In dubio...

15-04-2016 11:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ben eruit. Wacht tot 10-12 weken!
Persoonlijk zou ik het gewoon vertellen na de eerste goede echo, dat hebben wij ook gedaan, kon het zelf ook niet stil houden, dus na de eerste echo met 8 weken hebben wij het mijn schoonfamilie verteld. De rest van vrienden en kennissen hebben wij het na de 12 weken echo verteld.
wij hebben het pas na 3 maanden verteld. ik snap het niet waarom het allemaal zo snel verteld moeten. de zwangerschap was primair iets tussen mijn vriend en mij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
wat is er mis mee je moeder/vader het via de telefoon te vertellen? Ik zou nu niet gaan plannen of je het gaat vertellen. Ik zou het vertellen als het moment zich daartoe dient. En als dat met schoonmoeder dat weekend is dan is het dan, dan bel je toch zondag avond je moeder op...
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Ik zou wachten tot 10/11/12 weken en het dan plannen om te vertellen.

Tot die tijd zoveel mogelijk onhandige situaties vermijden. En het weekend weg creatief ermee omgaan, evt je partner inzetten bij onhandige situaties.
Als je het graag wil delen kun je toch bellen? Jij belt jouw ouders. Hij de zijne.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik zou ook wachten tot na de echo eigenlijk. En daarna ook pas beslissen of je het wel of niet verteld.

Tenzij je het echt onoverkomelijk vinden dat je ouders het per telefoon horen of later dan je schoonouders...
Poeh hey, zelfs een voor en tegenlijst gemaakt... Zo nuchter klinkt je iig niet.

Wij kunnen wel vertellen hoe wij het gedaan hebben maar daar heb jij toch niks aan? Doe gewoon waar je je prettig bij voelt, in overleg met je partner uiteraard.
Je wilt het gewoon heel graag vertellen. Doe dat dan maar gewoon.
Pff, je kunt er ook teveel over nadenken he?

Als je het leuk vindt vertel je het. Klaar. Bel je moeder en vraag of ze dit weekend even langs kunnen komen. Of jullie bij hen op de koffie.
quote:k.middleton schreef op 15 april 2016 @ 12:05:

Poeh hey, zelfs een voor en tegenlijst gemaakt... Zo nuchter klinkt je iig niet.

Wij kunnen wel vertellen hoe wij het gedaan hebben maar daar heb jij toch niks aan? Doe gewoon waar je je prettig bij voelt, in overleg met je partner uiteraard.

Inderdaad.
quote:k.middleton schreef op 15 april 2016 @ 12:05:

+1

Ik heb hetiedereen verteld met wie ik ook zou willen delen dat het niet goed ging. Dat wil dus zeggen dat we een week na de positieve test het gezin van mijn vriend op de hoogte hebben gebracht en het weekend erna naar mijn ouders zijn gereden en vervolgens langs mijn broers zijn gegaan. Ik vond het fantastisch om mijn (schoon)ouders te vertellen dat ze opa en oma werden. En ik vond het fijn dat ze de hele zwangerschap betrokken zijn geweest.

Ik snap heel goed dat je wacht met het aan de grote klok hangen, want als het mis gaat wil je daar niet de hele tijd mee geconfronteerd worden op alle mogelijke plekken, maar je familie zal je daarin waarschijnlijk steunen en je helpen het te verwerken.
Ik vraag me met dit soort dingen altijd af wat je dan doet als het onverhoopt mis gaat. Ga je dat dan geheim houden voor je familie?

Ik snap dat moeilijke gedoe nooit zo hoor, met kinderachtige smoesjes verzinnen om een zwangerschap te verbergen. Je kan toch gewoon zeggen dat je pril zwanger bent, hoeft toch geen circus van gemaakt te worden?
Ik heb het zowel de eerste keer (miskraam met 10 weken) als de laatste keer (32 weken zwanger) vrij snel verteld.

Toen het idd de eerste keer misging was het heel fijn dat mensen wisten wat er aan de hand was.

Laatste keer wel geprobeerd om het iets langer geheim te houden maar uiteindelijk met 6 weken al verteld (uit eten bij een sushi tent en kotsmisselijk zijn maakt het wat lastig)
Ik zou het gewoon dit weekend tegen beide ouders vertellen.
quote:hamerhaai schreef op 15 april 2016 @ 11:56:

wij hebben het pas na 3 maanden verteld. ik snap het niet waarom het allemaal zo snel verteld moeten. de zwangerschap was primair iets tussen mijn vriend en mij.

Dit snap ik dus niet.

Dat je het niet aan de hele wereld verteld snap ik maar mijn vader en moeder wisten het na de test al. Ik zou dat niet geheim kunnen houden. Mijn vriend vertelde het overigens pas veel later aan ouders en vrienden. Die had die behoefte dus niet om het gelijk te delen. Na twee miskramen snapte ik dat natuurlijk wel. Echt wereldkundig is het dus pas gemaakt na 12 weken(uitslag combitest)

Kijk waar jij je goed bij voelt. Is dat gelijk of over 3 maanden? Het nadeel van vertellen onder de 3 maanden is dat sommige mensen nog gaan roepen " oh, dat is nog wel pril hoor, er kan nog van alles misgaan" zelfs met een week of 12 nog. Vond dat altijd een overbodige kloteopmerking. Alsof ik daar zelf na twee miskramen niet op was gekomen.
Hoezo nou de OP weg?

Ik lees helemaal geen nare reacties ofzo, zo irritant weer.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Verwijderen van de OP moet onmogelijk gemaakt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven