Route Thailand

19-04-2016 12:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar echte Thailand kenners. Mijn vriendin en ik gaan over ongeveer 2 maanden naar Thailand, onze eerste keer. Gisteren ben ik bezig geweest met de route. Ik hoop dat jullie je gewaardeerde mening willen geven over de volgende planning:

21juli vertrek AMS

22 juli aankomst (08:30) Bangkok

23 juli Bangkok ? nachttrein

24 Chang Mai

25 & 26 juli Jungle Chang mai

27 Krabi ? vliegen 06:00 aankomst 08:00 ? Strand

28 Krabi ? Railway beach

29 & 30 & 31 Khoa Sok

01 & 02 & 03 & 04 augustus Koh Toa

05 aug reizen naar (+/- 10 uur, ferry + bus) Kanchanaburi

06 aug Rivier Kwai

07 aug Erawan watervallen

08 & 09 aug Bangkok

10 aug (10:00) vliegen AMS

Ik vind het vooral lastig omdat ik echt totaal geen idee heb wat de gemiddelde reistijd is tussen de verschillende bestemmingen. Is er bijvoorbeeld nog een sneller alternatief voor Koh Tao naar Kanchanaburi? Of is de ferry & bus de enige manier? Is het haalbaar of moeten we schrappen?

Alvast bedank voor jullie moeite en antwoord :)!
Everybody need some lunacy!
Ik zou het hele programma omgooien en Koh Tao en Krabi op het laatst doen.

Eerst de dingen uit het programma die wat actiever zijn en dan lekker ergens op een strand uitrusten.

Kanchanaburi en Erawan hebben wij met een 3 daagse trip vanuit Bangkok gedaan.

Daarna met de nachttrein naar het zuiden en naar Kao sok en naar krabi geweest.
En ik zou de route ook nog even op het Thailand topic zetten. Zeer ervaren Thailand die hards
Ik zou ook wat dingen omgooien. Eerst bangkok, river kwai en watervallen. Dan door naar Chiang Mai. Vanaf daar de nachttrein naar het zuiden richting Khao Sok. Je komt dan met de trein aan in Suratthani en vervolgens 3 uur rijden naar Khao Sok. Je kunt ook vliegen van Chiang Mai naar Suratthani. Vanaf Khao Sok moet je eerst terug naar Suratthani, dan de ferry naar Koh Tao. En dan kun je terug vliegen naar Bangkok vanaf Koh Samui of vanaf Chumphon (allebei met de veerboot een uurtje vanaf Koh Tao en vervolgens een uur vliegen).

In plaats van Koh Tao kun je ook na Khao Sok richting Krabi gaan. En dan vanaf daar terug vliegen naar Bangkok.
En inderdaad: het thailand topic. Daar krijg je veel advies.
Klinkt allemaal wel heel vol. Je bent nauwelijks geland in bkk als je al weer door haast naar de jungle. Hou rekening met omschakelen in tijd, klimaat en Azië. En doe je zelf een plezier, doe wat minder. Brengt rust in die 2,5 week dat je gaat.

veel plezier!
Ik zou eerst naar Kancha gaan, na aankomst en daarna door (via BKK vliegen) naar Chiang Mai. Daarna vliegen naar Samui om met de ferry (is 2-2.5 uur varen) naar koh Tao te gaan en dan met de ferry naar Surat en door naar kao Sok en eindigen op Railey (of Railey eruit halen want zonde om naartoe te gaan voor 1 dag).
En houd er rekening mee dat dingen altijd anders kunnen lopen dan gepland. Bij mijn eerste bezoek aan Thailand had ik een prachtig plan voor een maand, maar liep op dag 3 voedselvergiftiging op in de nachttrein en lag vervolgens 4 dagen voor half dood op bed in Chiang Mai Ik zou dus zeker nog niet teveel van tevoren vastleggen en boeken, is allemaal zo makkelijk ter plekke te doen. En inderdaad zoals al geopperd werd de boel omgooien, veel lekkerder om te eindigen op een strand, vind ik tenminste
Jouw programma is veel te vol en te snel achter elkaar.

Thailand Topic 2
Bedankt voor jullie input. Toch nog maar een keer naar het schema kijken. Ik heb tevens een bericht in het Thailand topic geplaatst.
Everybody need some lunacy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven