alles bij elkaar

17-04-2016 14:26 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Ik schreef al kort in een ander topic.

(ivm herkenbaarheid OP aangepast)
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Gecondoleerd en een
thanks prik, alleen al het feit dat dit niet alleen meer in mijn hoofd spookt doet goed.

Ik ben niet zo'n prater en klap snel dicht waardoor het ook niet beter wordt
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Klote voor je en laat t ff zakken nu en ga hierover het gesprek met hem aan.
Lieve Misia, houd je gewoon niet meer zo groot. Je schrijft dat je geen mensen hebt waar je even op terug kunt vallen, schrijf hier van je af en als je wilt PB me. Ik weet hoe je je voelt; op het moment waar je de meeste steun kunt gebruiken, krijg je te maken met een los-zand-vriendje en dat is inderdaad te veel om nu mee te dealen. En niet meer zeggen dat je 'niet zo'n prater' bent, dan ga je dat maar leren. Praat, uit, schrijf en als je af en toe dicht klapt, so what? Daar zit iets in je te borrelen en dat wil eruit. Gun jezelf dat!
En gecondoleerd met je oma
Ah

Gecondoleerd en ook sterkte met deze verwarring van gevoelens door je vriend. Net nu je hem nodig bent.

Dat is echt kloten. En idd schrijf hier van je af. Dan ben je geen prater. Dan wordt je een typer.

Sterkte
Ach wat een rotte tijd voor je. Sterkte met het verlies van je oma. Ik vind het trouwens sterk van je dat je al zoveel hebt gedaan, terwijl je zo aangeslagen bent.

Die vriend van je, tja, laat hem maar links liggen zolang je geen zin hebt om erover te praten met hem.
Wat mij vaak helpt is om met mijn handen bezig te zijn. Dan wordt mijn hoofd rustiger. En als dat niet genoeg helpt, omdat mijn gedachten gaan malen, dan zet ik er een luisterboek bij aan. Er is een app met gratis luisterboeken. Luisterbieb.

Koken helpt dus vaak, of koekjes bakken, of kleuren of strijkkraaltjes of haken. Niet als ontsnapping, maar om de emoties te doseren. Een pan verse soep en een grote ovenschaal lasagne helpt je iig de week door. Grote kom salade maken, en je hebt de meeste voedselgroepen binnen.

Verder: laat die kloothommel maar even links liggen. Is rustiger voor jou.

Doe nu wat goed is voor jou. Meneer de koekepeer wacht maar even!

En een hele dikke voor jou.
Hè bah, wat moet jij je nu eenzaam voelen

Nu ben je al intens verdrietig over jouw oma en moet je je ook nog eens zorgen gaan maken over jouw vriend. Alsof jouw verdriet nu al niet overheersend genoeg is.

Het is inderdaad wel heel veel zo op je bordje nu.

Hij heeft gelogen over het contact. Weet je ook precies waarover het ging?

Misschien wilde jouw vriend het niet belangrijker maken dan dat het is?

Hoedanook; neem de tijd om te rouwen.

Jouw vriend en zijn stiekeme gedoe zijn nu bijzaak.

Pas als je een beetje bekomen bent van het eerste verdriet nav jouw oma's overlijden, kun je helder een gesprek aangaan met jouw vriend en het onderste boven halen. Sterkte
--
Even laten bezinken is een goed idee. Maar kom er wel op terug bij je vriend. Uit zichzelf zal hij dit niet aansnijden, want hij wil geen "gezeik".

Desnoods schrijf je het in een brief. Het lucht op als het uit je hoofd en hart is. En dit jij je zo voelt, is ook zijn probleem. Dat moet je niet in je eentje gaan zitten oplossen of verwerken.

Veel sterkte en gecondoleerd met je oma!
Hoi Misia, ik heb je vaker gelezen in topics, daarom weet ik een klein beetje van je achtergrond/gevoel (ik zit zelf ook al wat langere tijd slecht in mijn vel, daarom heb ik die topics gelezen. Ik schrijf er alleen zelf niet in mee).

Gecondoleerd met het overlijden van je oma. Verdrietig...

Ik wist niet dat je nu een vriend hebt. Hoe lang is hij al je vriend? Reden dat ik het vraag: in die topics heb ik inderdaad gelezen dat je al langere tijd niet goed in je vel zit en met verschillende dingen worstelt. Dat je geen vriendinnen hebt op wie je kunt terugvallen, je alleen voelt e.d.

Destijds had je geen relatie, dus ergens in die periode heb je je vriend leren kennen. Supermooi en fijn voor jou natuurlijk, maar op het moment dat je zelf niet goed in je vel zit trek je niet altijd mannen aan die goed voor je zijn (trouw, oprecht, eerlijk, leuk). Ik hoop oprecht dat het in jouw geval gewoon wel een leuk en goed exemplaar is, maar je bericht in combinatie met hoe je je al langer voelt is voor mij wel een alarmbel.

Hij is in elk geval niet eerlijk tegen je over het contact met een andere vrouw. Een vrouw die hem ook nog leuk vindt/vond.

Dat is vreemd.

Ik weet niet of je wel een stabiele relatie met een leuke man kunt opbouwen als je je zo slecht voelt, Misia.

En of je niet eerst zelf lekker in je vel moet zitten en aan dingen moet werken.

In elk geval zou je eens eerlijk moeten nadenken over zijn gedrag: je intuïtie laat je waarschijnlijk niet in de steek. Denk je oprecht dat hij een goede man voor je is en dat je hem kunt vertrouwen? Zo niet; gun jezelf dan meer en werk eerst aan jezelf. Hoe moeilijk dat ook is. Anders ben je straks nog veel verder van huis! Echt waar...

Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar ja.

Maar het is allemaal even van latere zorg. Eerst maar eens even lief zijn voor jezelf. Domme vrouwenseries kijken met chocola en chips op de bank. Je mag verdrietig zijn om je oma. Laat hem maar even mooi in zijn sop gaar koken.

Sukkel.

En schrijf hier maar een beetje van je af.

Het is al knap dat je een wandeling wilt gaan maken in plaats van de hele dag in je bed liggen (wat ik op die momenten dan dus doe).

Sterkte meis!!
Misia, gaat het een beetje? Wat heb je vandaag gedaan? Ben je de dag een beetje doorgekomen?
Jeetje, meiden, heb jullie posts meerdere keren gelezen en heb veel aan jullie input en virtuele (h)erkenning en steun.

Ik moet het allemaal echt even laten bezinken, inhoudelijk....jullie zeggen echt hele rake dingen waar ik even over na moet denken.
Dat naar bed gaan is altijd een hele kluif. Dan begint het gemaal en die pijn; dus stel het eigenlijk te lang uit. Het steekt echt in mijn hart en voel me misselijk (emotionele pijn is een fysiek gevoel)

Toch maar onder de wol nu.

Merci voor jullie steun en inzichten vandaag
Mooie herinneringen aan je oma, Misia. Fijn dat jullie zo'n goede band hadden en mooie gesprekken met elkaar hebben gehad en veel gelachen hebben.

Dat zijn herinneringen voor altijd!

Wel moeilijk dat je het gevoel hebt dat zij de enige was die er echt voor je was en bij wie je jezelf kon zijn. Ik kan me voorstellen dat je je dan extra alleen voelt.

Heel knap dat je toch zoveel gedaan hebt vandaag en goed voor jezelf zorgt! Dat doe je goed, knap dat dat lukt.

Goed dat je ook nog een film hebt gekeken als afleiding.

Hopelijk kun je een klein beetje slapen.

Sterkte meis!
Thanks Miss pipilotta. Het gaat vanmorgen erg slecht
quote:misia schreef op 18 april 2016 @ 08:55:

Thanks Miss pipilotta. Het gaat vanmorgen erg slecht Dwing jezelf niet om je "goed" te voelen. Je zit nu tijdelijk in een achtbaan. Neem de tijd en ervaar je gevoel. Het komt goed, echt
thanks waaromporque, wat je zegt klopt precies, dat is ook zo- ik heb me nooit slecht mogen voelen dus ben altijd bezig te laten zien dat ik t wel red,

ik zal proberen de tijd te nemen
Aaah, heftig Misia.

Maar ik denk inderdaad normaal. Wees niet te streng nu in wat je nu allemaal 'moet'. Ik weet niet of je moet werken vandaag, maar anders mag je ook gewoon een dag met donme films en tijdschriften op de bank.

Of gewoon niks. Je verdriet moet er toch uit, beter dat je het niet opkropt.

Wel klote dat je vriend er nu niet voor je is en je niemand hebt die je kan steunen.

Knuffel, ik hoop dat het morgenochtend een klein minibeetje beter met je gaat.
hey dank je....ben nu op werk en zie extreem op ertegen om naar huis te gaan. Iemand tips wat ik kan gaan doen, muren vliegen zo meteen op me af vrees ik....voel me zo slecht........
Maak een plan!

Wat ga je koken, wat ga je eten, wat ga je vanavond doen (tv/film/dvd kijken, tijdschrift lezen, reclamefolders bladeren...).
OK:

1) wandelen vanuit werk naar huis (ca 45 min)

2) koken: Rendang

3) schrijven hier of in dagboek

4) huilen (gaat er vrees ik toch van komen).

Ik ben bang voor de avond merk ik.
Hey Misia, knap dat je toch voor jezelf gaat koken!

Vind je het daarna fijn om een 'niet nadenken' vrouwenfilm te kijken? Of door een tijdschrift te bladeren?

Ik weet niet uit welke dingen je normaal gesproken plezier haalt? Een serie op Netflix? Alvast online rondkijken voor iets dat je nog wilt gaan kopen? Of voor een vakantie naar warme oorden (zelfs als je die niet gaat boeken).

Iets creatiefs doen? Dat kan soms ook even fijne afleiding zijn.

Het heeft tijd nodig en zeker als je al niet goed in je vel zat is het natuurlijk extra lastig.

Blijf hier idd maar schrijven als je het moeilijk hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven