Nutteloze talenten

23-04-2016 20:49 161 berichten
Talenten die je hebt, maar die zo doelloos zijn dat je er niks mee kan. Maar die wel grappig zijn.

Ben benieuwd naar jullie talenten.
quote:Rocinante schreef op 24 april 2016 @ 09:30:

Ik kan drinken terwijl ik op mijn rug lig. Volgens partner en kinderen kan "niemand" dat. Ik heb geen ideeWaarschijnlijk gaat het hele topic dit nu uitproberen...
Ik kan Griekse letters lezen, en kan dus alle borden in Griekenland ontcijferen, maar alleen niet vertalen
Wat heerlijk dat er zo actief gereageerd woord!

Leuk om te lezen allemaal!
quote:Zelatrice schreef op 24 april 2016 @ 09:36:

[...]

Waarschijnlijk gaat het hele topic dit nu uitproberen... Wel hier komen vertellen dan!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het moeilijkste veld van mijnenveger in minderd dan 90 seconde oplossen.

Ook de 5/6 sterren logiquiz puzzels zijn voor mijn een eitje, maar ik kan ze in geen een winkel meer te koop vinden
- Toen ik 3 jaar was kon ik ruiken wie er op bezoek was geweest, zonder dat ik diegene dan gezien had. Ik rook dan aan de bank of stoel. Ik leek wel een hond.

Ik heb nog steeds een goed reuk- en smaakvermogen. Zo proef ik of een glas water van Spa, Vittel, of Evian is. En of een kroket van Beckers of Mora is. Bij de kookcursus vertelde de leraar dat ik niet de makkelijkste eter ben (is ook zo), maar wel degene die het beste smaken eruit kan halen.

- Telefoonnummers (behalve gsm nummers), verjaardagen, hoe lang een bepaalde gebeurtenis geleden is. Bijvoorbeeld dat het vandaag 22 jaar geleden is dan mijn toenmalige klas zijn/haar communie deed. Van sommigen weet ik ook nog welke jurk of pak ze aanhadden, ook waar ik geen foto van heb.
Het enige krokettenmerk dat ik herken is Kwekkeboom, viezere kroketten dan Kwekkeboom bestaan niet, een veel te zoute meelbal met een korstje.
verba volant, scripta manent.
Ik kan heel realistisch een heel scala aan dieren nadoen. Totaal nutteloos maar wel leuk om mensen mee te generen (mijn moeder schaamt zich dood als ik keihard een pauw of meeuw na doe want iedereen kijkt gelijk, gaat best hard )

Van een hand kan ik mijn vingers (met nagelkant) naar mijn pols buigen in een hoek van 90 graden (andere hand niet). Ook zeer nutteloos, maar een leuk trucje om te shockeren
quote:Lapflop schreef op 24 april 2016 @ 10:40:

Ik kan het moeilijkste veld van mijnenveger in minderd dan 90 seconde oplossen.

Ook de 5/6 sterren logiquiz puzzels zijn voor mijn een eitje, maar ik kan ze in geen een winkel meer te koop vinden Je kunt ze online bestellen! Heb ik laatst gedaan Hoewel die geloof ik wel 4/5 sterren was.
quote:ibbeltje12 schreef op 24 april 2016 @ 11:03:

[...]

Je kunt ze online bestellen! Heb ik laatst gedaan Hoewel die geloof ik wel 4/5 sterren was.Schijnbaar heb ik een talent om de logische oplossing toch niet te bedenken. Thanks voor de tip!
quote:Pyjamabroek schreef op 23 april 2016 @ 20:50:

To trapt af.

Als iemand een (lang) woord zegt weet ik gelijk hoeveel letters het heeft. Al is het een woord van 30 letters, als iemand het woord noemt kan ik binnen een seconde precies zeggen hoeveel letters het heeft.

Vooral vriendinnen vinden het erg grappig

Hee dit kan ik ook!! Precies!

Nog nooit iemand 'ontmoet' die dat ook kan! Haha grappig!
quote:Pyjamabroek schreef op 23 april 2016 @ 21:56:

Oja nog eentje van mezelf (waar ik aan herinnerd wordt door een paar reacties hier): ik heb een nummerborden tic. Ken alle nummerborden van mensen die ik ken, incl. de auto's die ze jaren geleden hadden.

Zelfde geldt voor telefoonnummers, weet nog telefoonnummers van vriendinnetjes van de basisschool.

Verder is m'n geheugen juist dramatisch haha

Huh?? Dit heb ik dus ook precies hetzelfde!!

En mijn verdere geheugen (wat heb je gister gedaan??) is juist superslecht!!
quote:Rocinante schreef op 24 april 2016 @ 10:32:

[...]

Wel hier komen vertellen dan!Hè gelukkig ik heb ook een talent!
Hahahaha kniesoor, ben je stiekem een verloren tweelingzusje? grappig!

Wat leuk dat jij dat ook hebt van die woorden, ik heb ook nog nooit iemand 'ontmoet' die het ook heeft. Anderen snappen niet hoe ik het doe, kan het ook niet uitleggen, het gaat gewoon vanzelf. Fijn, iemand die me snapt haha
Ja, leuk is dat hè? Ik doe het al vanaf kinds af aan, dat ik met woorden 'speel' in m'n hoofd.

Ik zie die letters zo voor me, en verdeel ze dan in groepjes waardoor ik ze makkelijk kan optellen.

Ik zag dat je ook in het Chinees tot honderd kan tellen. Ik kan/kon vroeger in tien talen tot tien tellen. Haha.

Iedereen die ik tegen kwam die een andere taal sprak, die 'ondervroeg' ik en dan na een paar keer goed luisteren dan kon ik het nazeggen haha.

Het is wel allemaal een beetje weggezakt hoor!
Ik onthou teksten van liedjes die verder niemand kan of wil meezingen. Zoals Ketelbinkie ('Toen wij uit Rotterdam vertrokken'). Of de tweede en derde coupletten die niemand kent.

Ik kan met tien vingers blind typen. Echt enorm handig op je mobiel.
Wat grappig kniesoor! Ik speel inderdaad ook altijd met woorden in m'n hoofd, altijd al een goed taalgevoel gehad. Ik zie ook de letters voor me (ben ook een beelddenker), en dan tel ik ze op m'n vingers ofzo, die ik ook voor me zie (maar niet echt gebruik). Lastig uit te leggen haha.

Leuk is dat he, als je in andere talen kan tellen. Kan je altijd zo heerlijk mee opscheppen!
Ik heb een sterke neus, en ik ruik vaak welk merkwasmiddel de buren gebruikt hebben bij de was die buiten hangt.
Ik onthoud namen nooit in een keer. Ik heb het talent ontwikkeld ze aan een letter in de naam te onthouden, gek genoeg is dat niet de eerste letter maar de derde of vierde ofzo... Dan krijg je situaties als: D... Da.... Nadine!
Haha blind typen kan ik ook al jaren.

En ik ben erg goed in iets vinden wat een ander kwijt is. Mn ex bijvoorbeeld, had hij het hele huis al 3 x omgekeerd, ik keek 3 tellen en ik vond het. Op mn werk pcies hetzelfde.

Wel alleen bij spullen van een ander...
Wat een leuk topic! Ik word er blij van.

Ik ben niet de enige met rare talenten.

Van heel veel leerlingen weet ik de cijfers uit mijn hoofd, uiteraard wel mijn eigen vak. Sommigen vinden dat wel creepy.

Ook weet ik jaren later nog veel details van leerlingen en als ik ze dan eens tegenkom zijn ze erg verbaasd dat ik dat dan nog weet.
quote:Rocinante schreef op 24 april 2016 @ 09:30:

Ik kan drinken terwijl ik op mijn rug lig. Volgens partner en kinderen kan "niemand" dat. Ik heb geen ideeIk kan dat ook! Vriend verklaart me voor gek.
Heel snel het alfabet achterste voren zeggen... Heb je echt niets aan
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
quote:Whatifyoufly schreef op 24 april 2016 @ 23:17:

Heel snel het alfabet achterste voren zeggen... Heb je echt niets aanToch wel knap
O ja, ik kan heel realistisch een geitje nadoen. Ze reageren er ook op als ik het doe, echt waar! Wie weet zeg ik hele rare dingen in het geits, dat weet ik natuurlijk niet. Ik wil als ik ooit een tuin heb met de ruimte twee geitjes.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven