single reizen

14-04-2016 14:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie heeft ervaring met singlereizen?

Wil deze zomer heel graag een singlereis boeken binnen Europa.

Wie heeft tips voor mij.

Graag een singlereis voor 30 plussers
Geen ervaring met singlereizen, ook als single nooit een singlereis geboekt, wel met groepsreizen.

Tips:

Ga er eens voor zitten om duidelijk te bedenken waar je heen wil

om te bedenken wanneer je wil

wat je wil rondreis, standplaats, wandel, fiets hotel kampeervakantie

en wat de kosten mogen zijn

en groepsgrootte. Een grotere groep haalt de gemiddelde prijs meestal wel naar beneden, maar stel je even voor dat je in Italië in de bus zit tussen het ene en andere hotel. Dan stop je bij een leuk restaurantje voor de koffie. Eer al die 40 mensen koffie hebben van dat ene espressoapparaat dan zit de eerste al in de bus, en de laatste moet nog krijgen. Sindsdien wil ik dus max 20 mensen

En ga dan eens op internet zoeken wat er geboden wordt op jouw vraag.

Zonder als een redelijk plan zie je echt door de bomen het bos niet meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik wil een vliegreis, geen actieve vakantie.

de meeste single reizen die ik tot nu toe heb gezien, zijn zeer actief zoals fietsen, zeilen etc . maar dit wil ik niet.

gewoon een strandvakantie lekker relaxen en stappen.

Heb wel 1 gezien, maar dat is voor 5 dagen, vind ik veels te kort.

Ik zoek 1 voor 8 dagen. Ik zit mij echt suf te googlen. Ik kom er gewoon niet uit
Bijna zes jaar geleden een keer met een singlereis geweest. Was een leuke groep en ik heb het naar mijn zin gehad. Als je voor de eerste keer gaat zou ik wel adviseren om niet veel langer dan twee weken te gaan. Het was een gezellige groep, maar na twee weken ken je iedereen een stuk beter en gaan meestal de eerste irritaties ontstaan.

Misschien is het een idee om vooral te kijken naar wat voor type vakantie je zoekt en minder naar de leeftijd te kijken, dan heb je in ieder geval (redelijk) gelijk gestemden. Als je een actieve vakantie wilt weet ik nog wel een leuke organisatie (wel van horen en zeggen overigens)
Is dit dan niet iets voor je? De reizen zijn per leeftijdsgroep.

http://www.singlereizen.n ... kantie/35-Stappen-uitgaan
of deze als je een HBO of WO opleiding hebt

http://www.crusj.com/sing ... e-portimao/?audience=2545
Is gewoon in je eentje gaan geen optie, of wil je de woestijn of het oerwoud intrekken?
verba volant, scripta manent.
Ik heb vorige zomer een singlereis gemaakt met Cirkel naar Kroatië (8 dagen). De groep was heel gemengd. Ik heb een reis gemaakt waarbij je dagelijks kon kiezen of je iets actiefs ging doen of niet. Er waren altijd groepsgenoten die niet meegingen. En alles was goed en prima. Net als met uitgaan: wie mee wil, gaat mee, wie niet, niet.. Ik vond de sfeer daardoor echt relaxed.
Let it go
Ik ben er weer. In mijn omgeving kijkt men mij raar aan, dat ik een single reis wil boeken.

Iemand maakte nog de opmerking, dat de singlereizen , gewoon verkapte sexreizen zijn OMG

Jeetje, dat had ik helemaal niet in gedachten.

@ Emgee bedankt voor de linkjes,. Maar ik ga nog verder surfen
En degenen die dat zeggen zijn zelf nooit op zo'n reis geweest. Net als de mensen die zelf nooit op een date app of Internet datingsite hebben gezeten altijd van alles erover beweren. Beetje moe van die vooroordelen van mensen die zelf lekker veilig in een relatie zitten.

Een singlesreis is voor mensen die solo reizen, maar niet alleen willen/kunnen. Dit kunnen ook mensen zijn waarvan de partner niet wil of kan reizen. En een singlesreis heeft niets met dating of seks te maken.
Klaar mee
quote:Suri_Sisa schreef op 15 april 2016 @ 15:00:

Ik ben er weer. In mijn omgeving kijkt men mij raar aan, dat ik een single reis wil boeken.

Iemand maakte nog de opmerking, dat de singlereizen , gewoon verkapte sexreizen zijn OMG

Jeetje, dat had ik helemaal niet in gedachten.

@ Emgee bedankt voor de linkjes,. Maar ik ga nog verder surfenWat een onzin. Misschien zijn er swingersclubjes die gezamenlijke reisjes organiseren, dat kan, maar een gewone singlereis zou een verkapte seksreis zijn? Broodje aap.
verba volant, scripta manent.
Estivant, One2Gether, Cirkel, Crusj, Kras singlereizen. Allen betrouwbaar.

Singlereizen zijn geen sexreizen je word niet gekoppeld en je bent alles behalve sneu als je hiermee gaat reizen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik snap echt niet dat die vooroordelen over singlereizen nog steeds bestaan... Singlereizen zijn geen sexreizen en het gaat ook niet om het vinden van een partner. Het zijn gewoon mensen die wel graag op vakantie willen, maar liever niet alleen.

Ik ben zelf vorig jaar voor het eerst mee geweest met een singlereis, met Estivant. Die organisatie biedt veel reizen aan binnen Europa, waarbij je gewoon op 1 plek verblijft en je mee kan doen aan excursies, maar niks is verplicht. De reizen hebben verschillende leeftijdscategorieën, waardoor je dus ook zeker weet dat je met leeftijdsgenoten op reis gaat. Ik ben vorig jaar mee geweest naar Samos, voor 8 dagen, met 20 alleengaanden tussen de 25 en 39 jaar. De verhouding man/vrouw was 50/50. De meeste mensen die mee waren hebben voornamelijk de hele week op het strand gelegen. Zelf was ik daar wat minder van, dus na een half dagje ging ik dan weer terug naar het hotel, maar dat was ook prima. Elke dag gingen we met de hele groep en de reisleider uit eten bij een ander restaurantje, dat was wel erg leuk. Na het eten ging vaak een deel nog een drankje doen, maar het was ook prima als je liever terug ging naar het hotel. Excursies waren optioneel, dus soms ging de hele groep mee, maar soms was je ook maar met een paar mensen.

Hoewel de strandvakantie bij nader inzien voor mij geen geschikte vakantie was (ik ben geen echt strandmens, ik had gehoopt dat ik op Samos ook mooi kon wandelen maar dat was het toen helaas veel te heet voor), vond ik de opzet van de reis verder wel goed. De reisleider heeft veel voor ons geregeld en de groep waarmee ik was waren allemaal "gelijkgestemden", in de zin van dat iedereen gewoon een leuke en gezellige week vakantie wilde hebben. Dus wat dat betreft vind ik Estivant wel echt een aanrader. Ik heb er dit jaar weer een reis geboekt.

Ook ga ik dit jaar mee met een groepsreis van Sawadee, naar de Azoren. Dus niet een reis speciaal voor singles (die hebben ze wel, maar niet op een datum dat ik kon), maar een reis waarop ook stellen mee kunnen en ook mensen van alle leeftijden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Als ik kijk bij de reizen die al volgeboekt zijn valt me op dat er vaak maar 1 of 2 stellen boeken op de groepsreizen en verder voornamelijk allemaal alleengaanden, dus wat dat betreft moet het volgens mij ook wel goedkomen.
Fox, Baobab,Shoestring hebben allemaal single reizen
quote:Plein18 schreef op 17 april 2016 @ 15:28:

Fox, Baobab,Shoestring hebben allemaal single reizenTO wil graag een strandvakantie zonder actief te moeten zijn en de organisaties die jij noemt zijn zeer actieve rondreizen met elke dag een ander hotel. Dat is meer iets voor de actieve single die veel wil zien.
Alleen het 1e bericht van TO bij mij in laten werken.

Single kennis van mij (midden 40) gaat dit jaar voor de 2e keer met Kras singlereis in Spanje mee.1 hotel waaruit ook excursies gemaakt kunnen worden (hoeft niet,kan ook bij het hotel of strand blijven liggen).

Ik ken alleen de single kerstreizen van Kras en jaren geleden een standplaatsreis in het oosten van Duitsland.
Ik ga lekker alleen...love it
Je kunt i.p.v. een singlereis ook een groepsreis doen. Dan zit je niet per se als enige alleen-ganger tussen stelletjes hoor. Mijn ervaring is dat er met groepsreizen meer mogelijkheden zijn dan met singlereizen (o.a. aantal vertrekdata, meerdere soorten reizen binnen 1 land waaruit je kunt kiezen, etc.)
Ik lees graag even mee. Ik wil dit jaar ook een singlereis maken, maar ik kom erachter dat zodra het woordje Single er bij staat je ook gelijk meer betaald.

Nu heb ik een excursiereis naar Cyprus gevonden via Corendon. Misschien is dat een idee?

Cyprus

en ja, bah! wat zijn al die reizen actief! excursies overleef ik nog wel, maar raften ofzo :P
Bij Estivant zijn de reizen niet heel erg actief, genoeg reizen waarbij het vooral aan het strand liggen is :P

En ja, groot nadeel van singlereizen is dat ze in verhouding wel erg duur zijn.
quote:birdieh83 schreef op 17 april 2016 @ 19:35:

Ik lees graag even mee. Ik wil dit jaar ook een singlereis maken, maar ik kom erachter dat zodra het woordje Single er bij staat je ook gelijk meer betaald.

Nu heb ik een excursiereis naar Cyprus gevonden via Corendon. Misschien is dat een idee?

Cyprus

en ja, bah! wat zijn al die reizen actief! excursies overleef ik nog wel, maar raften ofzo :PHier ben ik een aantal jaar geleden geweest met one2gether met excursies van Corendon. Goed verzorg echt een aanrader en een leuk land nog niet platgetreden door hordes toeristen en heerlijk weer!
Mutsje78: Kijk dat is fijn om te horen! Nu ga ik hem toch maar boeken hoewel ik het doodeng vind ;)
quote:MarianneDavids schreef op 14 april 2016 @ 15:34:

Is gewoon in je eentje gaan geen optie, of wil je de woestijn of het oerwoud intrekken?TO wil ook stappen. Dan is een singles-reis handiger. Al zijn de meeste singles reizen inderdaad actief. Is ook het makkelijkste om het vol te houden in een groep onbekenden denk ik. Als je alleen gaat luieren en stappen moet het wel heel goed klikken met de anderen. Als je iets actiefs gaat doen is dat minder belangrijk.
Door al die positieve reacties ga ik zeker boeken. Heb er echt onwijs veel zin in. Die van Portugal vind ik veels te duur of zijn dat de prijzen. Je betaalt 750 euro voor 5 dgn ( 4 nachten). En het is ticket, hotel en ontbijt. Verder zijn de excursies exclusief. Ze reizen met ov en te voet. Ziet er goed uit. Maar ik ben nog aan het twijfelen vanwege de prijs.Ik ga verder speuren. Want ik wil echt ff weg.

.

.
Ik wil je toch nog eens aanraden om bij singlevakanties.estivant.nl te kijken, daar zijn genoeg vakanties binnen Europa (Spanje, Italië, Griekenland) waarbij je kunt relaxen en stappen. Ze hebben vakanties waarbij je in hotel of appartement verblijft, maar ook vakanties waarbij je in een (luxe) tent verblijft. Daar moet je dan even op letten met zoeken. Je betaald gemiddeld zo'n 900 á 1000 euro voor 8 dagen (7 nachten), en vaak is dat voor ticket, hotel, ontbijt en avondeten en 1 of 2 excursies inclusief. In verhouding dus goedkoper dan de reis naar Portugal die jij noemt. Maar singlereizen zijn nou eenmaal wel een stuk duurder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven