij haar in de klas en toen de naam van mijn neefje noemde en die twee leraressen in de trein. Of ik Pim en Marieke ken of niet,ndat maakt geen verschil.

Ik ben wel benieuwd of er in het onderwijs gedragscodes zijn.
quote:Star schreef op 11 april 2016 @ 19:56:

[...]

Toch geen stijgende hoop ik?
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 20:04:

ik zie wcht geen verschil tussen de juf die op een verkaarspartijtje zat te roddelen over een rotjochie bij haar in de klas en toen de naam van mijn neefje noemde en die twee leraressen in de trein. Of ik Pim en Marieke ken of niet,ndat maakt geen verschil.

Ik ben wel benieuwd of er in het onderwijs gedragscodes zijn.

Er staat hier vast iets tussen

http://www.onderwijsethiek.nl/category/documenten
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 20:00:

Dag Tientje De blanke versie is nog niet aan mij besteed (de mussen vallen nog niet van het dak), maar een rode versie sla ik niet af! Oh en ik bestel ook vast ontbijt voor morgen: ik behoor om 7 uur bij een ontbijtvergadering aan te schuiven, maar ik kan dat niet: eten en vergaderen (goed luisteren, anticiperen, notities maken, inbreng leveren en eh.... dat alles met je mond vol croissant? Of erger nog: lunchvergaderingen met belegde broodjes waarvan de inhoud al in je decolleté ligt voor je er überhaupt in gebeten hebt) , ik begrijp dat hele concept.

Dubbele dan ook maar gelijk? Dat lopen steeds naar de bar is zooooooo lastig.

Ontbijtmeeting zou ik zeer kunnen waarderen! En eten in decollete is ideaal voor later op de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven