met de autoslaaptrein en dreumes

09-11-2008 11:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn van plan om komende zomer met de autoslaaptrein naar Zuid Frankrijk te gaan. Maar hoe kun je een dreumes laten slapen in een privé coupé? Is er plek voor een reisbedje? Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben niet zo thuis in kindertaal dus geen idee hoe oud een dreumes is..

Vroeger deden wij dat ook als we op wintersport gingen. Mijn eerste keer was ik een jaar of 6. Ik weet nog dat ik het helemaal super vond!
Het gaat om een kindje van dan anderhalf.

Leuk dat jij het zo leuk vond. Lijkt me voor een kind van zes ook echt een spannende reis.
Wij zijn dit jaar met de autoslaaptrein naar Italie geweest, onze dochter was toen bijna 2 1/2. Ging prima! Ze vond het heel spannend en interessant allemaal en ze sliep dus wel vrij laat, maar dat vond ik niet zo'n probleem. Er is niet echt plek voor een reisbedje, maar wij konden bij de conducteur een reling vragen die we aan het bed vast konden maken. Ze kon er dus niet uitvallen. Ons is het prima bevallen, we zouden het zo weer doen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje, was die railing over de hele lengte van het bed?

Het lijkt mij ook echt een supermanier van reizen trouwens!
Ja, die liep over de hele lengte, ze kon er dus met geen mogelijkheid zelf uit.
Goed om te weten. En ik kom er net achter dat ze dan al bijna twee is ipv anderhalf en dat scheelt toch weer (time flies haha)
Ik zou ze even een mailtje sturen als ik jou was, dan weet je zeker of die mogelijkheid in de trein naar Frankrijk er ook is. Ik heb even gelezen op de site, maar kan er niets over vinden, alleen dat er geen reisbedje in past.

Wij gingen vanuit Duitsland, dus dat was een andere organisatie.
Op de site heb ik niks gevonden over een reisbedje. Ik zal zometeen nog eens kijken. En ik wil sowieso even contact opnemen. Maar ik vind het zo handig (en leuk) om ervaringen te lezen. Ik hoop wel dat ze die railing ook in de Nederlandse versie hebben!
Ik heb gekeken op www.autoslaaptrein.nl Er stond in de reisinformatie iets over een reisbedje:

Kindervoorzieningen.

Door de maatvoering in de coupés is het niet mogelijk een reisbedje in de coupé te plaatsen.
Niet goed genoeg gelezen dus. Maar bedankt voor het nazoeken, Juultje! En morgen zal ik eens achter die railing aangaan.
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord, wij willen ook nog een keer met de autotrein naar Zuid-Frankrijk.
Ik heb even gebeld en je kunt als preferentie een bednetje of zoiets opgeven. Dit is over de hele lengte van het bed.

Goed en nu gaan nadenken waar we precies heen willen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven