Hond in buggy

21-04-2016 14:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren liep ik met mijn vriend over de markt en zag ik heel wat buggy's, en nee niet met een kind erin maar met een hond.. Ik vind het er altijd maar stom uitzien. Ik zie dit natuurlijk niet alleen op de markt maar ook in winkels, etc.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik ooit een vrouw met een kinderwagen zag staan. Ik keek toevallig in de reiswieg, er lag geen baby in maar serieus een hond met een dekentje

Wat vinden jullie hier van?
Wees blij dat die beesten niet voor je voeten liepen. Vind zoiets wel een uitkomst als je met je hondje naar drukke gelegenheden gaat.
Hond is hond en laat die ook hond en behandel m niet als baby. Uitzonderingen daargelaten. Honden die ziek zijn bv vind ik t ander verhaal. Maar 99% zijn gewoon verwende dreten. Wanneer je je vinger in de buggy stopt is ie er bijna af gebeten. Oftewel heilige verwende honden zonder opvoeding.?
Ik heb daar minder last van dan van honden aan een lijn.
Vaak zijn het oude hondjes die niet ver meer kunnen lopen. Kunnen zo toch met het baasje mee naar buiten in de drukte tussen winkelend publiek. Niks mis mee.
Liever dat dan dat mensen op je hondje gaan staan/er overheen struikelen.
Tja.
Heb ik nog nooit gezien!

Ga er op letten.

Ik zou ze dan wel een luier omdoen, scheelt ook weer
quote:SuperWijf schreef op 21 april 2016 @ 14:49:

Hond is hond en laat die ook hond en behandel m niet als baby. Uitzonderingen daargelaten. Honden die ziek zijn bv vind ik t ander verhaal. Maar 99% zijn gewoon verwende dreten. Wanneer je je vinger in de buggy stopt is ie er bijna af gebeten. Oftewel heilige verwende honden zonder opvoeding.?Daar ben ik het met je eens. Ziekte is wat anders. De honden die ik meestal zie zijn inderdaad dikke verwende blaffers.
quote:lilalinda schreef op 21 april 2016 @ 14:52:

Heb ik nog nooit gezien!

Ga er op letten.

Ik zou ze dan wel een luier om doen, scheelt ook weer
Wij deden vroeger als kleine kinderen de hond in de buggy om mee te spelen. Maar volwassen mensen die een buggy voor de hond hebben, vind ik wel apart. Dat beest heeft toch zelf poten om mee te lopen. Het voordeel van de buggy is wel dat jij geen last had van de honden
Wat maakt het uit wat wij er van vinden?

Dat een hond goed verzorgd wordt en liefde en aandacht ontvangt vind ik veel belangrijker dan of hij op het moment dat jij langsloopt in een karretje/wagen zit.
Een kind heeft ook benen om mee te lopen. Maar soms gaat een kind dat kan lopen toch ook in een buggy.
quote:Sommar schreef op 21 april 2016 @ 14:53:

Wij deden vroeger als kleine kinderen de hond in de buggy om mee te spelen. Maar volwassen mensen die een buggy voor de hond hebben vind ik wel apart. Dat beest heeft toch zelf poten om mee te lopen. Het voordeel van de buggy is wel dat jij geen last had van de hondenInderdaad als kinderen het doen vind ik het niet zo gek. Verder heb ik er geen last van als ze voor me zouden lopen. Ik vraag me gewoon telkens af ' waarom ? '. Ik zie het ook steeds vaker, niet alleen op de markt dus.
quote:TGIF schreef op 21 april 2016 @ 14:53:

Wat maakt het uit wat wij er van vinden?

Dat een hond goed verzorgd wordt en liefde en aandacht ontvangt vind ik veel belangrijker dan of hij op het moment dat jij langsloopt in een karretje/wagen zit.Ik stoor me er verder niet aan (Ik ben zelf gek op dieren). Ik vind het er gewoon een beetje stom uitzien, vaak ook wel grappig.
quote:eekhoorn12 schreef op 21 april 2016 @ 14:54:

Een kind heeft ook benen om mee te lopen. Maar soms gaat een kind dat kan lopen toch ook in een buggy.Een kind in een buggy vind ik toch anders dan een dik gevoerd hondje met vaak ook nog staartje in of kleertjes aan.
quote:mary57 schreef op 21 april 2016 @ 14:50:

Vaak zijn het oude hondjes die niet ver meer kunnen lopen. Kunnen zo toch met het baasje mee naar buiten in de drukte tussen winkelend publiek. Niks mis mee.

of pupjes die niet zo ver mogen lopen, maar wel alvast moeten wennen

aan alle drukte om ze heen...

en inderdaad beestjes met artrose en allerhande andere invaliderende aandoeningen...

you learn something new everyday...

ik zie trouwens nog liever een hond in een buggy dan een kind, om nog eens op mijn stokpaardje

terug te komen...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Ik heb weleens een hondje in een draagdoek gezien ! Ik was toendertijd ook into de draagdoeken (had zelf dus ook een baby), maar dat vond ik wel erg apart
Misschien was het een hoog bejaard hondje dat nog net lang genoeg kan lopen om ergens een plasje en een kuk neer te leggen. Daarnaast is de markt voor honden niet echt leuk, ze zien alleen maar knieën, ook de kans dat iemand op het arme beestje zijn pootjes trapt is op een drukke markt levensgroot. Thuis laten is ook niet altijd een optie, daarom vind ik een buggy echt zo gek nog niet.
verba volant, scripta manent.
Weet je wat pas zielig is? Mensen die met een lege buggy over de markt zwalken. Of met een boodschappenkarretje.
Mijn oude snuitje van 15 gaat ook mee in de buggy, ze is te oud voor grote wandelingen, en kan zo toch lekker mee met de andere hond.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:smalltalkxpert schreef op 21 april 2016 @ 15:19:

Weet je wat pas zielig is? Mensen die met een lege buggy over de markt zwalken. Of met een boodschappenkarretje.

Maar waar laat je dan al je boodschappen als je lopend bent ? best zwaar sjouwen als je bv 5kg aardappels nodig hebt ofzo.

(mijn buggy gebruik ik bv alleen nog maar voor de markt, stouw al m'n bodschappen erin in mijn kinderen lopen er naast . Binnenkort doe ik de buggy weg (kinderen zijn al wat groter) en dan neem ik zo'n bejaardekarretje ofzo. ik woon op loopafstand van de markt, dus vind het een beetje onzinnig om de auto of de fiets te gebruiken)

Maar goed, ik begrijp je punt hoor
Ik weet de ideale man voor jou!
Hondenmensen begrijpen een hond in de buggy, niet-hondenmensen begrijpen dat niet.

Ik was drie jaar geleden dolblij, dat mijn hond de laatste maanden van zijn leven toch nog wat van de buitenlucht kon genieten. Hij was hartpatient en had weinig uithoudingsvermogen. We liepen toch nog iedere dag een uur en hij zat helemaal op zijn gemak.

Een paar weken na een heerlijke vakantie op de Veluwe moest hij helaas inslapen (slechts 9 jaar oud) omdat het niet meer ging....

De buggy staat ingepakt op zolder. We hebben nu weer een kleine hond, die gaat hopelijk nog járen mee, maar als het moet komt de buggy weer te voorschijn.
"Nooit met lege handen lopen". Maar ik ben ouderwets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven