Zwanger 35+

19-04-2016 13:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Uiteraard weet ik dat het bij elke vrouw anders is.. Maar ben effe benieuwd naar hoe lang het heeft geduurt om zwanger te worden..
1 maand. Toen was ik 40.
Ik was 36 jaar, met 2 maanden was ik zwanger.
quote:patchouli_ schreef op 19 april 2016 @ 13:18:

1 maand. Toen was ik 40.Mooi om te lezen!
quote:eenhoorn schreef op 19 april 2016 @ 13:18:

Ik was 36 jaar, met 2 maanden was ik zwanger.Nice!!
Laat maar, moet beter lezen
Na je 35 ste zal je niet direct onvruchtbaar zijn, maar het wordt wel moeilijker om zwanger te raken. De kwaliteit van je eicellen neemt ieder jaar af en ook de hoeveelheid beschikbare cellen wordt minder. De maandelijkse kans op een zwangerschap is na je 35ste de helft van die van een 30-jarige vrouw. Na je 40ste is dat nog een kwart. Ben je ouder dan 35 dan heb je dus kans dat je iets langer moet wachten voor je zwanger bent.

https://www.minime.nl/art ... nger-worden-boven-35-jaar
quote:Latifa81 schreef op 19 april 2016 @ 13:19:

[...]

Mooi om te lezen!Dan ga ik nog evendoor: prima zwangerschap gehad, uitstekende bevalling en vlot hersteld. Oh ja, en een hele leuke lieve en gezonde baby op de koop toe
quote:huisvrouw86 schreef op 19 april 2016 @ 13:20:

Na je 35 ste zal je niet direct onvruchtbaar zijn, maar het wordt wel moeilijker om zwanger te raken. De kwaliteit van je eicellen neemt ieder jaar af en ook de hoeveelheid beschikbare cellen wordt minder. De maandelijkse kans op een zwangerschap is na je 35ste de helft van die van een 30-jarige vrouw. Na je 40ste is dat nog een kwart. Ben je ouder dan 35 dan heb je dus kans dat je iets langer moet wachten voor je zwanger bent.

https://www.minime.nl/art ... nger-worden-boven-35-jaarIk weet inderdaad dat het dan allemaal minder wordt.. Maar zie bovenstaande reacties:):). Verschilt uiteindelijk per persoon.
quote:patchouli_ schreef op 19 april 2016 @ 13:22:

[...]

Dan ga ik nog evendoor: prima zwangerschap gehad, uitstekende bevalling en vlot hersteld. Oh ja, en een hele leuke lieve en gezonde baby op de koop toe Altijd fijn om te lezen! Geniet van je kleintje!
Bij onze zoon was ik direct zwanger. daarna wilden wij graag een tweede kind maar die is er nooit gekomen omdat ik 5 miskramen heb gehad. Wij zijn voor een tweede blijven proberen tot ik 35 was. Daarna vond ik mezelf te oud. Toen heeft mijn man zich laten steriliseren want anders konden we het niet van ons af zetten. Volgens de arts was het toch al slijtage aan de eierstokken. Lichamelijk gezien is rond je 18de de beste periode om zwanger te worden. Lichamelijk dus he.
9 maanden. Was 38.

En om aan een andere reactie toe te voegen: goede zwangerschap, makkelijke bevalling, supersnel herstel, 0,0 extra striae en dergelijke.
quote:Blondie456 schreef op 19 april 2016 @ 13:28:

Bij onze zoon was ik direct zwanger. daarna wilden wij graag een tweede kind maar die is er nooit gekomen omdat ik 5 miskramen heb gehad. Wij zijn voor een tweede blijven proberen tot ik 35 was. Daarna vond ik mezelf te oud. Toen heeft mijn man zich laten steriliseren want anders konden we het niet van ons af zetten. Volgens de arts was het toch al slijtage aan de eierstokken. Lichamelijk gezien is rond je 18de de beste periode om zwanger te worden. Lichamelijk dus he.Spijtig om te horen over je miskramen! Fijn dat je wel moeder bent! Persoonlijk vind ik 35 niet te oud voor een kind. En het leven loopt helaas niet altijd via een draaiboek. Soms heb je dingen niet in de hand.
quote:Mevrouw75 schreef op 19 april 2016 @ 13:29:

9 maanden. Was 38.

En om aan een andere reactie toe te voegen: goede zwangerschap, makkelijke bevalling, supersnel herstel, 0,0 extra striae en dergelijke.Erg fijn
3 maanden op mijn 37ste, 1 maand op mijn 38ste en 5 maanden op mijn 40 ste. De eerste was een miskraam, de andere twee zijn twee gezonde meisjes. Het kan dus gewoon nog na je 35ste.
35 binnen een maand

40 binnen 6 maanden.
quote:huisvrouw86 schreef op 19 april 2016 @ 13:20:

https://www.minime.nl/art ... nger-worden-boven-35-jaarDit is achterhaald.
toen ik 36 was vijf maanden, op mijn 38e twee maanden, op mijn 40e in één keer.
3e maand was het raak, toen was ik 38. Bevallen met 39 jaar.
3,5 jaar.

Maar dat had niets met mijn leeftijd te maken. Ik ben 38 en bij mij is lichamelijk alles nog prima in orde op dit gebied. Heb nog voldoende eicellen en prima baarmoederslijm .
Toen ik 42 jaar was ben ik binnen een paar maanden op een gewone natuurlijke manier zwanger geworden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dames, wat een mooie reacties allemaal. Had niet verwacht dat het zo snel kan gaan als natuur meewerkt natuurlijk!

Dacht het duurt sowieso ,wel langer dan een jaar.
36 en bijna een jaar geduurd voordat ik zwanger was. Zwangerschap en bevalling waar iemand van 18 van kan dromen, zzo makkelijk ging het allemaal:-)
quote:macaronnetje schreef op 19 april 2016 @ 14:48:

36 en bijna een jaar geduurd voordat ik zwanger was. Zwangerschap en bevalling waar iemand van 18 van kan dromen, zzo makkelijk ging het allemaal:-):):)
quote:patchouli_ schreef op 19 april 2016 @ 13:22:

[...]

Dan ga ik nog evendoor: prima zwangerschap gehad, uitstekende bevalling en vlot hersteld. Oh ja, en een hele leuke lieve en gezonde baby op de koop toe Dat was bij mij wel anders. Ik heb last gehad van belkeninstabiliteit en een zware bevalling van 36 uur die geëindigd is met een vacuüm. Nu 8 maanden later loop ik nog steeds bij de fysio. Volgens de verloskundige was dit alles overigens niet vanwege m'n leeftijd. Volgens haar zijn er genoeg veel jongere vrouwen met ergere klachten dan ik had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven