Gezocht kleding maat 44 (of evt 42)

01-05-2016 20:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens veel afvallen begin ik zo langzamerhand een beetje in een kledingcrisis te komen.

Ik zoek dus (zomer) kleding in maat 44, of eventueel al maat 42 (optimisme kent geen grenzen).

Het liefst koop ik een pakket kleding ineens voor een x-bedrag

Da's vaak een stuk rendabeler dan één jurkje of één broek.

Heb nu broeken die ik echt maar twee keer gedragen heb voor ze te groot werden, en dat is prachtig natuurlijk, maar erg onpraktisch. Omdat ik hopelijk nog niet klaar ben met afvallen wil ik ook niet teveel nieuw kopen, dus vandaar mijn oproepje hier.

Wat ik vooral zoek; broeken en jurken. En ook wel wat bovenkleding, shirtjes en dergelijke.

Mocht ik een pakket van iemand over kunnen nemen ineens, ook prima als er ook dingen bij zitten waar ik minder direct naar op zoek was, dat zijn vaak de leukste verrassingen

Iemand? Prijs komen we wel uit
668, the neighbour of the Beast
Ik heb nog wel wat voor je, veel ongedragen. Maar kan het pas over een week of 3 uitzoeken. Als je daar op wilt wachten mag je het gratis hebben
Zal eens kijken! Pb wel.als het niet te schamel is.
Ik zou op mp kijken als ik jou was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat goed dat het zo lekker gaat met afvallen!

Wat voor stijl vind je leuk? Onderkleding heb ik niet, maar als ik even mijn kast uitgraaf (sowieso geen overbodige luxe) heb ik wel wat blousejes en shirtjes enzo. Mag je gratis hebben
Toevallig laatst een tas vol in de kledingcontainer gegooid omdat ik zo klaar was met al die te kleine kleding in mijn kast. Maar ik heb wellicht nog wel een stapel on-/amper gedragen (katoenen/linnen) broeken voor je. Ik zal eens gaan passen...
Geweldig, heel erg bedankt voor de reacties alvast

Juul, superfijn, tuurlijk kan ik wachten! Denk nog niet dat ik over drie weken al uit maat 44 ben... Vermoed dat het qua maat nu wat trager gaat gaan. Wil er gerust voor betalen hoor, tis echt geen bedeloproep ofzo!

Maar ik zoek wel een manier om niet elke maand alles nieuw te hoeven kopen, vandaar tweedehands.

Appie; blouses draag ik eigenlijk niet, daar heb ik niet zo'n handig figuur voor. In verhouding grote borsten en dikke bovenarmen, dus dan zit een blouse zelden mooi of praktisch.

Shirtjes; heel graag, heb echt niet veel meer wat dat betreft.

Het-Groepje, super dat je wilt kijken!

Nouschi, MP kijk ik inderdaad ook, en daar haal ik ook wel leuke dingen vandaan soms. Alleen is het aanbod qua wat ik zoek en nodig heb erg schamel op dit moment, en blijkbaar is maat 44 erg gewild dus heb je óf advertenties die na een half uur al op gereserveerd staan, óf dat de prijs voor een leuk pakketje nog sky high gaat.
Dit soort groepen

https://www.facebook.com/groups/6158055 ... 9/?fref=ts
En niet in pakketten denken, maar in goede basisstukken
Die groep ken ik, maar daar zie ik soms nog 15 euro gevraagd worden voor een gedragen broek van M&S....

Is qua prijs niet leuk meer vaak.

Ik hoef echt niet alles voor een euro te hebben, maar ik vind de tweedehandsprijzen op die groepen vaak niet heel redelijk meer.

En je hebt ergens een punt, qua goede basisstukken, aan de andere kant vind ik variatie ook wel eens leuk dus dan liever een pakket dan twee goede basisstukken voor dezelfde prijs.

Heb ooit eens via hier een doos met kleding overgekocht van iemand en het leuke daarvan was dat er dingen in zaten die ik zelf nooit gekocht zou hebben, maar die toch bij mijn favoriete kledingstukken zijn gaan horen.

Heb uit dat pakket vorige week met pijn in mijn hart mijn lievelingsvest aan een collega weggegeven omdat het ECHT niet meer paste
Ik hoef er echt niets voor te hebben hoor, als je de verzendkosten vergoed dan ben ik al blij. Als ik mijn kast aan het uitzoeken ben dan stuur ik je een PB, dan kan je zeggen wat je leuk vindt en kunt gebruiken. Ik ben al blij als ik er weer iemand blij mee kan maken! In welke regio woon je?
Super Juul, heel erg lief van je

Ik woon in Zeeland, maar ik kom ook wel eens ergens dus ik weet niet waar jij woont?

En anders vergoed ik je uiteraard de verzendkosten
quote:Marels schreef op 01 mei 2016 @ 21:35:

Super Juul, heel erg lief van je

Ik woon in Zeeland, maar ik kom ook wel eens ergens dus ik weet niet waar jij woont?

En anders vergoed ik je uiteraard de verzendkosten Ik woon in het hoge noorden, dus dat is misschien niet zo handig. we houden wel even contact!
quote:Marels schreef op 01 mei 2016 @ 21:11:

Geweldig, heel erg bedankt voor de reacties alvast

Juul, superfijn, tuurlijk kan ik wachten! Denk nog niet dat ik over drie weken al uit maat 44 ben... Vermoed dat het qua maat nu wat trager gaat gaan. Wil er gerust voor betalen hoor, tis echt geen bedeloproep ofzo!

Maar ik zoek wel een manier om niet elke maand alles nieuw te hoeven kopen, vandaar tweedehands.

Appie; blouses draag ik eigenlijk niet, daar heb ik niet zo'n handig figuur voor. In verhouding grote borsten en dikke bovenarmen, dus dan zit een blouse zelden mooi of praktisch.

Shirtjes; heel graag, heb echt niet veel meer wat dat betreft.

Het-Groepje, super dat je wilt kijken!

Nouschi, MP kijk ik inderdaad ook, en daar haal ik ook wel leuke dingen vandaan soms. Alleen is het aanbod qua wat ik zoek en nodig heb erg schamel op dit moment, en blijkbaar is maat 44 erg gewild dus heb je óf advertenties die na een half uur al op gereserveerd staan, óf dat de prijs voor een leuk pakketje nog sky high gaat.Ik heb maat 42-44. Goedkope jeans krijg je bij Bristol (twee voor veertig euro) in blauw, zwart en wit (combineren mag). De hema heeft geweldige shirts en tops voor vijf euro. Met ronde hals of v-hals, van katoen, in blauw, zwart, wit en wat hippe kleurtjes. Voor deze maat moet je L hebben. Kunnen op dertig graden en op zestig graden, in de droger, gebeurt niks mee. Ideaal dus.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 01 mei 2016 @ 21:58:

[...]

Ik heb maat 42-44. Goedkope jeans krijg je bij Bristol (twee voor veertig euro) en de hema heeft geweldige shirts en tops voor vijf euro. Met ronde hals of v-hals, van katoen, in blauw, zwart, wit en wat hippe kleurtjes. Voor deze maat moet je L hebben. Kunnen op dertig graden en op zestig graden, in de droger, gebeurt niks mee. Ideaal dus.

Ik heb de maat EN de leeftijd die je nu noemt en shirts en een spijkerbroek van de bristol... Zou ik me erg rot in voelen. Ik ben nu meer van de bloesjes en de zwarte of grijze skinny's, liefst high waist. Gewoon van de h&m van een tientje of de Primark desnoods.

En katoenen shirt kan echt niet meer, lijk dan net een rollade.
Thanks voor de tips Ceylon!

Ik kom van maat 50/52 dus ben nog niet helemaal thuis in normale maten, zeg maar
quote:Het-groepje schreef op 01 mei 2016 @ 22:02:

[...]

Ik heb de maat EN de leeftijd die je nu noemt en shirts en een spijkerbroek van de bristol... Zou ik me erg rot in voelen. Ik ben nu meer van de bloesjes en de zwarte of grijze skinny's, liefst high waist. Gewoon van de h&m van een tientje of de Primark desnoods.

En katoenen shirt kan echt niet meer, lijk dan net een rollade.

Tja, op de eerste plaats heb ik ook die leeftijd maar ik ben gelukkig geen rollade, het zit mooi verdeeld bij mij. De broeken van de bristol zijn gewoon een recht model (met skinny broeken ga ik echt niet over straat) en de taille is vrij hoog. Wat ik alleen jammer vind; de maten zijn veranderd. Voorheen had ik daar maat 46 en die hadden een lengtemaat van 34. Tegenwoordig moet ik 42 pakken maar daarvan is de lengtemaat ´maar´ 32. Dus ze passen niet meer. Maar Marels geeft duidelijk aan dat ze geen duur spul wil nu en dan is twee stuks voor vier tientjes best een prima prijs.

Daarnaast ben ik poetsvrouw. Ik heb stapels shirtjes, want dat werkt gewoon het fijnst. Als ik over straat ga heb ik daar meestal wel een leuk jasje overheen, maar die shirts zijn verder prima, houden goed in wasmachine en droger, zijn ook prima bruikbaar als slaapshirt en desnoods later nog als poetslap. Ik denk niet dat Marels nu shirts van twintig euro wil.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En owja, als je toch eens een blouse wil; S.Oliver heeft prima basisblouses die wat meer stof hebben rond de borsten.
Ik heb denk ik wel wat voor je Marels, mag je zo hebben! Moet het wel eerst uitzoeken.
Ik ben ook aan het afvallen en haal mijn kleding bij de kringloop. Regelmatig even binnenlopen, er zit regelmatig wat leuks tussen. Dan kun je ook passen en laten hangen wat niks is, in plaats van blind wat aanschaffen via een forum. De ene maat 40 past perfect, de andere kom ik niet in.
Ik zag gister een 'broekenpakket maat 44' op MP staan, zaten prima broeken bij, kijk daar even.
Kringloop zit hier niet heel erg in de buurt en degene waar ik kom hebben ze vaak niet echt mijn maat

Maar goeie tip, ik haal wel eens wat op rommelmarkten ook.

Welke maat heb jij nu Effie? Misschien kan ik jou weer helpen?

Mrs.Big, zou super zijn!! Laat maar weten, en ik wil er dus gerust voor betalen hoor.

@Ceylon; goeie tip van die blouses Het is alleen vooral mijn bovenarmen waardoor ze vaak niet lekker zitten.

Ik draag overigens ook skinny's, maar ook gewoon rechte jeans. Ligt er een beetje aan.

Heb de skinny echt ontdekt sinds ik afgevallen ben
Jammer dat de kringloop niet in de buurt zit. Het is mijn redding nu :D

Ik zit nu op 40-42, nog een paar kilo minder en ik ben blij. Geen idee op welke maat ik uit ga komen, daarom shop ik nu zo goedkoop mogelijk.

Hoop dat je wat kan vinden via dit topic.

En: goed bezig!!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven