Het Stamcafé X

08-04-2016 08:12 3047 berichten
Deel tien van ons heerlijke café!

We zijn in de Provence neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, LV

Wij aten aardappeltjes uit de oven, adana kebap en geroerbakte groentemix met vanalles.

Was gezellig tot De Vader op een donderwolk binnen kwam. Blijkbaar stress op zijn werk gehad, maar er valt niet met hem te communiceren, dus geen idee. Negeren dus. Wat mij betreft rijdt hij de volgende keer dat hij zo'n pesthumeur heeft, via Reykjavik terug om af te koelen.
quote:BridgetteDubois schreef op 11 april 2016 @ 21:02:

[...]

O nee geen ruzies over maken!Neuh, ik niet. Ik heb alleen gezegd wat ik het meeste bij pa vind passen (gevraagd dit keer LOL) en dat staat haaks op wat mijn broer pgagtig vindt. En die kan heel emo doen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Gefeliciteerd LV
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:05:

[...]

Neuh, ik niet. Ik heb alleen gezegd wat ik het meeste bij pa vind passen (gevraagd dit keer LOL) en dat staat haaks op wat mijn broer pgagtig vindt. En die kan heel emo doen.Dat lijkt me nou zo'n lastige situatie hè. Toch een voordeel dat ik mijn vader niet gekend heb, mijn ooms en tantes hebben alles beslist en ik had er gewoon mee te dealen
Gefeliciteerd LV

En alvast gefeliciteerd Eleonora. Ik wilde nog iets zeggen over dat je dicht bij mij in de buurt komt werken, maar het klonk in elke denkbare formulering stalkerig.

En succes Hatsetats, hopelijk valt het mee.
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:03:

[...]

Zorgverzekeraar werk jij toch? Daar wordt het inderdaad heel serieus genomen.Yep. En terecht.
Ik ga er ook verder gewn woorden aan vuil maken hoor. Als hij graag tierelantijntjes wil, dan krijgt pa toch een graf met alles drop en dran.

BD je pa niet kennen, heftig.
Hiep hiep voor de jarigen!

Ik neem er nog een op hun gezondheid
quote:Goede-Fee schreef op 11 april 2016 @ 20:57:

En je mag hier je hap wel vertellen? Leuk!Fee hier is het gewoon een kroeg met kroegverhalen. Heerlijk. Soms uit het leven gegrepen, elkaar helpend, soms fijne onzin. Maar altijd werkend naar het positieve, elkaar horen en bijstaan. En als er al eens een dingetje is, dan werkt het 'zelf regulerende' hier (zoals Leo het mooi zei) erg goed. Mods hebben we niet nodig. Ik vraag me ineens ook af of hier in 10 delen ooit gestaft is? Ik voel in elk geval een mooie mix van mensen met heel diverse interesses en 1 constante: respect. Als je iets stom vindt, dan hou je je daar gewoon buiten en neemt deel aan een ander gesprek dat hier ook loopt. Ik vind het fijn. * En ja hoor, de dagelijkse hap komt ook voorbij, ben ik heel blij mee want geeft inspiratie/luiewijven-recepten X-D*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hieperdepiep voor ladietje Voldemort! Tjong, wat gun ik dát kind d'r superverjaardag!

En ook alvast hoera voor Leo's spruit. ( ik weet niet of ik daar morgen tijd voor heb)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:10:

Ik ga er ook verder gewn woorden aan vuil maken hoor. Als hij graag tierelantijntjes wil, dan krijgt pa toch een graf met alles drop en dran.

BD je pa niet kennen, heftig.

Dat zou ik dus ook niet doen. Ruzie maken over het graf van je vader/moeder. Dat zou verkeerd voelen. Het maakt voor je vader waarschijnlijk toch niks uit, maar het is wel fijn als het voor jou ook een fijne plek is om te komen (weet niet of je waarde hecht aan begraafplaatsen).

Ja ach,het is zoals het is. Hij was zwaar alcoholverslaafd dus beter dat mijn moeder hem eruit gegooid had. Maar had soms best een vaderlijk advies kunnen gebruiken
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:01:

Pffff. Er moet een steen op t graf van pa. En nu wil mijn moeder dat met elkaar beslissen. Dat gaat niet goed komen ik voel t aan mijn water.Oh Hats, dit zijn zo'n moeilijke dingen. Schoonmoeder wilde gecremeerd en uitgestrooid worden en er mocht geen kerk bij komen. Schoonvader is heel kerkelijk en probeert op haar uitstrooiplek (wel op een kerkhof) nog steeds een monument te zetten. Dat wilde zij niet en dat kan daar niet en man heeft daar absoluut geen behoefte aan, maar schoonvader WIL dat wel!!! Zo emotioneel deze situaties.
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 21:03:

[...]

Ik ga echt niet meer kijken Tientje. Heb weinig valsigheid in me, maar die dommigheid van de zelfverklaarde queens trek ik echt niet. Daar word ik heel recalcitrant van en dat zijn ze gewoon niet waard. Ik bedacht vanavond zelfs om een topic te openen over ' hoe moet de napraat gaan heten?' Met een poll erbij. Gelukkig kwam ik net op tijd bij zinnen.Ik had al een suggestie toch?
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 21:11:

[...]

Fee hier is het gewoon een kroeg met kroegverhalen. Heerlijk. Soms uit het leven gegrepen, elkaar helpend, soms fijne onzin. Maar altijd werkend naar het positieve, elkaar horen en bijstaan. En als er al eens een dingetje is, dan werkt het 'zelf regulerende' hier (zoals Leo het mooi zei) erg goed. Mods hebben we niet nodig. Ik vraag me ineens ook af of hier in 10 delen ooit gestaft is? Ik voel in elk geval een mooie mix van mensen met heel diverse interesses en 1 constante: respect. Als je iets stom vindt, dan hou je je daar gewoon buiten en neemt deel aan een ander gesprek dat hier ook loopt. Ik vind het fijn. * En ja hoor, de dagelijkse hap komt ook voorbij, ben ik heel blij mee want geeft inspiratie/luiewijven-recepten X-D*

Jawel, er is hier wel eens iets gestaft en verwijderd. Van mij, mijn eerste echte terechte waarschuwing liep ik hier op. Sorry.

Eerder wel eens gewaarschuwd voor een tvp in het modtopic, was niet echt terecht natuurlijk. Was niet ongepast.
Van mn moeder zou ik t begrijpen. Maar mn broer, sjongejonge.

Ma heeft trouwens al een enorm compromis gesloten. Zij is katholiek, pa hervormd. En hij mag dus niet op het katholieke deel van de begraafplaats. Maar ze wil wel bij hem in het graf. Dus op het openbare deel. Voor haar is dat wat hoor. Dus als zij per se een bepaalde steen wil, prima. Ze moet er per slot zelf ook nog bij, dat ook nog eens een keer
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 21:11:

[...]

Fee hier is het gewoon een kroeg met kroegverhalen. Heerlijk. Soms uit het leven gegrepen, elkaar helpend, soms fijne onzin. Maar altijd werkend naar het positieve, elkaar horen en bijstaan. En als er al eens een dingetje is, dan werkt het 'zelf regulerende' hier (zoals Leo het mooi zei) erg goed. Mods hebben we niet nodig. Ik vraag me ineens ook af of hier in 10 delen ooit gestaft is? Ik voel in elk geval een mooie mix van mensen met heel diverse interesses en 1 constante: respect. Als je iets stom vindt, dan hou je je daar gewoon buiten en neemt deel aan een ander gesprek dat hier ook loopt. Ik vind het fijn. * En ja hoor, de dagelijkse hap komt ook voorbij, ben ik heel blij mee want geeft inspiratie/luiewijven-recepten X-D*Oeh, daar hou ik van.
quote:Nicotientje schreef op 11 april 2016 @ 21:18:

[...]

Ik had al een suggestie toch? Jij bent een grotere durver dan ik. (hier dan, voor de rest heb ik net van man aan de tel gehoord dat ik de randjes opzoek Op een leuke manier wel te verstaan!)
Gefeliciteerd LadyV!
The owls are not what they seem
met bibberende knietjes:

Mag ik voorstellen om nare dingen over napraat op napraat te posten? Ik vind het niet zo'n prettig leesvoer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gefeliciteerd met je dochter LV!
quote:barbaracartland schreef op 11 april 2016 @ 21:07:

Gefeliciteerd LV

En alvast gefeliciteerd Eleonora. Ik wilde nog iets zeggen over dat je dicht bij mij in de buurt komt werken, maar het klonk in elke denkbare formulering stalkerig.

En succes Hatsetats, hopelijk valt het mee.

Nee hoor Barry, ik had al zo'n vermoeden dat ik kon zwaaien.

Alleen maar leuk!
Kom vooral eens winkelen in ons bijzonder uitgebreid geoutilleerde winkelcentrum. Van de A van Action tot de Z van de Zeeman.
quote:fietsie schreef op 11 april 2016 @ 21:18:

[...]

Jawel, er is hier wel eens iets gestaft en verwijderd. Van mij, mijn eerste echte terechte waarschuwing liep ik hier op. Sorry.

Eerder wel eens gewaarschuwd voor een tvp in het modtopic, was niet echt terecht natuurlijk. Was niet ongepast.Wist ik niet. Maar je zegt zelf dat het een 'terechte waarschuwing was' . Het was geen ban, het was blijkbaar even de bocht uitvliegen. Dat is echt iets anderes dan structureel en zo.. Ook hier en ook ik heb wel eens een dag dat ik scherper ben omdat ik eigenlijk overhoop lig met mezelf. Maar meestal word ik hier met mijn voetjes naar beneden gehaald op een hele fijn manier waardoor ik ook besef dat... Dat vind ik hier zo fijn.
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:21:

Van mn moeder zou ik t begrijpen. Maar mn broer, sjongejonge.

Ma heeft trouwens al een enorm compromis gesloten. Zij is katholiek, pa hervormd. En hij mag dus niet op het katholieke deel van de begraafplaats. Maar ze wil wel bij hem in het graf. Dus op het openbare deel. Voor haar is dat wat hoor. Dus als zij per se een bepaalde steen wil, prima. Ze moet er per slot zelf ook nog bij, dat ook nog eens een keer

Bij dit soort geloofsbegravenisdilemma's moet ik altijd aan dit graf denken. Ontroert me.

quote:barbaracartland schreef op 11 april 2016 @ 21:26:

Kom vooral eens winkelen in ons bijzonder uitgebreid geoutilleerde winkelcentrum. Van de A van Action tot de Z van de Zeeman.Nou, volgaarne!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven