beginnen met de pil

23-04-2016 20:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey.

ik wil gaan beginnen met het slikken van de pil.. ik heb gelezen dat het gebruikelijk is de pil te slikken op de eerste dag van je menstruatie. Ik ben net ongesteld geweest zou ik hem kunnen slikken? en hoelang moet ik wachten totdat de pil dan betrouwbaar is ? alvast bedankt
Doe nou gewoon wat er in de bijsluiter staat en wat je arts je adviseert: BEGINNEN OP DE EERSTE DAG VAN JE MENSTRUATIE. Hoe moeilijk is het toch tegenwoordig om een instructie op te volgen
Ja je kunt beginnen met slikken en hij is dan direct betrouwbaar.
doe even rustig het is een vraag ik weet wat er op de bijsluiter staat
Als het goed is staan in de bijsluiter 2 opties. Beginnen op je eerste dag van je menstruatie en op een ander moment. Daar staat ook bij of je direct beschermt bent of niet. Anders kun je ook nog drie weekjes wachten, als je direct veilig wilt zijn.
quote:dekentje11 schreef op 23 april 2016 @ 20:11:

Ja je kunt beginnen met slikken en hij is dan direct betrouwbaar.

Dat klopt niet wat je zegt.

In mijn bijsluiter staat toch echt als je niet op de eerste dag van je menstruatie slikt dat de pil niet meteen veilig is. Dat je dan de komende 7 dagen een condoom erbij moet bruiken. Op de eerste dag van de menstruatie is de pil wel meteen betrouwbaar.
quote:melodieex schreef op 23 april 2016 @ 20:11:

doe even rustig het is een vraag ik weet wat er op de bijsluiter staatNee dat weet je niet anders vraag je het niet
Ik hoop toch dat je sowieso condooms blijft gebruiken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ja dankjewel ik wou het even zeker weten
Hoi TS,

Wij kunnen niet weten welk merk en type pil je gebruikt, want de instructies kunnen natuurlijk verschillen. Als je het echt zeker wilt weten, kan je het beste even contact opnemen met de huisartsenpraktijk.

Groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven