Het Stamcafé X

08-04-2016 08:12 3047 berichten
Deel tien van ons heerlijke café!

We zijn in de Provence neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

Alle reacties Link kopieren
Ik maakte nog een grapje, Pa heeft altijd getuind, grote moestuin maar oom de tuin bij huis was zn lust en zn leven. Mijn ma had iets gezegd, dat ze een soort tuintje op het graf wilde met een rand eromheen. Dus ik zeg 'Een tuintje op zn buik?' Zij lachen. Broer boos. Zeikerd
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 20:55:

[...]

Ah... Wij zijn dus een groepje: STD, OB en BD.
quote:feow schreef op 11 april 2016 @ 21:26:

[...]

Bij dit soort geloofsbegravenisdilemma's moet ik altijd aan dit graf denken. Ontroert me.

[afbeelding]Met die handen over het muurtje?
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:21:

Van mn moeder zou ik t begrijpen. Maar mn broer, sjongejonge.

Ma heeft trouwens al een enorm compromis gesloten. Zij is katholiek, pa hervormd. En hij mag dus niet op het katholieke deel van de begraafplaats. Maar ze wil wel bij hem in het graf. Dus op het openbare deel. Voor haar is dat wat hoor. Dus als zij per se een bepaalde steen wil, prima. Ze moet er per slot zelf ook nog bij, dat ook nog eens een keer Ook eens een voordeel aan geen broers en zussen: mijn moeder en ik hoefden het alleen maar samen eens te zijn destijds. Ik heb haar laten beslissen, maar gelukkig wilde ze geen gekke dingen. En inderdaad: ze moet er zelf ooit ook liggen. Her call.
The owls are not what they seem
Felicitaties voor de (bijna) jarige dochters.
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:29:

[...]

Met die handen over het muurtje?Ieder zijn eigen heilige grond maat toch verbonden.
Ja dus. Mooi he?

Mijn ouders hebben heel hard moeten knokken om samen te mogen zijn, vanwege die twee geloven. Ma heeft bij de rechtbank toestemming moeten vragen om te trouwen want haar ouders waren mordicus tegen. Dus die hebben nooit het geloof tussen zich in laten komen.
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:29:

[...]

Met die handen over het muurtje?Ja die. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de ene was katholiek en de andere protestant. Of gereformeerd of atheïst of nog iets anders. Ze mochten in ieder geval onder geen beding samen op een veldje. Toen is er dit van gemaakt. En dat vind ik mooi.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik bedenk me ineens (ik ben een ontaarde moeder soms) dat ik ook een bijna-jarige dochter heb. Nu slaat mijn kinderfeestjespaniek weer toe.
quote:feow schreef op 11 april 2016 @ 21:23:

met bibberende knietjes:

Mag ik voorstellen om nare dingen over napraat op napraat te posten? Ik vind het niet zo'n prettig leesvoer.Je hebt helemaal gelijk en mijn excuses heb je ook beet DuifGrogert.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:hatsetats schreef op 11 april 2016 @ 21:32:

Ja dus. Mooi he?

Mijn ouders hebben heel hard moeten knokken om samen te mogen zijn, vanwege die twee geloven. Ma heeft bij de rechtbank toestemming moeten vragen om te trouwen want haar ouders waren mordicus tegen. Dus die hebben nooit het geloof tussen zich in laten komen.Dat is mooi en zo moet het ook zijn.
quote:barbaracartland schreef op 11 april 2016 @ 21:33:

Ik bedenk me ineens (ik ben een ontaarde moeder soms) dat ik ook een bijna-jarige dochter heb. Nu slaat mijn kinderfeestjespaniek weer toe.Ik stress ook al en oudste is pas 24 mei jarig
Mag ik een glas driedubbele wodka? Even een klote weekend wegspoelen
quote:SaveTheDay schreef op 11 april 2016 @ 21:29:

[...]

GROEPJE, ongetwijfeld zijn er nog meer afkortingen die erbij horen, maar oproepjes mogen niet

Maar he High en zo over onze nieuwe status
quote:feow schreef op 11 april 2016 @ 21:33:

[...]

Ja die. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de ene was katholiek en de andere protestant. Of gereformeerd of atheïst of nog iets anders. Ze mochten in ieder geval onder geen beding samen op een veldje. Toen is er dit van gemaakt. En dat vind ik mooi.katholiek en protestant, in Roermond als ik me niet vergis
Winnaar van de ontaarde moedertroffee (autocorrect wil hier moedersterfte van maken!!!!!!!) ben ik.

Mijn kinderen waren zes en drie maanden geleden jarig. Feestjes moeten nog. Excuus is foute seizoen van geboorte. Resultaat is altijd afkopen met een indoor speeltoestand.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:barbaracartland schreef op 11 april 2016 @ 21:33:

Ik bedenk me ineens (ik ben een ontaarde moeder soms) dat ik ook een bijna-jarige dochter heb. Nu slaat mijn kinderfeestjespaniek weer toe.

Dat is dan nou eens voor één keer handig van en kind zonder vrienden en feestambities.

Een partijtje hoeft hier niet.

Er komt een vriendinnetje van ver weg, met haar moeder en dat is voor mijn kind genoeg.

Ik vind het altijd moeilijk hoor, dat ze geen vrienden heeft maar díe stress heb ik dus niet.

En ik snap dat je er stress over hebt!
quote:Rocinante schreef op 11 april 2016 @ 21:38:

Mag ik een glas driedubbele wodka? Even een klote weekend wegspoelenAi, troost Proost

quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 21:39:

[...]

GROEPJE, ongetwijfeld zijn er nog meer afkortingen die erbij horen, maar oproepjes mogen niet

Maar he High en zo over onze nieuwe status Me too

Mag ik een glas driedubbele wodka? Even een klote weekend wegspoelen

Nazdravje!

Mag ik een glas driedubbele wodka? Even een klote weekend wegspoelenPaard van de ridder: ik kan geen plaatjes plakken, maar jij krijgt de hele fles in ruil voor je verhaal. Spoel het weg en vertel!
Zoveel wodka binnen 3 minuten. Topbediening hier
Nou ja, het is niet heel erge stress. Ik kan beroepsmatig wel met grotere groepen kinderen overweg. Maar ik ben een Heel Principiele Moeder, die het liefste gewoon kneuterige dingen thuis doet. Maar ik kan dan weer helemaal niet knutselen. Een schitterende combinatie, al zeg ik het zelf.

Als je dochter het leuk heeft, dan is het leuk, Leo. Maar ik snap het dubbele gevoel.

Voor het eerste kinderfeestje had ik een draaiboek gemaakt, waarbij ik elke activiteit tot op de minuut nauwkeurig gepland had. Mijn havo4 had me erbij geholpen. Toen ze de cadeautjes gegeven hadden en elk een cakeje vol slagroom, aardbeien en smarties gekliederd hadden, zagen ze de schommels en de trampoline en toen waren ze weg.
quote:Oudblond schreef op 11 april 2016 @ 21:44:

[...]

Paard van de ridder: ik kan geen plaatjes plakken, maar jij krijgt de hele fles in ruil voor je verhaal. Spoel het weg en vertel!

Vrijdag politie aan de deur, vandaag verklaring wezen afleggen. Ben formeel verdachte. Gelukkig was de hele houding bij de politie "we helpen je er wel doorheen". Lieve mensen.

Maar toch, wat een kloterige ervaring, vals beschuldigd worden
Feestjes zijn altijd georganiseerde chaos hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven