Abortus

18-04-2016 11:56 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik los het samen met me vriend op!

Het was niet slim om dit topic te open.

Maar toch heel erg bedankt en ik ga me maar eens inlezen over hoe groot een kindje nu is en wat het nu kan.

Liefs tomoka
quote:lux. schreef op 18 april 2016 @ 12:09:

[...]

Omdat in Nederland ervan uit wordt gegaan dat de ouders altijd de beste verzorgers voor een kind zijn en adoptie alleen mogelijk wordt gemaakt als dit écht beter is voor het kind. En de rechter/kinderbescherming vindt het meestal niet beter voor het kind als de ouders gewoon woonruimte hebben en bij elkaar zijn.

Adoptie van in Nederland geboren kinderen komt vrijwel niet voor. Die gaan meestal naar familie. Kun je ook op die site lezen.

Haar familie is tegen de abortus. Wie weet wil één van hun het kindje in hun gezin opnemen? Ik blijf vinden dat dit het overwegen waard is. Vind zo'n late abortus echt een gruwelijk idee.

Oh en TO.. Wellicht ten overvloede, maar toch.. Als je geen kinderen wil, is kijken naar andere vormen van anticonceptie dan je tot nu toe gebruikte misschien wel op z'n plaats! Ik hoop heel erg voor jou dat dit nooit meer hoeft te gebeuren. Sterkte, met welke keuze je ook maakt.
quote:lux. schreef op 18 april 2016 @ 12:01:

[...]

Nee. Kunnen we dat niet groot ergens op de zwangerpijler plaatsen? Ik snap dat dit overwaait vanuit Amerika met Juno en de Teen Mom-programma's, maar in Nederland is dit geen realistische optie.sinds wanneer bestaat adoptie niet in nederland ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Jeetje,Ik ben totaal niet anti abortus.....maar ik vind 22 weken al erg ver!

Het is nu al gewoon een kindje met alles erop en eraan.

Normaal zou ik inderdaad zeggen,ga voor die abortus....maar nu?

En je bent nog jong,misschien krijg je nog wel heel erg veel spijt van je beslissing.

Ik snap je beredeneringen en je zegt dat je niet echt een kindervriend bent,maar dit is een kindje van jezelf...dat is vaak heel anders.

Ik zou adoptie toch serieus overwegen.

Sterkte met je beslissing
quote:Libra1990 schreef op 18 april 2016 @ 12:20:

[...]

Haar familie is tegen de abortus. Wie weet wil één van hun het kindje in hun gezin opnemen? Ik blijf vinden dat dit het overwegen waard is. Vind zo'n late abortus echt een gruwelijk idee.

Oh en TO.. Wellicht ten overvloede, maar toch.. Als je geen kinderen wil, is kijken naar andere vormen van anticonceptie dan je tot nu toe gebruikte misschien wel op z'n plaats! Ik hoop heel erg voor jou dat dit nooit meer hoeft te gebeuren. Sterkte, met welke keuze je ook maakt.Het blijft in Nederland een belangrijk recht voor een kind om op te groeien bij zijn biologische ouders. Dus ook dat is niet belangrijk. De abortus is nog legaal. Ik snap echt wel dat iemand hiervoor kiest. Eerlijk gezegd zou ik als ik echt ongewenst zwanger zou zijn liever een abortus doen bij 21 weken dan het afstaan aan wie dan ook. Maar goed ik zou niet zo snel ongewenst zwanger raken, voor mij zou het een zeer welkom wonder der natuur zijn
To..daar hoef je je niet voor te verschuldigen.

Je zoekt raad en advies voor een hele moeilijke situatie.

Wettelijk gezien kan en mag er abortus uitgevoerd worden.

Goed dat jullie nog in gesprek gaan.

Lijkt me hele lastige keuze. Sterkte
quote:Libra1990 schreef op 18 april 2016 @ 12:20:

[...]

Oh en TO.. Wellicht ten overvloede, maar toch.. Als je geen kinderen wil, is kijken naar andere vormen van anticonceptie dan je tot nu toe gebruikte misschien wel op z'n plaats! Ik hoop heel erg voor jou dat dit nooit meer hoeft te gebeuren. Sterkte, met welke keuze je ook maakt.En dan blijft het kind in de familie en wordt je keer op keer geconfronteerd met jouw ongewenst kind.
quote:mamsvan schreef op 18 april 2016 @ 12:21:

[...]

sinds wanneer bestaat adoptie niet in nederland ? Lees even verder.
quote:ZombieQueen schreef op 18 april 2016 @ 12:23:

[...]

En dan blijft het kind in de familie en wordt je keer op keer geconfronteerd met jouw ongewenst kind. Precies.
Als je wilt weten hoe je kindje er nu uit ziet, kijk dan op mama plaats op Facebook. Is net n artikel geplaatst over n miskraam/vroeggeboorte met 19 weken.

Ik vind het heel heftig, want tis echt al n kindje. Sterkte met welke beslissing je ook neemt.
quote:s-a-r-kast schreef op 18 april 2016 @ 12:11:

Volgens mij moet je toestemming aanvragen als je al zo ver bent.

Dit is de behandeling die je zou krijgen:

Dilatatie en evacuatie (D&E) of embryotomie vindt plaats wanneer zuigcurettage niet meer mogelijk is omdat de baby daarvoor te groot is. De baarmoederhals wordt allereerst wijder gemaakt waarna de moeder verdoofd wordt. Vervolgens wordt het hoofdje van de baby gekraakt, met een soortement van schaar/tang die dezelfde werking heeft als een notenkraker. De arts snijdt vervolgens de baby in stukken, eerst worden de ledematen (armen en benen) verwijderd en daarna kan de baby in gedeelten uit de baarmoeder worden gehaald door middel van een afzuigapparaat. Als je een zogenaamde late abortus doet, dus na 16-17 weken zwangerschap, neemt de kans op bloedingen toe. Er kunnen ook beschadigingen aan de baarmoeder en de baarmoedermond optreden. Infecties kunnen ook voorkomen en als het ernstig is dan kan ziekenhuisopname het gevold zijn.

of deze:

Een prostaglandinebehandeling houdt in dat de abortusarts het vruchtvlies breekt, waardoor het vruchtwater uit de baarmoeder loopt. Daardoor sterft de baby in de buik van de moeder. Daarna krijgt de moeder prostaglandinen toegediend waardoor ze haar dode kindje baart. Deze methode wordt toegepast bij zwangerschappen van meer dan 13 weken.

Heb je enig idee hoe een kindje van 22 weken er al uitziet en wat het allemaal al kan?

Dit is niet zomaar een vruchtje verwijderen.

Tjee wat heftig zeg. Ik ben ook pro-abortus, maar ik weet niet of ik dit zou kunnen. Feit blijft wel dat TO er echt pas achter kwam met 21 weken, dus ze heeft niet express te lang gewacht.

TO, fijn dat je vriend meteen naar huis komt. Zal een hele heftige beslissing gaan worden. Laat je nog even weten wat je keuze is, als je wil? Het viva forum kan soms hard zijn, maar het is ook een fijne plek om veel steun te ontvangen. Heel veel sterkte
quote:lux. schreef op 18 april 2016 @ 12:23:

[...]

Lees even verder.

heb ik gedaan, inmiddels, en wat je zegt klopt niet,

het bestaat wel, het is een moeilijke beslissing en het kan lang duren, maar het kan wel..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wow. Denk er alsjeblieft nog even goed over na... Ga je nergens toe dwingen, maar als je 26 en 27 bent, allebei een goede baan hebt en al 5 jaar bij elkaar bent dan lijkt het mij vrij stabiel. Snap wel dat je schrikt. Maar een zwangerschap van bijna 22 weken...

Misschien is 't handig het FIOM raad te plegen. Sterkte! En nee, ik ben niet van de anti abortus brigade. Wel zwanger van een klein kindje waarvan ik iedere dag hoop dat ik het niet zal verliezen deze zwangerschap.

En laten we ook een beetje realistisch zijn. Zwanger worden terwijl dit niet gewenst is (dus slordig gebruik van voorbehoedsmiddelen) is niet heel slim. En hoe het dan kan dat je er pas met 21 weken achter komt; ik kan er niet bij met m'n gedachten. Maar gelijk met TO mee gaan in het: hups, weg ermee verhaal vind ik wel erg naïef en kortzichtig.
quote:ZombieQueen schreef op 18 april 2016 @ 12:23:

[...]

En dan blijft het kind in de familie en wordt je keer op keer geconfronteerd met jouw ongewenst kind.

Je doet het ook niet voor jezelf, maar voor het kind.

Maar goed, als je in Nederland kennelijk je kind niet mag afstaan als je er zelf voor kan zorgen, begrijp ik de keuze voor abortus wat beter. Onmenselijk vind ik dat. Er zijn genoeg mensen die dolgraag een kindje willen adopteren maar daarvoor moeten ze dus gewoon echt in Afrika of Azië of Oost Europa zijn, duizenden euro's uitgeven en 10 jaar wachten. Maarja, dat is een andere discussie.
quote:Klaber schreef op 18 april 2016 @ 12:27:

Wow. Denk er alsjeblieft nog even goed over na... Ga je nergens toe dwingen, maar als je 26 en 27 bent, allebei een goede baan hebt en al 5 jaar bij elkaar bent dan lijkt het mij vrij stabiel. Snap wel dat je schrikt. Maar een zwangerschap van bijna 22 weken...

Misschien is 't handig het FIOM raad te plegen. Sterkte! En nee, ik ben niet van de anti abortus brigade. Wel zwanger van een klein kindje waarvan ik iedere dag hoop dat ik het niet zal verliezen deze zwangerschap.

En laten we ook een beetje realistisch zijn. Zwanger worden terwijl dit niet gewenst is (dus slordig gebruik van voorbehoedsmiddelen) is niet heel slim. En hoe het dan kan dat je er pas met 21 weken achter komt; ik kan er niet bij met m'n gedachten. Maar gelijk met TO mee gaan in het: hups, weg ermee verhaal vind ik wel erg naïef en kortzichtig.Ken je het programma van TLC "I didn't know i was pregnant"? Allemaal vrouwen die tijdens de weeën er pas achter kwamen dat ze zwanger waren.. Gebeurt niet vaak, maar het kan wel. Ik ken iemand die er met 6 maanden pas achter kwam, en zij was destijds 17. Lijkt me echt verschrikkelijk als je (nog) geen kinderwens hebt.
[quote]Klaber schreef op 18 april 2016 @ 12:27:

En laten we ook een beetje realistisch zijn. Zwanger worden terwijl dit niet gewenst is (dus slordig gebruik van voorbehoedsmiddelen) is niet heel slim. En hoe het dan kan dat je er pas met 21 weken achter komt; ik kan er niet bij met m'n gedachten. Maar gelijk met TO mee gaan in het: hups, weg ermee verhaal vind ik wel erg naïef en kortzichtig.[/quote]

Inderdaad, in topics waar de vader niet wil wordt hij meteen als een soort monster afgeschilderd en zijn gedwongen dnatesten en alimentatie tips heel gewoon.
quote:Vrouwzondernaam schreef op 18 april 2016 @ 12:23:

To..daar hoef je je niet voor te verschuldigen.

Je zoekt raad en advies voor een hele moeilijke situatie.

Wettelijk gezien kan en mag er abortus uitgevoerd worden.

Goed dat jullie nog in gesprek gaan.

Lijkt me hele lastige keuze. Sterkte

Precies dit. TS je hoeft je niet te verontschuldigen, en hopelijk kun je wat met de adviezen die er gegeven worden.

Hoewel ik aan de ene kant kan begrijpen dat je mening erover verandert naarmate je langer zwanger bent (wat ook logisch is lijkt me, je voelt het kindje bewegen e.d.), is het misschien ook slim om erover na te denken wat je beslissing geweest zou zijn wanneer je er na bijv 3 weken was achter gekomen dat je zwanger bent. Houd beide kanten goed in het oog, en heel veel sterke en succes, wat je beslissing ook wordt.
Sorry het was niet me bedoeling om mensen te raken. Ik stop nu met dit topic en ik hoop jullie ook! Zoals ik al zei het was stom en naïef om dit te open van me.

En Lux. Ik hoop met heel me hart dat je een prachtig kind op de aarde mag gaan zetten! Ik gun het je zo!
quote:mamsvan schreef op 18 april 2016 @ 12:27:

[...]

heb ik gedaan, inmiddels, en wat je zegt klopt niet,

het bestaat wel, het is een moeilijke beslissing en het kan lang duren, maar het kan wel..Ik dacht ook dat het kon. Komt adoptie niet zo weinig voor in NL omdat er anticonceptie en abortus is en de meeste mensen die kiezen om de zwangerschap te voldragen uiteindelijk toch kiezen om zelf voor hun kindje te zorgen?
quote:Tomoka schreef op 18 april 2016 @ 12:31:

Sorry het was niet me bedoeling om mensen te raken. Ik stop nu met dit topic en ik hoop jullie ook! Zoals ik al zei het was stom en naïef om dit te open van me.

En Lux. Ik hoop met heel me hart dat je een prachtig kind op de aarde mag gaan zetten! Ik gun het je zo! Je krijgt toch hele normale reacties TO?
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Het lijkt wel alsof je voor jezelf en je omgeving wil bewijzen dat je het echt niet wou en het echt per ongeluk was. Daar hoef je geen abortus voor te plegen
Dit was niet stom en niet naïef, TO.

Ik vind het persoonlijk erger om een ongewenst kind op de wereld te zetten hoor. Zorg er vanaf nu wel voor dat je nooit, maar dan ook nooit meer zwanger geraakt. Zeker als je absoluut geen kinderen wil.
Life is short. Eat dessert first.
Sterilisatie dus?
Ik denk dat je na het bevallen je kind ziet sterven en daarna flink aan de therapie kan. En ik ben pro abortus, sterker nog, heb er 1 gehad, met 7 weken. Dat vond ik al te ver heen eigenlijk. Je moet het zelf weten natuurlijk maar dit gaat je niet in de koude kleren zitten.
Lieve to, jee wat een schrik. Ik wens jullie veel sterkte met deze beslissing. Lijkt me moeilijk als je er niet per se hetzelfde instaat. Fijn dat je vriend naar huis komt. Ik hoop dat jullie er voor elkaar kunnen zijn, want het lijkt mij een heftige en intense ervaring, waar jullie ook voor kiezen. Ik hoop dat je de steun van de mensen die met je meeleven ook kunt voelen.

Wat mij betreft geen veroordeling, wat je ook kiest, het lijkt mij een verschrikkelijk moeilijke keuze. Wat ik of een ander zou kiezen, daar heb je niets aan, want jij bent een eigen persoon. Opmerkingen over wat een ander wel of niet zou doen of zou kunnen, leg die maar naast je neer. De keuze is al moeilijk genoeg als je alleen met jou en je vriend rekening houdt.

quote:Klaber schreef op 18 april 2016 @ 12:27:

Wow. Denk er alsjeblieft nog even goed over na... Ga je nergens toe dwingen, maar als je 26 en 27 bent, allebei een goede baan hebt en al 5 jaar bij elkaar bent dan lijkt het mij vrij stabiel.Wil je het echt een kind aandoen om op te groeien bij ouders die hem of haar niet wilden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven