Konijn gecastreerd

15-04-2016 21:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is mijn 6 jarige Nederlands hangoor dwerg gecastreerd. De dierenartsassistent zei dat na 10 dagen de wond zeker dicht zou zijn en hij terug kan in zijn eigen hok. Ik vind dit zo lang.

Hoe lang na castratie hebben jullie een konijn terug in zijn hok met stro en hooi gezet?
Pas op met stro, dat kan tegen de wond aan gaan en dan prikken.
Sowieso nooit stoppen met hooi aan te bieden, dat is het hoofdvoedsel. Ik denk dat we konijnlief destijds een aantal dagen op handdoeken hebben gezet, maar hij plaste liever gewoon op z'n zaagsel/houtkorrels.
Gewoon die 10 dagen. Het was ook lang, hij ging van ruime buitenren met vrouwtje even naar een binnenhok. God wat was dat beest woest... stampen en niet aangehaald willen worden. Toen hij weer terug mocht was alles weer goed
Na een paar dagen. Ging prima
Zielig hoor.

Bovendien is het dierenartsassistent.
Je hebt gelijk Willem.

Ik zal het meteen rechtzetten.

Helaas kan dat met zijn mannelijkheid niet meer.
quote:apestaartje30 schreef op 15 april 2016 @ 21:54:

Je hebt gelijk Willem.

Ik zal het meteen rechtzetten.

Helaas kan dat met zijn mannelijkheid niet meer.

Sneu hoor.

Als ik jou was vriend was zou ik onrustig slapen.
Hmm iets van een week dacht ik. Ik heb in die week oude handdoeken in zijn hok gelegd. Wel elke dag schone erin en oude weggegooid. De urine kan een paar dagen donkerrood zijn door de medicatie. Als de DA zegt tien dagen dan gewoon daaraan houden. Hij zegt het niet voor niets toch.
Ik had ook gewoon geen houtkorrels of iets in zijn hok. Hij mocht gewoon zijn plasje op de doeken doen ik moest hem helaas wel dwangvoeren want hij wilde niet eten en drinken
Oppassen met stro want dat kan behoorlijk hard en scherp zijn, handdoeken zijn inderdaad een goede tip. En zoals ook al is gezegd wel hooi geven om te eten. De dierenarts die de castratie heeft verricht zal de assistente wel hebben ingelicht wat ze moet zeggen. Ik zou dan ook daarvan uitgaan. Of volgende week even contact opnemen met je dierenarts.
Och wat vervelend lijkt me dat blondie. Nu alles goed?

Konijn was vanmiddag nog rustig maar zojuist weer de oude vertrouwde nieuwsgierige druktemaker. Hij is een gigantisch hok en een tuin gewend. Dit is zo anders ineens. En hoewel de dierenarts het zegt ben ik ook benieuwd naar andere ervaringen.
Hij zit overigens in zo'n binnenhok nu. (Plastic bak met traliewerk erop.) Met oude fleecedekens. En uiteraard hooi in een bal.
quote:apestaartje30 schreef op 15 april 2016 @ 22:05:

Och wat vervelend lijkt me dat blondie. Nu alles goed?

Konijn was vanmiddag nog rustig maar zojuist weer de oude vertrouwde nieuwsgierige druktemaker. Hij is een gigantisch hok en een tuin gewend. Dit is zo anders ineens. En hoewel de dierenarts het zegt ben ik ook benieuwd naar andere ervaringen.Dat is ook echt niet leuk om te moeten doen. De volgende ochtend at hij alweer gelukkig. Hij herstelde heel snel. Maar is alweer jaren geleden hoor.
quote:apestaartje30 schreef op 15 april 2016 @ 22:07:

Hij zit overigens in zo'n binnenhok nu. (Plastic bak met traliewerk erop.) Met oude fleecedekens. En uiteraard hooi in een bal.Dat is prima toch. Kan hij even lekker opwarmen
Edit; nevermind. Had jouw post niet gelezen.
O ben ik nou een slechte konijnen moeder die binnenkonijn gewoon gelijk in Z'n met houtkorrels gevulde bak heeft terug gezet?

Merkte ook niks aan hem. At nog steeds zoveel als anders en was nog steeds even lui. enige verschil was het gerij op mijn voet dat deed hij niet meer.
quote:jac-79 schreef op 15 april 2016 @ 23:05:

O ben ik nou een slechte konijnen moeder die binnenkonijn gewoon gelijk in Z'n met houtkorrels gevulde bak heeft terug gezet?

Merkte ook niks aan hem. At nog steeds zoveel als anders en was nog steeds even lui. enige verschil was het gerij op mijn voet dat deed hij niet meer.Hmm echt ideaal is het niet nee, maar er zijn ergere dingen denk ik ;) Hoe het het nu met hem of is het al een tijdje geleden?
Geen stro in een binnenhok, veel te warm. Gewoon iets absorberends. Zit hij buiten alleen? Dan kan hij gewoon terug. Als er een voedster bij loopt, even wachten.
Hij zit al 6 jaar buiten. Dus nu ook. Ik heb het 'binnenhok' buiten onder het afdak gezet. Zojuist even gekeken en hij kwam direct tegen de tralies staan.

Over zes weken wordt hij gekoppeld. Kan niet wachten!
Mag hij niet lekker los?
Het advies binnenhouden was vanwege de nawerking van de narcose. Sommige konijnen (dieren) kunnen nog een wat lagere lichaamstemperatuur hebben door de narcose die ze hebben gehad. Hangt er ook vanaf natuurlijk hoe koud het buiten is (vriest of eigenlijk al een aangename temperatuur).
quote:Blondiie90 schreef op 15 april 2016 @ 23:25:

[...]

Hmm echt ideaal is het niet nee, maar er zijn ergere dingen denk ik ;) Hoe het het nu met hem of is het al een tijdje geleden?Dik een jaar nu en nog steeds hetzelfde relaxte konijnenbeest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven