CIZ ergenis

23-04-2016 13:36 89 berichten
Voor mijn eigen gemoedsrust, verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Je doet een aanvraag en vraagt specifiek om een huisbezoek.

Als je een afwijzing had gehad zonder huisbezoek, was je dàn wel tevreden geweest over de procedure?

Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik begrijp het geloof ik niet zo goed. Je had toch zelf om een huisbezoek gevraagd?

Dat hebben ze keurig gedaan, dus wat is het probleem?
Los van dat ik niet weet waar CIZ voor staat, vind ik het een nogal aardige manier, eerlijk gezegd. Persoonlijk, je wordt niet afgescheept met een telefoontje. Fijn toch?
Later is nu
Voor sommige mensen is het ook nooit goed!
WORDT er eens persoonlijk en sociaal gewerkt, is het wéér niet goed.

Nu had je de kans om ondanks een afwijzing, toch meteen je vragen te stellen etc. Da's toch juist hartstikke klantvriendelijk?
Zo boos dat ik mijn gal wil spuwen....

Waar ben je nou zo boos om? Jij vraagt specifiek om een huisbezoek, dit honoreren ze omdat je er speciaal om verzoekt. Je begrijpt de afwijzing. En nu is het huisbezoek volgens jou geldverspilling.

Leg eens uit alsjeblieft?
Ik vind het op zich wel netjes dat ze het fatsoen nemen om dit thuis te bespreken.

Maar wat nu voor jullie, moet je er nu mee naar de gemeente?
Je kunt je maar ergens over opwinden.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
...............................................
quote:gizzmo-returns schreef op 23 april 2016 @ 14:01:

Ik vind het op zich wel netjes dat ze het fatsoen nemen om dit thuis te bespreken.

Maar wat nu voor jullie, moet je er nu mee naar de gemeente?We moeten inderdaad naar de Gemeente, ze valt nu straks onder de jeugdwet.
Ben je boos op jezelf? Dat zou ik kunnen begrijpen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik heb ook een paar keer met mensen van het CIZ gesproken, zo'n zogenaamd keukentafelgesprek, dat was overigens bij en over mijn hoogbejaarde moeder. Dat waren ook gesprekken die makkelijk per telefoon hadden gekund, die bezoeken zijn soms echt pure geldverspilling. Het ging over een indicatie voor thuiszorg maar ik had ook gevraagd om douchehulp en dagelijks toezicht op zaken als inname medicijnen en kijken of er inderdaad gegeten is en voldoende gedronken.

Al die vragen hadden mijns inziens in één keer kunnen worden meegenomen maar nee, ze kwamen drie keer en niet in een week maar uitgesmeerd over een aanzienlijk langere perdiode, zeker wel twee maanden. Eer je een beschikking krijgt gaan er ook weer ongeveer zes weken voorbij, al mijn verzoeken werden gehonoreerd maar eer alle beschikkingen er waren was ik bijna vijf maanden verder.

Je kunt ze bij het CIZ niet beschuldigen van efficiëntie, dat begrip lijken ze niet eens te kennen en ze worden er klaarblijkelijk ook niet gehinderd door ook maar een greintje verstand van planning maar misschien heb ik toevallig al die keren een luie of incompetente medewerker getroffen.
verba volant, scripta manent.
quote:meisje29 schreef op 23 april 2016 @ 14:14:

[...]

We moeten inderdaad naar de Gemeente, ze valt nu straks onder de jeugdwet.

Ik zou je boosheid maar snel loslaten, straks krijg je waarschijnlijk heel wat shit bij de gemeente te verstouwen, dit loopt allemaal nog voor geen meter. Ik denk dat je dan nog eens met weemoed aan het CIZ terugdenkt.

Laat het gaan, boosheid waar je niets mee kan en zonde van je energie.
Ik denk dat je vooral boos bent omdat men geen uitzondering maakt na de huisbezoek. Je bent eigenlijk voor over de uitkomst maar je vertaald het naar de procedure.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:jo12345 schreef op 23 april 2016 @ 13:54:

Voor sommige mensen is het ook nooit goed!Exact dit.
.....................................................
quote:meisje29 schreef op 23 april 2016 @ 14:14:

[...]

We moeten inderdaad naar de Gemeente, ze valt nu straks onder de jeugdwet.

Daar zul je waarschijnlijk ook niet vrolijk van worden maar de ene gemeente is natuurlijk de andere niet. Hier in Rotterdam word je telkens weer van het kastje naar de muur gestuurd als je bij de WMO moet zijn over bijvoorbeeld thuiszorg. "Nee mevrouw, dan moet u bij de thuiszorgorganisatie zijn". De dame van de thuiszorgorganisatie, "het spijt me mevrouw maar daarvoor moet u toch echt bij de gemeente zijn".

Niet zo gek dat ik dan (volgens mijn echtgenoot) een moordlustige blik in mijn ogen krijg tijdens zo'n telefoongesprek.
quote:meisje29 schreef op 23 april 2016 @ 14:20:

[...]

Verklaar je nader.Jij wilde een huisbezoek.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
.........................................
quote:MarianneDavids schreef op 23 april 2016 @ 14:21:

[...]

Daar zul je waarschijnlijk ook niet vrolijk van worden maar de ene gemeente is natuurlijk de andere niet. Hier in Rotterdam word je telkens weer van het kastje naar de muur gestuurd als je bij de WMO moet zijn over bijvoorbeeld thuiszorg. "Nee mevrouw, dan moet u bij de thuiszorgorganisatie zijn". De dame van de thuiszorgorganisatie, "het spijt me mevrouw maar daarvoor moet u toch echt bij de gemeente zijn".

Niet zo gek dat ik dan (volgens mijn echtgenoot) een moordlustige blik in mijn ogen krijg tijdens zo'n telefoongesprek.

Herkenbaar.

Mijn moeder heeft ondertussen al 2 of 3 keukentafelgsprekken geahd.

Twee weken terug is de thuiszorg org alweer langs geweest omdat ze niet wilden geloven dat mijn zwaar gehandicapte moeder niet zelf kon afwassen

TO welkom bij de soms onbegrijpelijke werkwijze van CIZ.
quote:gizzmo-returns schreef op 23 april 2016 @ 14:17:

[...]

Ik zou je boosheid maar snel loslaten, straks krijg je waarschijnlijk heel wat shit bij de gemeente te verstouwen, dit loopt allemaal nog voor geen meter. Ik denk dat je dan nog eens met weemoed aan het CIZ terugdenkt.

Laat het gaan, boosheid waar je niets mee kan en zonde van je energie.Ik wilde even mijn boosheid ventileren, als moeder van een gehandicapt kind krijg ik nu ze vier is genoeg bureaucratie over mijn heen, dus heel veel eelt kweken is erg belangrijk. En ik weet hoe het bij de Gemeente eraan toe gaat, daarom wilde ik haar ook graag bij het CIZ houden maar ik snap de beweegredenen waarom dit niet kan.
quote:miedo schreef op 23 april 2016 @ 14:26:

[...]

Herkenbaar.

Mijn moeder heeft ondertussen al 2 of 3 keukentafelgsprekken geahd.

Twee weken terug is de thuiszorg org alweer langs geweest omdat ze niet wilden geloven dat mijn zwaar gehandicapte moeder niet zelf kon afwassen Mensen moeten dikwijls eerst zelf iets hebben meegemaakt om zich te kunnen inleven in de problemen die iemand heeft. Als je zelf een keer een arm hebt gebroken begrijp je waarschijnlijk al veel beter waarom iemand die bijvoorbeeld zijn of haar armen door een aandoening niet kan gebruiken ook niet kan afwassen. "Neem een vaatwasser" is ook makkelijk gezegd, inruimen is dan ook een kwelling, net als uitruimen en het CIZ betaalt hem niet. Bovendien heeft niet iedereen er plaats voor.
....................................................................
quote:meisje29 schreef op 23 april 2016 @ 14:26:

[...]

Ik wilde even mijn boosheid ventileren, als moeder van een gehandicapt kind krijg ik nu ze vier is genoeg bureaucratie over mijn heen, dus heel veel eelt kweken is erg belangrijk. En ik weet hoe het bij de Gemeente eraan toe gaat, daarom wilde ik haar ook graag bij het CIZ houden maar ik snap de beweegredenen waarom dit niet kan.Ik snap je heel goed, qua zorg is het echt een warboel momenteel. Zou je er niet bij moeten hebben, naast je zorgen om je kind. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je alleen maar nutteloos energie hieraan verspilt. Dit soort instanties ga je niet veranderen en die liggen er niet wakker van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven