kleding vakantie

19-04-2016 12:35 15 berichten
we gaan over 1,5 week op vakantie naar zuid spanje. Voorspellingen zijn nu zo'n 23 graden. we zitten wel direct aan het strand dus ik verwacht nogal een briesje.

En nu, nu ga ik me druk maken over wat mee te nemen. vooral voor de kinderen (1 pubermeid van bijna 12 en 1 jongen van 9). We zitten in een vrij luxe hotel. kledingvoorschrift avond lange broek. maar hoe zit dat met de kinderen. pubermeid heeft uiteraard alleen maar skinny's. Kan dat? Mag zoon wel in een korte broek of is dat not done?

ik vind 23 net wel net niet zo'n korte broeken weer. wat zouden jullie meenemen.

zucht, je hoeft je maar druk te maken over iets
Alle reacties Link kopieren
Als er een kledingvoorschrift is, waarom dan de vraag of korte broek toch kan? Zou dit mooi moment vinden om de kinderen te leren dat je in bepaalde gelegenheden bepaalde kleding dient te dragen.
Ik ben net 3 weken terug van barcelona,daar was het toen tussen de 17 en 23 graden steeds en ik heb geen lange broek aan gehad.

Kan je dochter voor de avond heen lange jurk bv?
Korte broeken nemen niet veel plaats in beslag, dus ik zou lang en kort meenemen. En een skinny kan volgens mij prima hoor. Er staat immers niet dat gala-kleding verplicht is.

En alles wat je eventueel te kort komt koop je voor enkele euro's bij een van de kraampjes op een markt of in de winkeltjes. Die zijn daar volop. Niet druk maken nu, dat verpest de voorpret.
Korte broek lijkt me niet zo'n goed idee, ook niet voor een negenjarige, een hotel is geen camping. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een probleem hebben met skinny broeken, tenzij er ook nog een half truitje boven zit waardoor je oog meteen valt op een al dan niet opzichtige navelpiercing, een legging is duizend keer erger. Het is wel lelijk als zich onder zo'n skinny broek van alles aftekent.
verba volant, scripta manent.
Volgens mij is een skinny nou echt niet zo'n probleem hoor. En ik denk dat een 9-jarige ook gewoon in korte broek mag hoor, zou wel een nette doen en niet zo'n zwembroek en dan schoenen erbij en geen teenslippers. Vind het bij een kind toch een heel andere gezicht dan bij een volwassene, maar grote kans dat als het overdag 23 graden is, het 's avonds nog redelijk afkoelt dus dat je dan toch liever een lange broek draagt. Ik denk dat je vooral met laagjes moet werken.
quote:jillinada schreef op 19 april 2016 @ 12:41:

Ik ben net 3 weken terug van barcelona,daar was het toen tussen de 17 en 23 graden steeds en ik heb geen lange broek aan gehad.

Kan je dochter voor de avond heen lange jurk bv?

Een korte jurk kan toch ook prima, mits het geen strand-tierlantijntje is.

Het gaat er, volgens mij, met name om dat het een beetje gekleed is. Dus geen zwembroek die ook wel voor korte broek door kan gaan, geen ding wat je als jurk knoopt (hoe heet dat ook alweer?).

Edit: een sarong dus
Lange broek verplicht in Spanje? Wat raar. Ik zie Spaanse dames allemaal in korte rokjes lopen, ook de chique kantoordames en bruiloft-vierders.
You can never have too many hats, gloves and shoes
jongste is nogal warmbloedig, korte broek met een trui is voor hem al snel warm genoeg. Hij heeft van die broeken gewoon stof tot net onder de knie. vrij netjes. Maar ik denk dat ik maar 1 of twee lange broeken meeneem en dan kan ik nog altijd inschatten of hij wel een korte broek kan dragen.

oudste draagt skinny's gewoon met ene net t-shirt. Maar voor haar kan ik ook een jurk met vest of een trui pakken.

nog een domme vraag, kan gympen?

wij gaan normaal altijd naar appartementen dus het is echt voor het eerst half board doen
quote:lattemachiato schreef op 19 april 2016 @ 12:59:

Volgens mij is een skinny nou echt niet zo'n probleem hoor. En ik denk dat een 9-jarige ook gewoon in korte broek mag hoor, zou wel een nette doen en niet zo'n zwembroek en dan schoenen erbij en geen teenslippers. Vind het bij een kind toch een heel andere gezicht dan bij een volwassene, maar grote kans dat als het overdag 23 graden is, het 's avonds nog redelijk afkoelt dus dat je dan toch liever een lange broek draagt. Ik denk dat je vooral met laagjes moet werken.

Helemaal mee eens.

Voor Spanjaarden zijn teenslippers sowieso iets wat je écht alleen bij/op het strand draagt. Echt niet in de stad! Als je erop gaat letten, zie je de denigrerende en spottende blikken wel, richting al die kaaskoppen en andere buitenlanders die op 'strandschoeisel' lopen (een beetje net als dat je hier midden in Utrecht op Crocs zou rondlopen, of op dit soort schoenen, een vriendin had die een keer aan en we werden de hele tijd nagestaard haha). Ik werd een keer bijna een winkel in Málaga uit gekeken waar ik even wat neusspray wilde kopen. T-shirt, rokje, teenslippers aan. Ze keken echt heel vies naar mijn voeten. (En nee met m'n voeten en nette nagellak was verder niks mis! )

Maarja om nou elke keer ook mijn leren sandaaltjes mee te nemen om die dan na een dagje strand aan te doen voor het stukje lopen door de stad...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Vaak geldt een voorschrift voor lange broek alleen voor mannen. En het doel is ook dat je niet met een zwembroek/shortachtig iets aan het diner verschijnt. Voor je dochter kan een nette jurk of rok ook als je er maar niet uitziet alsof je naar het strand gaat.

Mijn kleuter gaat meestal wel in korte broek, maar ik let er wel op dat hij er netjes uitziet. Negen jaar vind ik een twijfel geval. Meestal zijn ze niet zo streng voor kinderen dus ik zou gewoon kijken hoe anderen gekleed zijn.
Wij hadden vorig jaar bij een rondreis één hotel dat dit ook eiste. Een korte broek tot over de knie (voor heren) bleek genoeg. In een echt korte korte broek kwam je er echt niet in. Verder werd in de praktijk nergens naar gekeken, zeker niet bij kinderen. Spanjaarden zijn inderdaad toch wat meer van de uitgaanskleding dan wij bij een diner in een restaurant.

Edit: gympen lijkt me geen probleem, zeker niet voor de kinderen.
The owls are not what they seem
ik denk dat ik voor oudste gewoon jurken inpak met 1 lange broek en eventueel leggings erbij voor als het kouder is in de avond. Even de vraag of ik haar nog leggings aan krijg. En dan nog vestjes voor erover heen
Gympen lijken me voor kinderen geen probleem hoor. Ik denk dat het zoals hier ook gezegd wordt er voornamelijk om gaat dat je er niet uit ziet alsof je naar het strand gaat, voor sommige mensen is dat vanzelfsprekend voor andere is het nodig dat er een voorschrift komt. Zo maak ik rechtsomkeert in een restaurant als ik alleen een plek kan krijgen met het zicht op een man met een hemd waar druipende okselharen uit pieken.
oke duidelijk, strand keldign dragen wij al zelf nooit naar een restaurant. dan kleden we ons toch echt even om. Jongste wel een korte broek maar dan wel met een polo erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven