Douane controle

15-04-2016 12:25 17 berichten
Hallo, even een vraag. Wij vliegen eerdaags naar New York voor een weekje vakantie. Nou is er een paar weken geleden een titaniumplaat in mijn arm gezet omdat die arm gebroken was.

Misschien een suffe vraag, maar zullen de douane poortjes daar op reageren, gaan piepen? En als dat gebeurd, hoe moeilijk maken ze je het dan om door de douane te komen? Ik vind het zelf ook behoorlijk suf maar ik maak me daar echt een beetje zorgen om

Weet iemand dit?
Voor de zekerheid een artsenverklaring meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een titaniumplaatje in zijn sleutelbeen, het poortje gaat eigenlijk altijd af. Dan controleren ze nogmaals met een handscanner en vaak is het daarna goed.
Ja daar had ik om gevraagd maar dat doen ze niet Pokkewijk. Want, werd er gezegd, dan kan iedere crimineel zo'n verklaring afdwingen en van alles meenemen.

Ik heb wel de röntgen foto op mijn !mobiel staan ...
Dan zal het wel goedkomen hoor!

Heb je de rontgenfoto en kunnen ze daarna met de handscanner, langs je blote arm.

Fijne reis gewenst!
Doe eens gek en vraag om advies bij je luchtvaartmaatschappij (of de plaats waar je geboekt heb).
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Pluk91, ze doen dus verder niet moeilijk bij jouw vriend? Da's fijn om te horen!

Dankjewel, ik ben blij dat jij er vertrouwen in hebt groene broek, nu ik nog!O.o Als ik door de douane ben kan ik gaan ontspannen!
Da's een goeie Marover! Had ik zelf kunnen bedenken
Man heeft het zelfde probleem, met een heup- en een schoudergewricht en een pacemaker. Alle toeters en bellen gaan af. Neem een verklaring mee.
verba volant, scripta manent.
Mijn man heeft wat metaal in zijn been en in zijn heup. Poortje gaat altijd af. UItleggen is altijd voldoende. Wordt wel met de scanner en met de hand gefouilleerd. Lidteken kan je ook laten zien.
quote:Case-2371 schreef op 15 april 2016 @ 12:29:

Ja daar had ik om gevraagd maar dat doen ze niet Pokkewijk. Want, werd er gezegd, dan kan iedere crimineel zo'n verklaring afdwingen en van alles meenemen.

Ik heb wel de röntgen foto op mijn !mobiel staan ...

Die kan ook van de buurman of buurvrouw zijn.

Zo'n verklaring dwing je echt niet zomaar af, hooguit wanneer je iemand een pistool op zijn hoofd zet.
verba volant, scripta manent.
Idd poortje gaat piepen en ze doen nog een keer na met de handscanner,uitleg is wel voldoende.

Hou er rekening mee trouwens dat het allemaal wat langer duurt, iedereen wordt nu gefouilleerd.
Ik ben een soort van wandelende ijzerwarenwinkel en bij mij gaat altijd alles af. Even fouilleren en/of de handscanner en klaar is Klara. Ook in de USA en bv Israel. Zo uitzonderlijk is het niet om ergens een schroef/plaat/pin te hebben zitten.
Arm is eenvoudig, want met handscanner en kort even voelen (en even uitleggen dat er metaal aan binnenkant zit) ben je klaar.

Vriendin van mij heeft stalen pen in bovenbeen, dat is veel vervelender, want dan moet er uitgebreid in liezen getast worden. Maar ook die komt altijd netjes door de douane.

Briefje helpt niet zoveel, ze moeten toch echt even controleren of je niet aan de buitenkant ook metaal hebt zitten. Dat iemand ooit een pen of plaat nodig had maakt natuurlijk niet dat hij/zij nu geen slechte bedoelingen heeft.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Op schiphol moet iedereen tegenwoordig door een bodyscanner waarop ze precies kunnen zien waar men ijzer op het lichaam draagt. Je kan voor de zekerheid een shirt met korte mouwen dragen, dan kan de beambte waarschijnlijk ook wel 1 en 1 bij elkaar optellen.
Dank allemaal voor jullie reacties. Heb ook even het reisbureau gebeld en die zeiden eigenlijk precies wat jullie allemaal zeggen, namelijk dat het geen problemen gaat geven en er heel veel mensen zijn met metalen voorwerpen in hun lijf.

Ik ga met een gerust hart richting Schiphol over een paar weken
Het is douanepoortjes en douanecontrole.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven