Nutteloze talenten
zondag 24 april 2016 om 10:41
- Toen ik 3 jaar was kon ik ruiken wie er op bezoek was geweest, zonder dat ik diegene dan gezien had. Ik rook dan aan de bank of stoel. Ik leek wel een hond.
Ik heb nog steeds een goed reuk- en smaakvermogen. Zo proef ik of een glas water van Spa, Vittel, of Evian is. En of een kroket van Beckers of Mora is. Bij de kookcursus vertelde de leraar dat ik niet de makkelijkste eter ben (is ook zo), maar wel degene die het beste smaken eruit kan halen.
- Telefoonnummers (behalve gsm nummers), verjaardagen, hoe lang een bepaalde gebeurtenis geleden is. Bijvoorbeeld dat het vandaag 22 jaar geleden is dan mijn toenmalige klas zijn/haar communie deed. Van sommigen weet ik ook nog welke jurk of pak ze aanhadden, ook waar ik geen foto van heb.
Ik heb nog steeds een goed reuk- en smaakvermogen. Zo proef ik of een glas water van Spa, Vittel, of Evian is. En of een kroket van Beckers of Mora is. Bij de kookcursus vertelde de leraar dat ik niet de makkelijkste eter ben (is ook zo), maar wel degene die het beste smaken eruit kan halen.
- Telefoonnummers (behalve gsm nummers), verjaardagen, hoe lang een bepaalde gebeurtenis geleden is. Bijvoorbeeld dat het vandaag 22 jaar geleden is dan mijn toenmalige klas zijn/haar communie deed. Van sommigen weet ik ook nog welke jurk of pak ze aanhadden, ook waar ik geen foto van heb.
zondag 24 april 2016 om 10:59
Ik kan heel realistisch een heel scala aan dieren nadoen. Totaal nutteloos maar wel leuk om mensen mee te generen (mijn moeder schaamt zich dood als ik keihard een pauw of meeuw na doe want iedereen kijkt gelijk, gaat best hard )
Van een hand kan ik mijn vingers (met nagelkant) naar mijn pols buigen in een hoek van 90 graden (andere hand niet). Ook zeer nutteloos, maar een leuk trucje om te shockeren
Van een hand kan ik mijn vingers (met nagelkant) naar mijn pols buigen in een hoek van 90 graden (andere hand niet). Ook zeer nutteloos, maar een leuk trucje om te shockeren
zondag 24 april 2016 om 11:03
quote:Lapflop schreef op 24 april 2016 @ 10:40:
Ik kan het moeilijkste veld van mijnenveger in minderd dan 90 seconde oplossen.
Ook de 5/6 sterren logiquiz puzzels zijn voor mijn een eitje, maar ik kan ze in geen een winkel meer te koop vinden Je kunt ze online bestellen! Heb ik laatst gedaan Hoewel die geloof ik wel 4/5 sterren was.
Ik kan het moeilijkste veld van mijnenveger in minderd dan 90 seconde oplossen.
Ook de 5/6 sterren logiquiz puzzels zijn voor mijn een eitje, maar ik kan ze in geen een winkel meer te koop vinden Je kunt ze online bestellen! Heb ik laatst gedaan Hoewel die geloof ik wel 4/5 sterren was.
zondag 24 april 2016 om 11:12
zondag 24 april 2016 om 11:20
quote:Pyjamabroek schreef op 23 april 2016 @ 20:50:
To trapt af.
Als iemand een (lang) woord zegt weet ik gelijk hoeveel letters het heeft. Al is het een woord van 30 letters, als iemand het woord noemt kan ik binnen een seconde precies zeggen hoeveel letters het heeft.
Vooral vriendinnen vinden het erg grappig
Hee dit kan ik ook!! Precies!
Nog nooit iemand 'ontmoet' die dat ook kan! Haha grappig!
To trapt af.
Als iemand een (lang) woord zegt weet ik gelijk hoeveel letters het heeft. Al is het een woord van 30 letters, als iemand het woord noemt kan ik binnen een seconde precies zeggen hoeveel letters het heeft.
Vooral vriendinnen vinden het erg grappig
Hee dit kan ik ook!! Precies!
Nog nooit iemand 'ontmoet' die dat ook kan! Haha grappig!
zondag 24 april 2016 om 11:26
quote:Pyjamabroek schreef op 23 april 2016 @ 21:56:
Oja nog eentje van mezelf (waar ik aan herinnerd wordt door een paar reacties hier): ik heb een nummerborden tic. Ken alle nummerborden van mensen die ik ken, incl. de auto's die ze jaren geleden hadden.
Zelfde geldt voor telefoonnummers, weet nog telefoonnummers van vriendinnetjes van de basisschool.
Verder is m'n geheugen juist dramatisch haha
Huh?? Dit heb ik dus ook precies hetzelfde!!
En mijn verdere geheugen (wat heb je gister gedaan??) is juist superslecht!!
Oja nog eentje van mezelf (waar ik aan herinnerd wordt door een paar reacties hier): ik heb een nummerborden tic. Ken alle nummerborden van mensen die ik ken, incl. de auto's die ze jaren geleden hadden.
Zelfde geldt voor telefoonnummers, weet nog telefoonnummers van vriendinnetjes van de basisschool.
Verder is m'n geheugen juist dramatisch haha
Huh?? Dit heb ik dus ook precies hetzelfde!!
En mijn verdere geheugen (wat heb je gister gedaan??) is juist superslecht!!
zondag 24 april 2016 om 11:32
zondag 24 april 2016 om 11:41
Ja, leuk is dat hè? Ik doe het al vanaf kinds af aan, dat ik met woorden 'speel' in m'n hoofd.
Ik zie die letters zo voor me, en verdeel ze dan in groepjes waardoor ik ze makkelijk kan optellen.
Ik zag dat je ook in het Chinees tot honderd kan tellen. Ik kan/kon vroeger in tien talen tot tien tellen. Haha.
Iedereen die ik tegen kwam die een andere taal sprak, die 'ondervroeg' ik en dan na een paar keer goed luisteren dan kon ik het nazeggen haha.
Het is wel allemaal een beetje weggezakt hoor!
Ik zie die letters zo voor me, en verdeel ze dan in groepjes waardoor ik ze makkelijk kan optellen.
Ik zag dat je ook in het Chinees tot honderd kan tellen. Ik kan/kon vroeger in tien talen tot tien tellen. Haha.
Iedereen die ik tegen kwam die een andere taal sprak, die 'ondervroeg' ik en dan na een paar keer goed luisteren dan kon ik het nazeggen haha.
Het is wel allemaal een beetje weggezakt hoor!
zondag 24 april 2016 om 11:46
Wat grappig kniesoor! Ik speel inderdaad ook altijd met woorden in m'n hoofd, altijd al een goed taalgevoel gehad. Ik zie ook de letters voor me (ben ook een beelddenker), en dan tel ik ze op m'n vingers ofzo, die ik ook voor me zie (maar niet echt gebruik). Lastig uit te leggen haha.
Leuk is dat he, als je in andere talen kan tellen. Kan je altijd zo heerlijk mee opscheppen!
Leuk is dat he, als je in andere talen kan tellen. Kan je altijd zo heerlijk mee opscheppen!
zondag 24 april 2016 om 23:12
Wat een leuk topic! Ik word er blij van.
Ik ben niet de enige met rare talenten.
Van heel veel leerlingen weet ik de cijfers uit mijn hoofd, uiteraard wel mijn eigen vak. Sommigen vinden dat wel creepy.
Ook weet ik jaren later nog veel details van leerlingen en als ik ze dan eens tegenkom zijn ze erg verbaasd dat ik dat dan nog weet.
Ik ben niet de enige met rare talenten.
Van heel veel leerlingen weet ik de cijfers uit mijn hoofd, uiteraard wel mijn eigen vak. Sommigen vinden dat wel creepy.
Ook weet ik jaren later nog veel details van leerlingen en als ik ze dan eens tegenkom zijn ze erg verbaasd dat ik dat dan nog weet.
zondag 24 april 2016 om 23:44
O ja, ik kan heel realistisch een geitje nadoen. Ze reageren er ook op als ik het doe, echt waar! Wie weet zeg ik hele rare dingen in het geits, dat weet ik natuurlijk niet. Ik wil als ik ooit een tuin heb met de ruimte twee geitjes.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-