Helsinki!

15-04-2016 19:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum in verschillende pijlers en zojuist maar eens een account aangemaakt.

Binnenkort ga ik voor werk naar Helsinki waarbij ook enkele 'vrije dagen' zijn gepland. Heeft er iemand tips voor leuke bezienswaardigheden/things to do/eten/wandeling/tips, etcetera?

Bij voorbaat dank!
ik lees mee

(in uiterste nood: naar de film)
quote:Erizon schreef op 15 april 2016 @ 20:39:

ik lees mee

(in uiterste nood: naar de film)
De markt in de haven is altijd erg leuk om een rondje over te lopen. Als er al aardbeien verkocht worden moet je die echt nemen! ze worden zo in een tasje gekiept per liter (litra) en zijn super zoet!

Verder heb je erg leuke winkels in het centrum met o.a. Scandinavisch design zoals Marimekko, Pentik, Iitela. Als ik in Helsinki ben ga ik daar altijd even neuzen :-)

Als je een dagje weg wilt is het ook leuk om naar het (oude verdedigings-)eiland te gaan voor de haven. Daar kun je lekker wandelen/relaxen
Of de outlet van Arabia, ken jij die Ravenloos en is het wat?

Robin, als je je pb aanzet stuur ik je een bericht.
De outlet van Arabia heb ik nog nooit bezocht, de 'gewone' winkel wel en daar hebben ze best leuk spul. Al blijft Pentik favoriet bij mij :-)
De outlet is de moeite waard. Er zijn een paar mooie kerken. Ik vind de grotkerk erg mooi. Het Kiasma-museum een mooi gebouw en vaak ook een mooie tentoonstelling. Er is een wijkje met meer art-nouveau huizen, ook leuk om eens rond te lopen, tramlijn 3 geloof ik maakt een soort 8. Als je die neemt kom je langs veel belangrijke bezienswaardigheden.. Mooie stad, ik slaag er altijd in met nieuwe schoenen thuis te komen. Het is er ruimtelijk voor een grote stad. de markthal bij de haven is inderdaad een leuke plek om te lunchen..
quote:ravenloos schreef op 15 april 2016 @ 20:50:

De markt in de haven is altijd erg leuk om een rondje over te lopen. Als er al aardbeien verkocht worden moet je die echt nemen! ze worden zo in een tasje gekiept per liter (litra) en zijn super zoet!

Verder heb je erg leuke winkels in het centrum met o.a. Scandinavisch design zoals Marimekko, Pentik, Iitela. Als ik in Helsinki ben ga ik daar altijd even neuzen :-)

Als je een dagje weg wilt is het ook leuk om naar het (oude verdedigings-)eiland te gaan voor de haven. Daar kun je lekker wandelen/relaxenBedankt! Over dat eiland had ik inderdaad al gelezen; je winkeltips ga ik nog opzoeken!
quote:wandelschoen schreef op 15 april 2016 @ 21:46:

De outlet is de moeite waard. Er zijn een paar mooie kerken. Ik vind de grotkerk erg mooi. Het Kiasma-museum een mooi gebouw en vaak ook een mooie tentoonstelling. Er is een wijkje met meer art-nouveau huizen, ook leuk om eens rond te lopen, tramlijn 3 geloof ik maakt een soort 8. Als je die neemt kom je langs veel belangrijke bezienswaardigheden.. Mooie stad, ik slaag er altijd in met nieuwe schoenen thuis te komen. Het is er ruimtelijk voor een grote stad. de markthal bij de haven is inderdaad een leuke plek om te lunchen..Dankje! Nu focus ik me onbewust ook al op een nieuw paar schoenen
quote:Erizon schreef op 15 april 2016 @ 20:58:

Of de outlet van Arabia, ken jij die Ravenloos en is het wat?

Robin, als je je pb aanzet stuur ik je een bericht.Done!
quote:ravenloos schreef op 15 april 2016 @ 21:44:

De outlet van Arabia heb ik nog nooit bezocht, de 'gewone' winkel wel en daar hebben ze best leuk spul. Al blijft Pentik favoriet bij mij :-)De outlet is super! althand, 20 jaar geleden, toen ik daar in de buurt woonde.
Neem de boot naar Tallinn voor een dagtrip! Heb ik ook gedaan, is een mooie stad en dan ben je ook meteen in Estland geweest
Kappeli aan het einde van de esplanadi is leuk om een koffietje te nemen. Lijkt chique, maar is behoorlijk low budget. 20 jaar geleden kwam het nog uit een kan, maar wel gebracht door een ober. Hoe het nu gaat weet ik niet.
quote:Mevrouw75 schreef op 15 april 2016 @ 22:14:

Kappeli aan het einde van de esplanadi is leuk om een koffietje te nemen. Lijkt chique, maar is behoorlijk low budget. 20 jaar geleden kwam het nog uit een kan, maar wel gebracht door een ober. Hoe het nu gaat weet ik niet.Dank je wel. Is de koffie overigens goed te drinken daar? Want daar hoor ik dan weer verschillende verhalen over, haha
quote:Roobin schreef op 15 april 2016 @ 22:18:

[...]

Dank je wel. Is de koffie overigens goed te drinken daar? Want daar hoor ik dan weer verschillende verhalen over, hahaIk heb geen idee. 20 jaar geleden was het prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven