Honden en kitten
zondag 24 april 2016 om 20:23
Over ruim een week mogen we onze kitten ophalen. We hebben nu al 4 katten en 2 honden en de kitten komt ook uit een gezin waar honden zijn. En uiteraard laten we ze rustig aan elkaar wennen, maar ze zijn dus wel katten en honden gewend. De honden gaan echter nogal ruw met de katten om, spelen met ze alsof het honden zijn, niet echt handig met een kwetsbaar kitten.
Maar nu vraag ik me af, wat te doen als ik weg moet, normaal lopen de honden gewoon vrij rond en gaan ze alleen 's nachts in de bench. Kan ik nu het beste de kitten appart zetten, kan hij dus niet rustig wennen aan 1 ruimte te gelijk, de honden in sluiten. Het lijkt me iig niet slim om ze allemaal bij elkaar te houden, als er geen toezicht is.
De andere katten sluit ik zo en zo boven op of gaan naar buiten.
De andere katten waren al volwassen toe de honden kwamen, dus nog nooit een kitten bij de honden gehad.
Maar nu vraag ik me af, wat te doen als ik weg moet, normaal lopen de honden gewoon vrij rond en gaan ze alleen 's nachts in de bench. Kan ik nu het beste de kitten appart zetten, kan hij dus niet rustig wennen aan 1 ruimte te gelijk, de honden in sluiten. Het lijkt me iig niet slim om ze allemaal bij elkaar te houden, als er geen toezicht is.
De andere katten sluit ik zo en zo boven op of gaan naar buiten.
De andere katten waren al volwassen toe de honden kwamen, dus nog nooit een kitten bij de honden gehad.
zondag 24 april 2016 om 21:10
maandag 25 april 2016 om 12:45
maandag 25 april 2016 om 15:12
maandag 25 april 2016 om 15:14
quote:polala schreef op 25 april 2016 @ 12:45:
Ik zou hem zeker apart zetten, ondanks dat mijn ervaring is dat de meeste (sociale) honden erg lief doen tegen pups en kittens. Een vriendin heeft nl. meegemaakt dat een kitten na 2 dagen dood was omdat de hele lieve maar wel grote hond zijn enthusiasme niet zo goed in toom kon houden...
Daar ben ik ook het meeste bang voor, niet dat ze hem bewust wat aandoen, maar in hun onbenulligheid.
Mijn honden zijn overigens niet heel groot, maar toch.
Ik zou hem zeker apart zetten, ondanks dat mijn ervaring is dat de meeste (sociale) honden erg lief doen tegen pups en kittens. Een vriendin heeft nl. meegemaakt dat een kitten na 2 dagen dood was omdat de hele lieve maar wel grote hond zijn enthusiasme niet zo goed in toom kon houden...
Daar ben ik ook het meeste bang voor, niet dat ze hem bewust wat aandoen, maar in hun onbenulligheid.
Mijn honden zijn overigens niet heel groot, maar toch.
maandag 25 april 2016 om 16:23
Heb volwassen poes op de plek van de hond opgesloten. In de bench. Zo kon ze eerst id in het klein aan de geuren en geluiden wennen. Inmiddels liggen zowel hond als kat in de bench.
Het is even wat overzetten sochtends en savonds maar verder lan het prima.
Ik heb trouwens wel een grote bench.
Misschien kijken naar een extra bench er bij via mp ofzo?
Het is even wat overzetten sochtends en savonds maar verder lan het prima.
Ik heb trouwens wel een grote bench.
Misschien kijken naar een extra bench er bij via mp ofzo?