Het Stamcafé XI

21-04-2016 20:39 3023 berichten
Deel elf van ons heerlijke café!

We zijn in Barcelona neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:hatsetats schreef op 22 april 2016 @ 09:19:

[...]

Zo, klaar. Alleen nog maar leuke dingen voor mij vandaag!Wat ga je koken?
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 22 april 2016 @ 09:19:

[...]

Zo, klaar. Alleen nog maar leuke dingen voor mij vandaag!What the *piep*? Is dit een foto van jou?

Oh dear, how sad, never mind.
Oh zijn jullie hier, ik verdorie alle cafes in Frankrijk binnen lopen om te zien waar jullie gebleven zijn zitten ze gewoon in Barcelona!
Er zitten trouwens 2 meisjes op school waarvan overduidelijk is dat die moeder ze thuis houdt van school omdat ze hun kamer op moeten ruimen. Of omdat ze straf hebben. En dat gebeurt echt met regelmaat. Blijkbaar kan dat gewoon, want dat gaat al jaren zo. Dus ik denk niet dat school mij meldt als mijn kinderen 1 dag afwezig zijn.
quote:dolfje schreef op 22 april 2016 @ 09:22:

Oh zijn jullie hier, ik verdorie alle cafes in Frankrijk binnen lopen om te zien waar jullie gebleven zijn zitten ze gewoon in Barcelona!

Hoi! Goed dat je er bent!
quote:BridgetteDubois schreef op 22 april 2016 @ 09:25:

Er zitten trouwens 2 meisjes op school waarvan overduidelijk is dat die moeder ze thuis houdt van school omdat ze hun kamer op moeten ruimen. Of omdat ze straf hebben. En dat gebeurt echt met regelmaat. Blijkbaar kan dat gewoon, want dat gaat al jaren zo. Dus ik denk niet dat school mij meldt als mijn kinderen 1 dag afwezig zijn.Maar waarom doe je het eigenlijk? Ik snap het geloof ik niet zo goed.......
quote:BridgetteDubois schreef op 22 april 2016 @ 09:20:

[...]

Wat ga je koken? Gegrilde kabeljauwfilet, sla en roerbak van alle groenten die in de koelkastlade liggen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik zou mijn kind gewoon brengen, maar ja ik ben een echte ontaarde moeder hoor, ik vind vakantie heerlijk maar ook vaak te lang.
quote:Hayek schreef op 22 april 2016 @ 09:21:

[...]

What the *piep*? Is dit een foto van jou?

[afbeelding]FF doorakkeren. Er moet alleen nog een dekbedhoes om maar daar moet man ff mee helpen.
quote:Solomio schreef op 22 april 2016 @ 07:29:

[...]

Laatste dag voor de vakantie, dus op veel scholen zijn vandaag koningsspelen.Ah ik vroeg me al af waar die meute kinderen in het Oranje hier in de straat van plan waren. Koningsspelen dus..
quote:hatsetats schreef op 22 april 2016 @ 09:28:

[...]

FF doorakkeren. Er moet alleen nog een dekbedhoes om maar daar moet man ff mee helpen.

Niet normaal, minder dan een uur eerder lag je nog in bed en nu al alles gedaan. Ik zou willen dat ik zo snel kon werken!

Ik zou net m'n ontbijt binnen hebben gehad........
quote:BridgetteDubois schreef op 22 april 2016 @ 09:26:

[...]

Hoi! Goed dat je er bent!

Heb ik gewoon gisteren de tapas en drankjes gemist!

Dadelijk sporten en meteen daarna door naar werk, ergens tussendoor ook even wat te eten voor vanavond halen (eet elke vrijdag op ''de zaak'') en dan lekker weekend.

Leuke weekend/vakantieplannen hier?
quote:Star schreef op 22 april 2016 @ 09:13:

Geen Koningsspelen hier op school. Gelukkig, ik vind het ook een stom iets.

O?

Waarom niet?

Interesse hoor, ik dacht dat het een landelijk iets was. Dat alle scholen sowieso meedoen.
quote:BridgetteDubois schreef op 22 april 2016 @ 09:02:

[...]

Ik weet het maar vind het echt onzin dat ene dagje ertussen. Bel maandag voor de oudste. Jongste is 4 dus niet leerplichtig. En oudste is werkelijk nooit afwezig...Woon je op een eiland en gaan ze op het vasteland naar school of zo?
quote:Hayek schreef op 22 april 2016 @ 09:26:

[...]

Maar waarom doe je het eigenlijk? Ik snap het geloof ik niet zo goed.......

Omdat jongste al een hele tijd niet lekker in dr vel zit. Ze is 4 en mag in principe nog een dag per week thuisblijven. Met haar juf heb ik dit ook gewoon overlegd.

In de klas van ander kind komt maandag een vervanger voor 1 dag omdat juf ontslag heeft genomen, en vorige week voor het laatst was. Ze komen verder gewoon altijd, dus 1 dagje missen zodat ze 2 weken vakantie hebben leek ons geen echt probleem.
quote:hatsetats schreef op 22 april 2016 @ 09:27:

[...]

Gegrilde kabeljauwfilet, sla en roerbak van alle groenten die in de koelkastlade liggen Lekker
quote:dolfje schreef op 22 april 2016 @ 09:30:

[...]

Heb ik gewoon gisteren de tapas en drankjes gemist!

Dadelijk sporten en meteen daarna door naar werk, ergens tussendoor ook even wat te eten voor vanavond halen (eet elke vrijdag op ''de zaak'') en dan lekker weekend.

Leuke weekend/vakantieplannen hier?

Ik heb al opgeruimd, schoongemaakt en boodschappen gedaan.

Straks mijn dochter ophalen, die is vanmiddag vrij (na de koningspelen) en ik breng haar vanmiddag naar de uitwisselplek met haar vader.

Daarna ben ik alleen thuis tot morgen. Mijn verkering komt zaterdag.

Morgen heb ik om elf uur een skype meeting met een regisseur over een gastrol die ik ga spelen en verder doe ik zaterdag niks meer.

Zondag ga ik naar een verjaardag en daar is ook mijn beste vriendin dus daar kijk ik naar uit. Mijn ex brengt mijn dochter daar naartoe en dan neem ik haar weer mee naar huis.
Nu al boodschappen en opgeruimd etc Leo, was je zo vroeg op?
quote:Eleonora-1 schreef op 22 april 2016 @ 09:30:

[...]

O?

Waarom niet?

Interesse hoor, ik dacht dat het een landelijk iets was. Dat alle scholen sowieso meedoen.Geen idee waarom niet. Ze doen ook niet mee met het Nationale schoolontbijt.
Hoe gaat dat bij jullie op school dan? Op de school waar mijn kinderen zitten is het normaal dat je je kind afbelt als kind heel erg moe is. Dat hoor ik echt zoveel mensen doen. Juffen geven dat ook aan, liever een dagje uitrusten dan doorgaan en dan instorten.

Wij brengen kinderen gewoon naar school als ze moe zijn. Oudste heeft nog geen 1 dag gemist dit schooljaar, jongste wel wat ivm ziekte.
Stevig ontbijt: eiwitomelet, champignons, spinazie, feta, restje groene asperges, tabasco.
quote:hatsetats schreef op 22 april 2016 @ 09:41:

Stevig ontbijt: eiwitomelet, champignons, spinazie, feta, restje groene asperges, tabasco.Tabasco
quote:BridgetteDubois schreef op 22 april 2016 @ 09:41:

Hoe gaat dat bij jullie op school dan? Op de school waar mijn kinderen zitten is het normaal dat je je kind afbelt als kind heel erg moe is. Dat hoor ik echt zoveel mensen doen. Juffen geven dat ook aan, liever een dagje uitrusten dan doorgaan en dan instorten.

Wij brengen kinderen gewoon naar school als ze moe zijn. Oudste heeft nog geen 1 dag gemist dit schooljaar, jongste wel wat ivm ziekte.Dat is hier normaal in het eerste jaar van de kleuterklas. Daarna echt niet meer hoor. Dan spreek je na school maar niet af en ga je maar relaxen. Ik vind dat echt geen instelling.
quote:Star schreef op 22 april 2016 @ 09:43:

[...]

Dat is hier normaal in het eerste jaar van de kleuterklas. Daarna echt niet meer hoor. Dan spreek je na school maar niet af en ga je maar relaxen. Ik vind dat echt geen instelling.Ik ook niet, wij doen dat ook niet. Ik vlieg nu dus 1 keer uit de bocht met oudste...
quote:BridgetteDubois schreef op 22 april 2016 @ 09:41:

Wij brengen kinderen gewoon naar school als ze moe zijn. Oudste heeft nog geen 1 dag gemist dit schooljaar, jongste wel wat ivm ziekte.

Als je bij ons afbelt rond de vakanties is de kans groot dat er een melding word gedaan bij de inspectie.

En kinderen regelmatig afmelden omdat ze moe zijn is na de 1e kleuterklassen echt niet oke. Dan gaan ze met ouders praten en word er een melding gedaan.

Strikte school maar is door ervaring zo gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven