Mishandeld....

12-04-2016 20:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou heel graag advies willen over het volgende.

Eerst kort uitleg wie ik ben ,

Een jonge vrouw van 29 ,alleenstaand en met drie kinderen.

Mijn vader is overleden toen ik zeven was, tijd bij familie van hem gewoont,

Daarna heeft mijn moeder mij en mijn broertje mee naar Nederland genomen .

Het ging niet goed met mijn moeder en daarom ook niet met mij.

Zij mishandelde , sloeg mij maar kleineerde mij ook zo dat ik geen gevoel van eigenwaarde had.

" ik hoop dat je onder de auto komt onderweg naar school - je bent een heks ik heb geen leven als jij nog leeft " was dagelijkse kost.

Ik ben uit huis geplaats en heb therapie gehad. Ik was onveilig gehecht en had sporen van post traumatische stress.

Daar een jongen ontmoet bij jeugdzorg tien jaar bij geweest.

Drie kinderen verder, halve ton schuld op mijn naam door zijn toedoen, isolerend bestaan en nog meer beschadigd dan dat ik al was. Vernederend maar en behandelde mij als bezit.

Toen mijn jongste net geboren was en in het ziekenhuis lag, was hij met de noorderzon vertrokken..na halfjaar opgedoken, met zijn vriendin die op het punt stond te bevallen en nou is er een omgangsregeling met de kids na een onderzoek van de raad van de kinderbescherming.

Ik heb therapieën weer gehad en geleerd om van mijzelf te houden.

Totdat ik weer langzaamaan een relatie ben begonnen met een man, hij leek zo lief en charmant.

Maar je raad het al....

Dit weekend was de druppel, hersenschudding - pols gekneusd en circa 20 blauwe plekken . Hij heeft me de hele avond/nacht vastgehouden ik MOEST naast hem liggen zelfs na onze "ruzie" waar ik met gescheurde kleren lag. Ene moment moest ik met hem trouwen kuste hij me wat ik gewoon walgelijk vond ander moment was ik een vieze hoer en maakte hij me wel even dood. ( mijn kinderen waren trouwens bij mijn ex )

En weer hoor ik het zelfde, je bent gestoord , niets waard en en ... Ect.

Ik ben moe doodop, ik heb alle maatregelen via huisarts en politie getroffen dat hij uit mijn buurt blijft..

Zo slim ben ik ook nog wel,

Maar nu?

Ik weet het niet meer.... Ik voel me waardeloos.

het voelt alsof ik faal in het leven en ik zou denk ik nooit, nooit iemand meer in mijn leven kunnen vertrouwen. Maar ben zo bang dat ik dat mijn kinderen bv ook aan ga leren.

Iemand tips of adviezen?

P.s ik ben allang even blij om anoniem mijn ei kwijt te kunnen.

Alvast bedankt .
Hoe had je die man leren kennen? IRL ? Internet?

Klinkt lulliger dan ik het bedoel, maar heb jij vrienden met een stabiele achtergrond, die de meest in het oog springende rare dingen bij een man zouden herkennen? Ik kan me namelijk voorstellen dat het jou, door je achtergrond, ontbreekt aan de kennis om bepaalde tekenen ( jaloers, bezitterig, leugenachtig ) tijdig op te merken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat heftig en zo herkenbaar ook.

Lieverd, je hoeft nu ook even niemand te vertouwen, je mag boos zijn en teleurgesteld en gekwetst. De situatie is er zeker naar.

Laat je gevoel nu toe, rouw zolang als je nodig hebt om alles wat je voor jezelf gewenst had en niet gekregen.

Bewcherm jezelf en je kinderen door nu je eigen leven alleen te gaan leven, neem een Time out van de liefde en investeer dat gevoel in jezelf, heel jezelf en je kinderen.

Je zal door dalen gaan en je af en toe heel eenzaam voelen, zelfs gek genoeg terugverlangen naar hem en al die andere mensen die je pijn hebben gedaan, maar dit is van voorbijgaande aard.

Er zal een wereld voor je Open gaan, in die wereld ga jij jezelf leren kennen en dat is t mooiste wat je nu voor jezelf kan doen.

Ik vind je dapper dat je hulp hebt ingeschakeld en moedig dat je hier je verhaal doet.

Het wordt echt beter, ik beloof het je, zolang jij jezelf voorop stelt.
En wat Bianca zegt, het is belangrijk jezelf te omringen met "gezonde" mensen, dan kan je de kunst van leven ook een beetje afkijken en je laten raadgeven en inspireren .
Wat een zooitje wat een zooitje To. Arme kinderen.

Je moet eens even lief voor jezelf zijn. Een man gaat jouw niet helpen om lief voor jezelf te zijn. Stop met jezelf zielig vinden en stop met medelijden met jezelf te hebben. Je hebt kinderen wees er voor ze in plaats de aandacht bij de foute mannen te zoeken. Ik weet waar ik over praat.

Mijn moeder overleed op mijn elfde ik ben ook als klein meisje van opvang naar opvang gegaan ik heb ook posttraumatische stressstoornis en daar de nodige therapie voor gehad. Ook schulden gehad door opeens een failliet bedrijf. Ik heb ook een klote ex gehad die mij heeft geslagen 1x en nooit weer.

Weetje wat het geheim is To?

ik ben GESTOPT met mijzelf ZIELIG te vinden, ik ben GESTOPT met mijzelf te VERWAARLOZEN. Aanpakken en vecht voor je leven op orde te krijgen niemand anders gaat jouw leven lijden. Jij moet het doen. Jij moet er voor je kinderen zijn, jij moet van jezelf houden!

Het kan To echt waar.

Ik heb nu een leuke vriend hij is netjes werkt bij de bank komt uit een welgesteld gezin. Wij zijn gek op elkaar pure liefde. Het kan To het kan. Kom voor jezelf op. Ik weet dat het niet makkelijk is maar je kunt het. Ik ben er nog niet maar ik ben hard op weg de goede kant op. Zet hem op. En doe het voor je kinderen.
@Blijfgewoonbianca ;

Ik ken hem via zijn ex vrouw...

Ik heb wel stabiele vrienden, die wonen helaas niet in de buurt.

Die hebben mij echt wel gewaarschuwd , maar ik dacht dat hun "fout" zaten ( lekkere vriendin ben ik dus )

Dus zij ik vaak niet veel meer over hem... hoevaak ze ook zeiden blijf bij hem uit de buurt.
Ik wou dat ik je even vast kon houden.. vreselijk je hele leven al zo behandeld worden, even geen man meer en emdr werkt heel erg goed bij het verwerken van ptss.

Wat ze zeggen is NIET waar je bent niet gestoord en nooit geloven ook, blijf geloven in jezelf voor jou en je kinderen is dat heel belangrijk. Het zijn gewoon verkeerde types probeer ze te herkennen dan gelijk uit je leven gooien.
@mavis bedankt voor je bemoedigende woorden..

@ttass28 : jij ook bedankt voor je eerlijke woorden, en ik kan niet anders zeggen dat je totaal GElIJK hebt! Wat fijn en mooi dat het met jou goed gaat, als ik je zo hoor ben je een wijze volwassen vrouw die geniet van het leven.

In ieder geval zet ik hier ook de schouders eronder. Maak ik wat moois voor de kimderen en we komen er echter wel. Moet vooral weer van mijzelf houden en eerst maar vertrouwen in mijzelf krijgen.
quote:Cookie88n schreef op 12 april 2016 @ 21:17:

@Blijfgewoonbianca ;

Ik ken hem via zijn ex vrouw...

Ik heb wel stabiele vrienden, die wonen helaas niet in de buurt.

Die hebben mij echt wel gewaarschuwd , maar ik dacht dat hun "fout" zaten ( lekkere vriendin ben ik dus )

Dus zij ik vaak niet veel meer over hem... hoevaak ze ook zeiden blijf bij hem uit de buurt.

En zijn ex vrouw had nooit verteld waarom ze gescheiden zijn?

Jammer dat je je vrienden niet hebt geloofd. Die hadden het beste met je voor. Voortaan een man eerst laten keuren en afgaan op hun oordeel, hoor. Ze zullen je echt de liefde niet misgunnen.
Houd de komende jaren de mannen op véél meer dan een armlengte afstand. Wie is de vader van je jongste? Is die schuld gemaakt vóór of na je scheiding? Ik neem aan dat je aangifte hebt gedaan, dat je dit pareltje de deur hebt uitgegooid, de sloten hebt vervangen en dat je een contactverbod hebt geregeld of aan het regelen bent?
verba volant, scripta manent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 april 2016 @ 21:25:

[...]

En zijn ex vrouw had nooit verteld waarom ze gescheiden zijn?

Jammer dat je je vrienden niet hebt geloofd. Die hadden het beste met je voor. Voortaan een man eerst laten keuren en afgaan op hun oordeel, hoor. Ze zullen je echt de liefde niet misgunnen.

Jups, zij had me het mij wel verteld - alhoewel zij was vreemd gegaan nadat hun huwelijk wat slechter ging en hij wou niet meer verder. Dat is wat zij vertelde.

Daar nog geen alarmbellen...

Later toen ik een relatie met hem kreeg en we dus een paar maand verder waren vertelde hijzelf dat hij is opgepakt voor huiselijk geweld nadat hij hoorde dat ze vreemd is gegaan.

"Volgens hem onschuldig duwen en trekken " zij heeft het mij nooit verteld.

Ik ken haar ook niet zo goed hoor.

Voortaan inderdaad doen.. Maar voortaan eerst maar geen man ...

Eerst maar aan mijzelf werken, want daar zit de kern.
quote:Cookie88n schreef op 12 april 2016 @ 21:38:

[...]

Maar voortaan eerst maar geen man ...

Eerst maar aan mijzelf werken, want daar zit de kern.Ik gun je enorm een normale, lieve, stabiele kerel.
voor jou. Wat een puinhoop. Ik vind het enorm triest voor je kinderen
quote:MarianneDavids schreef op 12 april 2016 @ 21:36:

Houd de komende jaren de mannen op véél meer dan een armlengte afstand. Wie is de vader van je jongste? Is die schuld gemaakt vóór of na je scheiding? Ik neem aan dat je aangifte hebt gedaan, dat je dit pareltje de deur hebt uitgegooid, de sloten hebt vervangen en dat je een contactverbod hebt geregeld of aan het regelen bent?

De jongste is van mijn eerste ex.. Alle drie van hem.

En de politie is ingeschakeld inderdaad, sloten zijn al vervangen en contactverbod.

Die afstand is inderdaad erg verstandig, vooral voor het belang van mijn kinderen.
quote:HelpBrand schreef op 12 april 2016 @ 21:45:

voor jou. Wat een puinhoop. Ik vind het enorm triest voor je kinderen

Inderdaad een puinhoop jammer genoeg , kan het mijzelf erg kwalijk nemen ...

Vooral voor de kinderen.

Enig "geluk" is wel dat ze nog alledrie jong zijn .. Tweeling van net vier en een meisje van twee.

En ik alleen bij hem sliep als de kinderen bij hun vader waren.

Hij wou zelf al heel snel samenwonen.. Gelukkig heb ik dat toen meteen afgewezen.

Maar daar gingen de ruzies meestal ook om " ik hield niet genoeg van hem volgens hem en deed me best niet omdat ik bv niet wou samenwonen"
Voorlopig geen mannen meer toelaten en weer in therapie.
quote:Daaromniet schreef op 12 april 2016 @ 22:55:

Voorlopig geen mannen meer toelaten en weer in therapie.

Dat is zoiezo het "plan"

Die muur is alsmaar dikker geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven