Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Oh Teja: versta mij niet verkeerd maar hoe jij dingen neerpent, ik moet daar zo hard van lachen en dan bedoel ik echt- tot ik bijna in mijn broek doe lachen. Sorry want dit was voor jou net geen fijne ervaring maar wat the hell!! Een gynaecoloog die geen ei vindt is fout. Zelfs bij mij, rampgevalletje zat er in maart een eitje. Vraag me af waar die heen is maar dat ter zijde. Ga gewoon naar een andere gynaecoloog meid! Je mag normaal echt geen pijn hebben tijdens een onderzoek.

Hakuna sister I know.. Je wordt gek en gekker en dan doe je zulke dingen e. Ik kwam thuis van mijn werk en voel eigenlijk geen enkel ding vandaag en was net eens heel rustig en even gestopt met mijn verslaving voor 1 dag en dan doe ik een domme actie. Veel te vroeg sowieso en met avondurine dus natuurlijk had dit geen nut. Achja ben blij dat ik mijn hart hier kan luchten.

Nanny mijn nicht heeft ook pos en was opeens ook zwanger dus altijd moed blijven houden. Zeker als je hulp krijgt binnenkort e!
Hihi, je mag er gerust om lachen hoor, Kiki. Ik zie er zelf ook wel de humor van in. Dat moet wel, anders houd je dit traject niet vol...

Maar ik denk dat ik toch op zoek ga naar een andere gynaecoloog.

In ieder geval, nu belangrijker: vandaag zal ik in de voormiddag nieuws krijgen van het ziekenhuis over mijn bloeduitslag. Ik hoop dat zij wat verheldering kunnen brengen.

Ik houd jullie op de hoogte!
Ik duim alvast! Ik heb ook bloed laten trekken en specifiek om mijn hormonen te checken maar blijkbaar net als bij het uitstrijkje was geen nieuws goed nieuws. Dus dat was al positief!

Ik heb ook nog wel zo een grappige anekdote.

Aangezien ik altijd zaag tegen mijn vriend over mijn eisprong, kreeg ik met Pasen een mandje met eitjes op bed waarin briefjes staken zoals : wanneer springt jouw ei?

Wat heb jij een mooi ei!

Bewaar het mooiste ei voor mij..

Hihi, leuk gedaan van je vriend, Kiki.

Update: ziekenhuis heeft bloedonderzoek en echo bestudeerd. Zij zeggen dat die "cyste" toch gewoon een ei is, eentje van 19mm. Endometrium is 6mm, nog niet perfect dus. Bon, alles bij elkaar wijst het erop dat mijn eisprong donderdag zal zijn. Morgenvroeg moet ik opnieuw naar het ziekenhuis voor een bloedafname om zeker te zijn dat ovulatie donderdag is.

Wat is dit al een gedoe geweest...
Nou dat is ook fijn dan zo een gynacoloog. Ga je wel nu na een andere? Gelukkig was het gewoon een eitje en geen cyste!

Dus donderdag de eisprong. En die dag brenge ze dan het zaad in ? Of hoe gaat et nu verder?

Haha leuk kiki van je vriend. Geweldig hahaha.

@belle : wij zitten inderdaad rond dezelfde tijd !

Hier is et afwachten. Maandag nod. Voel en merk niks. Zelfs mijn normaal oh zo gevoelige borsten zijn al 2 dagen minder dus verwacht gewoon mijn ms. Druk om te testen is sinds vandaag ook een beetje weg. Kan er wel morgen ineens weer zijn hahaha

Bloempje hoe was je weekendje?
Hallo lieve meiden!

Back at home.. We hebben het super leuk gehad!! Heerlijk weer en veel gelopen. Kortom, we hebben genoten :-)

Ook nog gezellig gemaakt, we waren wel wat moe, maar vonden dat we de kans niet mochten laten lopen! Donderdag avond ook nog gezellig gemaakt, en zaterdag avond. (Niet om de dag dus in me vruchtbare dagen, maar we hebben er maar 1tje nodig he )

Maar wat een bed... (lees; *kraak* *piep*) Dus we hebben het zo zachtjes mogelijk gedaan, want de muren waren nogal gehorig! Gelukkig hadden we geen kamer naast onze vrienden, dus die hebben sowieso niks gehoord..

Vriend vroeg wel steeds, voel je al wat?? De andere keren voelde ik echt een steek in me lies, deze keer niet gehad (miss van het vele lopen...?!) Wel zondag ochtend écht ms krampen gehad, dit was na 2 uurtjes weer weg ongeveer..

Nu wachten...

Kiki, wat vervelend dat je je weer down hebt gevoeld!!! Gelukkig voel je je nu weer beter!

Teja, wat een verhaal weer.. Ik zou ook een andere gyn zoeken! Vind het vreemd dat ze zegt dat ze denkt een cyste te zien... Volgens mij hoort dit niet.. Maakt je alleen maar onzeker!!! Maar gelukkig was dit het niet! Spannend donderdag!!!! Ik duim voor je!

En wat je vertelde over je niet veilig voelen, herken ik ook heel erg!!! Wij vlogen vanaf Zaventem. We hebben niks gezien verder van de hal, maar alle militairen die er lopen en er hangt een bepaalde sfeer.. Ook in de metro had ik het even moeilijk. Vind het ook heel erg dat we ons zo voelen, maar is dat niet wat ze juist willen??? Al voelt dat wel tegenstrijdig hoor...

Hakanuma, spannend voor jou!!! Hopelijk gaan de dagen snel voorbij!!

Nanny, Jeetje je zit ook al lang te wachten!!!

Voel je verder niks???

Salacia, bij jou is het ook spannend! Ik duim voor je!!

Sorry als ik de rest vergeten ben..!!
Ja Hakuna, donderdag gaan ze de zaadjes inbrengen die dan hopelijk snel mijn eitje vinden.

En ja, die gyn... Die heeft me al veel meer stress bezorgd dan ik zou moeten/mogen hebben.

Haha Bloempje, wat jammer van het krakende bed. Maar wie weet is het raak, dat zou natuurlijk super zijn!

En over het onveilig voelen: ja, dat is wat ze willen. En het lukt hen. Ik ben over het algemeen niet angstig in Brussel, wel als ik me in een massa bevind in Brussel. Cinema, concert, metro,... Ja, dan ben ik toch extra aandachtig. En soms bedenk ik dat het vreselijk is dat ik een kind op deze lelijke wereld wil zetten...
Meiden kort berichtje vanaf m'n vakantie: ik duim voor jullie! Spannend week weer voor een aantal. Ik ben stiekem wel blij dat ik getest heb maandag, er is namelijk nu op dag 30 nog geen ms te ontdekken... (Na eerst 25-26-28 dagen gehad te hebben).

Denk er maar niet teveel over na
Hé bloempje. Ik heb verder niet echt het gevoel of ik iets voel. Probeer me daar ook niet te veel op te focussen en heb zoiets van als ik iets voel dan voel ik het. Wil mezelf er niet helemaal gek mee gaan maken..

Hopelijk gebeurt mij dat ook Kiki, we gaan het beleven..
Dag dames.

Ik heb er al een bloedafname opzitten. Het medische aspect rond dit traject begint me tegen te steken: de pijnlijke inwendige onderzoeken, het geprik in mijn flinterdunne aders, het wachten, de praktische rompslomp en jammer genoeg ook de onvriendelijkheid van veel medici.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dit verschillende maanden zou moeten doen...

Maar goed, we blijven positief! Mijn bloed wordt nu onderzocht en hooooooppeeeeliiijjjjjk zien ze dat mijn eisprong morgen is en kunnen we een afspraak maken voor morgen.
Ik duim voor je Teja dat je dit niet te lang mee hoeft te maken en dat ze kunnen zien dat er morgen een eisprong is!
Spannend teja, hopen op het beste!
Dag dames ,

Ik heb echt even een baaldag. Hoe goed ik er gister mee overweg kan hoe slecht vandaag...

Loop je buiten int mooie weer , allemaal kinderwagens , zo leuk... Ik wil ook zo graag!

En dan loop je zo rechtstreeks de kruidvat in en blijven me weer die testen aan de vingers plakken en ergste van alles ik kom thuis ren na bove en denk ga et gewoon proberen...... Veeeeels te vroeg met totaal 0 symptomen en natuurlijk negatief...

Bah wat een baaldag en wat is dit een afschuwelijke ego post. Kan er even slecht mee omgaan...

Dat maar snel die rode duivels komen en ik door kan naar die volgende ronde.

Loslaten loslaten loslaten.

Ojaa en dan dat verschrikkelijke google. ik wordt er knetter van ! Ik blijf ermee bezig en ik blijf googlen ! Afschuwelijk. Ik moet echt een kinderslot op alle sites laten zetten die met babys te maken hebben

Sorry dames voor mijn post ...

Teja hoe is et afgelopen bij jou?
Oh nog een vraag aan jullie :

Ik heb tijd terug van die clearblue ovulatietesten gekocht. Wilde ze nu gaan gebruiken de volgende ronde.

Mijn verstand zegt dat ik het eens een maand op zijn beloop moet laten gaan. Geen ovulatietesten gebruiken , even niks maar gewoon zo proberen.

Maar mijn gevoel zegt : ach je hebt ze toch, je kan ze net zo goed volgende ronde meteen gebruiken en proberen.

Wat zeggen jullie ?
Teja : ik kan me voorstellen dat dit proces helemaal niet de fijnste manier is om zwanger te worden maar hoe spannend wel e!! Nog 2 dagen hopelijk en je kan aan je eerste officiële poging beginnen.. Het heeft ook wel zijn voordelen dat ze bij jou het eitje zien natuurlijk :-) ik kan er maar naar gissen of ik wel degelijk een ei heb haha...

Bloempje: terug en uitgerust? Maar goed dat jullie het toch nog leuk hebben gemaakt..

Ben benieuwd wat het geeft al die pogingen van jullie/ons dames.

Salacia: ja ja.. blijft spannend e!

Hakuna hoe voel je je? Nog 5 dagen e.. Je mag stilletjes aan weer early-testen onder beginnen piesen haha

Ik heb een vraag, voel me de laatste dagen erg goed en heb net veel energie dus dat is top maar mijn borsten tintelen enorm..

Nu ik denk er verder niet bij na maar heeft daar niemand anders last van?
Spannend Teja! Weet je al iets???

Hakanuma, niet erg hoor zn ego post!!! We hebben allemaal wel eens een baal dag!! Lekker van je afschrijven hier, we zijn er voor elkaar! En over die testen, je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Kiki, niet echt uitgerust. Veel gelopen en gezien! Maar wel heerlijk om er even tussenuit te zijn en lekker terrasjes te pakken en ergens te eten.. We zullen zien of het bed zn werk heeft gedaan

Ik heb meestal alleen wat gevoelige tepels na me eisprong, verder geen zere borsten ofzo..

Ben wel heel erg nieuwsgierig of het deze ronde gelukt is.. wachten wachten wachten...
Hakuna ik had je berichtje niet gezien.. Waren tegelijkertijd iets aan het posten vanmiddag. Ik zou eens alles loslaten maar je moet doen waar je je goed bij voelt! Want ik doe dat ook en ben ook veel te nieuwsgierig.. Ovulatietesten doe ik niet meer.. Dat werkt bij mij langs geen kanten.

@bloempje: oh hopelijk is mijn ei dan gesprongen e
Ik duim voor je Kiki!

Houd je alles bij in een app ofzo??
Ik hoop eerst op een normale cyclus. De rest volgt dan wel (hopelijk)

Ik hou alles bij op ladytimer ja maar tot nu toe weet je bij mij totaal niet waar ik sta haha. Mijn vorige cyclus was 95 dagen dus laten de hopen dat we die al eens kunnen halveren :-)
Korte update: ovulatie zal niet voor morgen zijn. Morgen OPNIEUW echo en bloedonderzoek. Deze keer laat ik dit doen in het ziekenhuis, dan ben ik gerust, zij weten wat ze moeten doen... Men gokt nu dat de ovulatie vrijdag zal zijn. Wij hopen het...

Morgen reageer ik op de rest. Ontzettend drukke dag gehad.
Teja! Succes vandaag!!!
Succes Teja!

Hier nog geen ms...
Succes Teja! Wat een gedoe idd allemaal. Gelukkig is het voor een goed doel.

Salacia spannend bij jou..

Kiki het vrouwelijk lichaam kan gekke dingen doen en je helemaal gek maken. Ik weet er alles van.
Vanmorgen heb ik alweer een echo en een bloedonderzoek ondergaan. Ja, ondergaan, zo voelt het aan, en er is niets aan te doen. Maar het is voor het goede doel natuurlijk.

Deze keer heb ik dit niet bij mijn gynaecologe laten doen. Na de pijnlijke bedoening maandag zag ik dit niet zitten. Ik ben dus naar het ziekenhuis geweest waar alsook de inseminatie zal plaatsvinden. Dat is verder rijden, maar mijn gemoedsrust is nu belangrijker dan het aantal kilometers die ik rijd.

Op de echo was te zien dat er duidelijk een eitje zit te wachten om te springen. De dokter vond het een "enorm mooi eitje." Nu ja, ik vond dat wit rondje ook wel leuk om te zien. Endometrium (baarmoederslijmvlies) was 8mm, wat volgens de dokters (Er stonden er ondertussen drie rond mij!) "prachtig, "geweldig" en "supermooi" is. Ik zag alleen wat rimpeltjes op een zwart vlak.

(Oh, en ook dit: het onderzoek deed totaal géén pijn. Het moet dus echt aan de gynaecologe liggen...)

Daarna bloedonderzoek gedaan en ja hoor, er was een LH-piek waar te nemen. Dit wil zeggen dat de inseminatie morgen zal plaatsvinden!

Deze week ben ik enorm gefaald in geduldig blijven, vertrouwen hebben en in het niet willen vermoorden van bepaalde mensen. Qua planning op het werk is het ook al heel wat gepuzzel geweest. Mijn armen zien blauw van het vele prikken. En blijkbaar zie ik er erg moe uit. (Dat merkte mijn zus gisteren heel erg subtiel op. Niet dus.) Maar we naderen de eindstreep! (Deze maand dan toch... )

Hakuna, mijn advies: houd je niet teveel bezig met die ovulatietesten. Als je weet wanneer je eisprong ongeveer is, maak het dan regelmatig eens gezellig. Ik zou er niet teveel op focussen. In mijn geval wordt er enorm gefocust op die eisprong, dat kan nu eenmaal niet anders, en dat is ontzettend stresserend. Laat het een beetje los, naar het schijnt is dat ook bevorderlijk voor de bevruchting.

(Allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.)

Kiki, how, tintelende borsten! Hoe voelt dat? Ik (her)ken het niet...
Nou hier gaat alles weer een beetje. Haha. Wat een baaldagje had ik pff.

@teja: zo nu komt het heel dichtbij allemaal. Morgen is het DE dag! Heel veel succes ! Spannend allemaal en bijzonder om dit traject zo een beetje te mogen volgen ! Hopelijk snel een positieve test in handen!

@salacia: jou ms al doorgebroken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven