Douane controle
vrijdag 15 april 2016 om 12:25
Hallo, even een vraag. Wij vliegen eerdaags naar New York voor een weekje vakantie. Nou is er een paar weken geleden een titaniumplaat in mijn arm gezet omdat die arm gebroken was.
Misschien een suffe vraag, maar zullen de douane poortjes daar op reageren, gaan piepen? En als dat gebeurd, hoe moeilijk maken ze je het dan om door de douane te komen? Ik vind het zelf ook behoorlijk suf maar ik maak me daar echt een beetje zorgen om
Weet iemand dit?
Misschien een suffe vraag, maar zullen de douane poortjes daar op reageren, gaan piepen? En als dat gebeurd, hoe moeilijk maken ze je het dan om door de douane te komen? Ik vind het zelf ook behoorlijk suf maar ik maak me daar echt een beetje zorgen om
Weet iemand dit?
vrijdag 15 april 2016 om 12:49
quote:Case-2371 schreef op 15 april 2016 @ 12:29:
Ja daar had ik om gevraagd maar dat doen ze niet Pokkewijk. Want, werd er gezegd, dan kan iedere crimineel zo'n verklaring afdwingen en van alles meenemen.
Ik heb wel de röntgen foto op mijn !mobiel staan ...
Die kan ook van de buurman of buurvrouw zijn.
Zo'n verklaring dwing je echt niet zomaar af, hooguit wanneer je iemand een pistool op zijn hoofd zet.
Ja daar had ik om gevraagd maar dat doen ze niet Pokkewijk. Want, werd er gezegd, dan kan iedere crimineel zo'n verklaring afdwingen en van alles meenemen.
Ik heb wel de röntgen foto op mijn !mobiel staan ...
Die kan ook van de buurman of buurvrouw zijn.
Zo'n verklaring dwing je echt niet zomaar af, hooguit wanneer je iemand een pistool op zijn hoofd zet.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 15 april 2016 om 12:56
vrijdag 15 april 2016 om 13:01
Arm is eenvoudig, want met handscanner en kort even voelen (en even uitleggen dat er metaal aan binnenkant zit) ben je klaar.
Vriendin van mij heeft stalen pen in bovenbeen, dat is veel vervelender, want dan moet er uitgebreid in liezen getast worden. Maar ook die komt altijd netjes door de douane.
Briefje helpt niet zoveel, ze moeten toch echt even controleren of je niet aan de buitenkant ook metaal hebt zitten. Dat iemand ooit een pen of plaat nodig had maakt natuurlijk niet dat hij/zij nu geen slechte bedoelingen heeft.
Vriendin van mij heeft stalen pen in bovenbeen, dat is veel vervelender, want dan moet er uitgebreid in liezen getast worden. Maar ook die komt altijd netjes door de douane.
Briefje helpt niet zoveel, ze moeten toch echt even controleren of je niet aan de buitenkant ook metaal hebt zitten. Dat iemand ooit een pen of plaat nodig had maakt natuurlijk niet dat hij/zij nu geen slechte bedoelingen heeft.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
vrijdag 15 april 2016 om 13:16
Dank allemaal voor jullie reacties. Heb ook even het reisbureau gebeld en die zeiden eigenlijk precies wat jullie allemaal zeggen, namelijk dat het geen problemen gaat geven en er heel veel mensen zijn met metalen voorwerpen in hun lijf.
Ik ga met een gerust hart richting Schiphol over een paar weken
Ik ga met een gerust hart richting Schiphol over een paar weken