Het Stamcafé XI

21-04-2016 20:39 3023 berichten
Deel elf van ons heerlijke café!

We zijn in Barcelona neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

Mijn dochter is net 9 en wist het ook niet tot de afgelopen Sinterklaas echt helemaal. Ze was toen dus 8 en vermoedde wel wat maar door de surprices in groep 5 en klasgenoten met oudere broers en zussen heb ik maar uitgelegd hoe het zat.

Ze vond het zo lief van iedereen, kadootjes betalen en we dan doen alsof ze van Sint komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 23 april 2016 @ 21:15:

[...]

Een kind van 9 dat nog in Sinterklaas geloofd? Okeee..Een volwassene die niet goed kan spellen? Okeee...
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 23 april 2016 @ 21:20:

[...]

Een volwassene die niet goed kan spellen? Okeee...En een volwassene die het verschil tussen spelling en grammatica niet weet dan?
Oh dear, how sad, never mind.

[...]

Een kind van 9 dat nog in Sinterklaas geloofd? Okeee..En wie is u?
Men neme een tv, bank, vriend en film. Helaas mag vriend niet aan me zitten. Een vinger wordt weggeslagen.

Ik houd van onze poezel
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 21:22:

[...]

En een volwassene die het verschil tussen spelling en grammatica niet weet dan? Bedoel je nu dat de betreffende post grammaticaal onjuist was en ik dat ten onrechte als spelfout benoemde?
quote:Solomio schreef op 23 april 2016 @ 21:24:

[...]

Bedoel je nu dat de betreffende post grammaticaal onjuist was en ik dat ten onrechte als spelfout benoemde?Ik verslik me in mijn karvancevitam!

[...]

Bedoel je nu dat de betreffende post grammaticaal onjuist was en ik dat ten onrechte als spelfout benoemde?Geheel correct!
quote:yasmijn schreef op 23 april 2016 @ 21:25:

[...]

Ik verslik me in mijn karvancevitam! Nog drie weken zoetigheid in je neus dus....
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 21:25:

[...]

Geheel correct!Er stond 'geloofd' waar dat 'gelooft' had moeten zijn. Lijkt mij een typisch gevalletje spelfout.

[...]

Een kind van 9 dat nog in Sinterklaas geloofd? Okeee..zo hee, zeikie, kwam je speciaal binnen om dat ff te zeggen?
very metal
quote:-KING- schreef op 23 april 2016 @ 21:27:

[...]

zo hee, zeikie, kwam je speciaal binnen om dat ff te zeggen?+1, zo zuur binnenkomen ook
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 21:26:

[...]

Nog drie weken zoetigheid in je neus dus....Zoiets ja.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2016 @ 21:25:

[...]

Ik verslik me in mijn karvancevitam!

Hopelijk een lekkere smaak!
quote:Solomio schreef op 23 april 2016 @ 21:26:

[...]

Er stond 'geloofd' waar dat 'gelooft' had moeten zijn. Lijkt mij een typisch gevalletje spelfout.Een incorrecte werkwoordvervoeging is een grammaticale fout. Verassing in plaats van verrassing is een spelfout....

[...]

Een kind van 9 dat nog in Sinterklaas geloofd? Okeee..

Hee Nonny, gezellig dat je binnen komt huppelen en knus meekletst.

Drankje?
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 21:29:

[...]

Een incorrecte werkwoordvervoeging is een grammaticale fout. Verassing in plaats van verrassing is een spelfout....Van deze site: https://onzetaal.nl/taala ... typfout-spelfout-taalfout

'Sommige fouten bevinden zich op de scheidslijn van spel- en taalfouten, denk daarbij aan fouten in de werkwoordspelling. Er is redelijk wat grammaticakennis voor nodig om dat goed te doen (je moet bijvoorbeeld weten wat een persoonsvorm is en je moet het onderwerp van de zin kunnen herkennen). Toch lijkt het hier eerder om spel- dan om taalfouten te gaan. Dat geldt zeker voor het schrijven van vormen als opend en werdt – waarbij geen woordsoorten verward worden, maar spellingregels verkeerd worden toegepast. '
quote:Solomio schreef op 23 april 2016 @ 21:31:

[...]

Van deze site: https://onzetaal.nl/taala ... typfout-spelfout-taalfout

'Sommige fouten bevinden zich op de scheidslijn van spel- en taalfouten, denk daarbij aan fouten in de werkwoordspelling. Er is redelijk wat grammaticakennis voor nodig om dat goed te doen (je moet bijvoorbeeld weten wat een persoonsvorm is en je moet het onderwerp van de zin kunnen herkennen). Toch lijkt het hier eerder om spel- dan om taalfouten te gaan. Dat geldt zeker voor het schrijven van vormen als opend en werdt – waarbij geen woordsoorten verward worden, maar spellingregels verkeerd worden toegepast. 'Hm....nou vooruit, grijs gebied dan.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2016 @ 21:23:

[...]

En wie is u?Ik ben een forumster. Maar heb per ongeluk gereageerd op een topic in het stamcafé. Ik ben al weg! Wil hier niet graag zijn ook. Altijd goed gelet om niet op het stamcafé te reageren. Vandaag dus niet opgelet. Baai.
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 21:22:

[...]

En een volwassene die het verschil tussen spelling en grammatica niet weet dan?

Een foute vervoeging: grammatica

Een goede vervoeging fout gespeld: spelling

Geloofd kan dus beide zijnX-D
quote:Nonny schreef op 23 april 2016 @ 21:34:

[...]

Ik ben een forumster. Maar heb per ongeluk gereageerd op een topic in het stamcafé. Ik ben al weg! Wil hier niet graag zijn ook. Altijd goed gelet om niet op het stamcafé te reageren. Vandaag dus niet opgelet. Baai.
ik drink noooooit meer alcohol (nouja...). Bijn een jaar geen gedronken (babybroeden enzo) en gisteren wel 2, ja twee! gin tonics op en ik heb me toch een kater de hele dag al :(

Zo naar uitgekeken, schijfje limoen er in, ijs.

En nu de hele dag misselijk hoofdpijn en een houten hoofd.

Iemand tips? Paracetamol heb ik al op, brood met gebakken ei en zout en peper, veel water, net gewoon avondeten gegeten maar t is nog steeds niet weg.

Zucht, vroegah kon ik alles drinken en nergens last van
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 21:33:

[...]

Hm....nou vooruit, grijs gebied dan. Het heet werkwoordSPELLING, vandaar dat ik het een spelfout noem.

[...]

Bedoel je nu dat de betreffende post grammaticaal onjuist was en ik dat ten onrechte als spelfout benoemde?What is he thinking?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Peacy schreef op 23 april 2016 @ 21:29:

[...]

Hopelijk een lekkere smaak!Tropical

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven